سطح سواد جوانان ایرانی بسیار بالاست
کد خبر: ۷۷۹۸
تاریخ انتشار: 2015 August 16    -    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
bato-adv
bato-adv
" گری لوئیس " در همایش جوان ایرانی، صلح جهانی که با هدف تبیین نقش جوانان ادیان الهی در توسعه صلح جهانی، صبح امروز به مناسبت روز بین المللی جوانان در محل وزارت ورزش و جوانان، برگزار شد، اظهار داشت: دو سوم از جمعیت هفتاد و هشت میلیونی ایران، بعد از انقلاب 57 به دنیا آمده اند و به همین دلیل جمعیت ایران بسیار جوان است. این جمعیت جوان متشکل از زنان و مردانی است که از سطح سواد بسیار بالایی برخوردارند.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به علاقمندی مردم ایران به استفاده از فضاهای مجازی گفت: حدود 30 درصد از مردم ایران از اینترنت استفاده می کنند که آمار بسیار بالایی است.

گری لوئیس با بیان این موضوع که  از سال 2000 بر اساس اطلاعات سازمان آمار ایران، بیش از نیمی از دانشجویان را زنان و دختران تشکیل می دهند، افزود: این نسل جوان ایرانی بیش از هر نسل دیگری باسواد هستند و بیش تر آن ها  از رویدادهایی که در دنیا  اتفاق می افتد آگاهی دارند.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز، جوانان ایرانی شیفته تکنولوژی  هستند و از آن در امور صلح آمیز بهره های فراوانی برده اند، همانطور که روحانی رئیس جمهور ایران نیز از جوانان تشکر کرد. جوانان ایرانی با استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در توافق هسته ای نقش آفرینی کردند.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران افزود: در حقیقت من باور دارم که این جوانان توانمند ایرانی هستند که اولویت ها و اهداف توسعه ای کشورشان را به پیش می برند و با جسارت بسیار می توانند از مسیری جدیدی که ایران در آن قدم برداشته، حمایت کنند.

گری لوئیس یادآور شد: درست است که تحریم ها و فشارهای اقتصادی دردهای بزرگی را به جوانان ایرانی وارد کرده است، اما آیا تحریم ها مانع شده که آن ها نتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند؟

وی با بیان این که بحث اشتغال مشکل بزرگی است، یادآور شد: با همه این مسائل مطمئن هستیم که امید زیادی برای آینده جوانان وجود دارد.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: من باور دارم با توجه به توافق هسته ای اخیر و برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران، فرصت ها و امیدهای زیادی به وجود می آید تا جوانان ایران بتوانند جذب فضای کاری کشور شوند و در بازار جهانی رقابت کنند.

گری لوئیس در پایان سخنانش با اشاره به نقل قولی از غلامحسین دهقانی سفیر ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: براساس گفته دهقانی « اعتقاد به جوانان باعث شکوفا شدن استعدادهایشان می شود» و در نتیجه  باعث می شود علاقه های خود را ترویج دهند و این در نهایت منجر به حفاظت از اولویت های ایران خواهد شد.
فارس
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv