من اراده ترک سیگار و قلیان را ندارم!
کد خبر: ۶۹۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
علت اینکه با وجود دانستن این خطرات باز هم از مصرف دخانیات دست نمی کشند، این است که آنها به اندازه کافی اطلاعات پیشگیرانه ندارند و ...
من اراده ترک سیگار و قلیان را ندارم! من اراده ترک سیگار و قلیان را ندارم!

این بهانه ای است که خیلی از افراد سیگاری و قلیانی وقتی با فشار خانواده و اطرافیان مواجه می شوند، می گویند. وقتی با این افراد صحبت می کنیم، می گویند که می دانم که سیگار یا قلیان برای سلامتی ام ضرر دارد ولی چکار کنم که اراده و توانایی ترک آن را ندارم؟!

به گزارش «تابناک با تو»، خیلی از سیگاری ها فقط می دانند که سیگار برای سلامتی شان مضر است، یا نهایتا اینکه ممکن است در آینده سرطان بگیرند. اگر افرادی که سیگار می کشند از خطرات واقعی اثرات خطرناک نیکوتین و قطران و دیگر مواد تشکیل دهنده توتون سیگار و قلیان خبر داشته باشند، دیگر نمی توانند دخانیات مصرف کنند.

علت اینکه با وجود دانستن این خطرات باز هم از مصرف دخانیات دست نمی کشند، این است که آنها به اندازه کافی اطلاعات پیشگیرانه ندارند و هنوز کامل قانع نشده اند که ممکن است آنها هم یکی از قربانیان دخانیات در کشور باشند. مگر نه این است که سالانه 3 میلیون نفر در جهان بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند؟

همه افراد اراده انجام دادن یا ندادن کارها را دارند، حتی کودکان


محققان برای سنجش میزان اراده کودکان 4ساله آزمایش جالبی ترتیب دادند. در این آزمایش ابتدا به کودکان یک شیرینی داده می شد، بعد به آن کودک می گفتند که این شیرینی مال تو است، ولی اگر الان آن را نخوری و 15 دقیقه صبر کنی یک شیرینی دیگر هم جایزه میگیری!

و نتیجه جالب این تحقیق نشان داد که بیش از 70درصد این کوکان 4ساله برای گرفتن جایزه (شیرینی دوم) حاضر به تحمل این 15 دقیقه شدند!

این موضوع نشان می دهد که ذهن انسان برای دریافت یک جایزه بزرگتر از لذت های کوچکتر می تواند چشم پوشی کند. به نحوی که یک کودک 4 ساله ـ که قدرت درک و تجزیه و تحلیل پایینی از شرایط دارد ـ می تواند با اراده خود جلوی اشتیاق خوردن یک شیرینی را بگیرد و برای دریافت جایزه بزرگتر، خواسته و خواهش درونی اش را کنترل کند.

آیا اراده شما از یک کودک 4 ساله کمتر است؟


افرادی که خودشان را در دام سیگار اسیر می پندارند، باید توجه داشته باشند که اگر بتوانند با اراده خود بر خواهش درونی شان مبنی بر کشیدن سیگار یا قلیان فائق آیند، در آینده موفق به دریافت پاداش و جایزه ای بسیار بزرگتر از لذت موقتی و کوتاه کشیدن سیگار یا قلیان خواهند شد.

جایزه بزرگ آنها تقویت اراده و عزت نفس آنها است؛ چیزی که افراد ضعیف و سرخورده ارزش آن را به خوبی می فهمند!
جایزه بزرگ آنها داشتن آزادی و یک زندگی بدن اعتیاد و اسارت است؛ چیزی که افراد معتاد معنی آن را به خوبی می فهمند!
جایزه بزرگ آنها داشتن دندانهایی سفید وزیباست؛ نعمتی که افراد با دندانهای خراب و زشت معنی آن را به خوبی می فهمند!
جایزه بزرگ آنها داشتن بدنی سالم است، نعمتی که فقط بیماران بستری در بیمارستان معنی آن را به خوبی می فهمند!
جایزه بزرگ آنها طول عمر بیشتر و لذت بردن از لحظات زندگی درکنار خانواده و عزیزانشان است، نعمتی که فقط مردگان قدر و ارزش آن را به خوبی می فهمند!

از اینکه به توانایی های ذهنی و قدرت اراده خود پی بردید به شما تبریک می گویم.

اگر تا امروز فکر می کردید به خاطر نداشتن اراده قادر به ترک سیگار و قلیان نیستید، همین الان یک قلم و کاغذ بردارید و بنویسید که اگر از لذت زودگذر و خوشی کوتاه مدت کشیدن سیگار یا قلیان منصرف شوید و بتوانید بر هوس آن غلبه کنید چه جایزه های بزرگی در انتظار شماست؟

مرتضی الهی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باخدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
14
امروز حدود 110 روز است که سیگار را بعد از 18سال مصرف ترک کرده ام
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
7
به اراده و یه جو غیرت و این حرفها نیست باید از یه نفر که این مشکل را داشته کمک گرفت
من ده سال وهشت ماه مواد وسه سال وچهار ماه نیکوتین پاکی دارم
واز یه همدرد کمک گرفتم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
3
من چون اراده ترک کردنش را نداشتم برای همین اصلا شروع نکردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار