آمریکا توئیت تبریک به اصغر فرهادی را حذف کرد
کد خبر: ۶۵۸۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 28    -    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

آمریکا توئیت تبریک به اصغر فرهادی را حذف کرد

وزارت امور خارجه آمریکا توئیتی درباره فیلم فروشنده اصغر فرهادی و جایزه اسکاری که به این فیلم تعلق گرفت،‌ منتشر کرد اما این پیام تبریک حذف شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، اکانت فارسی زبان توئیتر رسمی وزارت خارجه آمریکا، @USAdarFarsi، امروز پیام تبریکی بابت اعطای جایزه اسکار به فیلم فروشنده اصغر فرهادی منتشر کرده بود.

بر اساس این گزارش، اصغر فرهادی مراسم جایزه اسکار را در اعتراض به فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در ممنوعیت ورود مهاجران از 7 کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایران به آمریکا تحریم کرده بود و از حضور در این مراسم خودداری کرد. فرهادی بیانیه‌ای نیز در انتقاد از این فرمان اجرایی منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، انوشه انصاری نخستین فضانورد زن جهان که به همراه فیروز نادری از دانشمندان ناسا در این مراسم به نیابت از اصغر فرهادی حاضر شده بود، بیانیه فرهادی را قرائت کرد؛ بیانیه‌ای که در آن از این اقدام ترامپ به عنوان اقدامی غیرانسانی یاد شده بود.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «یک پیام تبریک در توئیتر منتشر شد که ما بعدا آن را حذف کردیم تا هرگونه سوء برداشت درباره اینکه دولت آمریکا اظهارات مطرح شده در سخنرانی پس از دریافت این جایزه را تأیید کرد، از بین برود».

یکی دیگر از مقامات وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که این تصمیم برای حذف این توئیت در داخل وزارتخانه اتخاذ شده بود. 
فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
1
0
ای واااای چرا تو نوشتن خبر دقت نمیکنید. خانم انصاری اولین زن فضانورد نبود... ایشون اولین گردشگر فضایی بود که تمام هزینه سفرش رو به فضا پرداخت کرده بود... قبل و بعد از ایشون فضانوردهای متعدد زن به فضا رفتن....فضا نورد شدن شوخی نیست. باید کلا سالها دوره ببینی ..ایشون به خاطر ثروتش بردنش فضا گردوندنش.... همین... واقعیت رو بگید...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
حتما می خوای بگی ایرانیم نبوده؟
آخرین اخبار