شیک‌پوشی با رعایت چند نکته مهم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۴۴۵
تاریخ انتشار: 2015 August 01    -    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
دراینجا نگاهی به برخی از مهمترین اصول شیک پوشی آقایان در دنیای امروز انداخته‌ایم و نکاتی درباره شیک‌پوشی به همراه معرفی چند ست مناسب به شما ارائه می‌دهیم.
امروزه بسیاری از قوانین قدیم دنیای مد متحول شده و همزمان با پیشرفت تکنولوژی و فرهنگ راحتی، مدهایی با هدف سادگی در عین برازندگی خلق شده‌اند.  دراینجا نگاهی به برخی از مهمترین اصول شیک پوشی آقایان در دنیای امروز انداخته‌ایم  و نکاتی درباره شیک‌پوشی به همراه معرفی چند ست مناسب به شما ارائه می‌دهیم.

تیپ رسمی بدون کراوات و پاپیون

شاید سی سال پیش، کسی فکرش را نمی‎کرد ست‌های رسمی مردان، بدون کراوات و پاپیون مورد قبول قرار گیرد. اما امروزه ست‌های رسمی روز به روز به سمت ساده‌تر شدن و راحت‌تر شدن پیش می‌روند و بسیاری از فعالان دنیای مد، ست‌هایی برای مردان امروزی طراحی می‌کنند که هم شیک باشد و هم حس راحتی مردان امروز را باعث شود. ست‌های کت و شلوارهای با دوخت‌های مختلف، از قالب‌های گشاد گرفته تا قالب‌های اسلیم فیت( تنگ و قالب تن)، با پیراهن‌های مختلف و بدون نیاز به استفاده از کراوات و پاپیون طراحی شده‌اند. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، کت و شلوارهایی در طیف خاکستری، دودی  و قهوه‌ای انتخاب مناسبی برای مردانی است که می‌خواهند تیپ‌های روزمره‌شان در محل کار و ملاقات با دوستان، برازنده و در عین حال راحت باشد. این طیف رنگی به دلیل خنثی بودن، قابلیت بالایی در ست شدن دارد. شما می‌توانید یک کت و شلوار خاکستری را با پیراهن ساده سفید بر تن کنید و مثل یک مرد کلاسیک شیک‌پوش به نظر برسید، یا می‌توانید آن را با پیراهن‌های ساده رنگی، به تن کرده و عنصر شادابی را به تیپ‌تان اضافه کنید. رنگ‌های سبز، آبی، صورتی و لیمویی، ست‌های خوبی برای کت و شلوارهای قهوه‌ای و خاکستری به شمار می‌رود.

سرمه‌ای، رنگ شیک‌پوشان
اگر به مجموعه‌های برندهای برتر مردانه در دنیای مد نگاه کنید، یا به لباس سران کشورها و مقامات بلندپایه و مردان بزرگ و خوش‌پوش توجه کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از این مردان خوش‌پوش، از کت و شلوارهایی با رنگ سرمه‌ای و آبی تیره استفاده می‌کنند. یک شوخی قدیمی در فعالان مد وجود دارد که می‌گوید روسای جمهور فرانسه و ایتالیا( که از موفق‌ترین کشورها در صنعت مد به شمار می‌روند) همیشه سرمه‌ای به تن می‌کنند! پس اگر می‌خواهید شیک باشید، یادتان باشد که برای یک دست کت و شلوار سرمه‌ای در کمد لباس‌های‌تان جا باز کنید. این کت و شلوارها همان طور که با یک پیراهن سفید رسمی و کراوات متناسب با آن می‌تواند لباس یک رییس جمهور خوش‌تیپ باشد، با یک تیشرت یقه گرد ساده، می‌تواند ستی مناسب برای مرد جوانی باشد که می‌خواهد شیک و برازنده به سر کار یا میهمانی دوستانه برود.

تک کت( بلیزر) ساده و یک پیراهن مردانه سفید

اگر یک تک کت ساده خوش‌دوخت، در طیف سرمه‌ای و خاکستری داشته باشید که به قالب تن‌تان می‌آید، در واقع چندین دست لباس دارید! این تک کت را می‌توانید با پیراهن‌های ساده مردانه، پیراهن‌های طرح‌دار و حتی جلیقه و شال و..بیاراید و هر بار ظاهری متفاوت داشته باشید. یک دست پیراهن سفید مردانه هم از واجبات کمد لباس آقایان خوش‌پوش است، زیرا یک پیراهن سفید ساده آهارزده شده، با هر لباسی ست می‌شود و ظاهری شکیل و آراسته به شما می‌دهد.

تیشرت و کت و شلوار، یک ست اسپرت و جذاب

شاید پوشیدن پیراهن های مردانه یقه‌دار و آستین بلند در آب و هوای گرم، خیلی راحت نباشد. نگران نباشید، طراحانی چون جورجیو آرمانی به فکر راحتی شما بوده و برای این منظور ست‌هایی خلق کرده‌اند که در گرمای هوا هم در عین آسایش، برازنده هم باشید. تیشرت‌های ساده یقه گرد و یقه هفت و ترکیب آن با کت و شلوارهای قالب اسلیم فیت و اسپرت، انتخاب مناسبی برای مردانی است که تیپ اسپرت می‌پسندند.

راه راه، مد بهار و تابستان امسال

امسال سال طرح‌های راه راه است. از کت و شلوار با راه‌های باریک و پهن گرفته تا تیشرت‌های راه راه و ملوانی، از طرح‌های محبوب و پرفروش بهار و تابستان ۲۰۱۵ است که انتخاب مناسبی برای مردان جوان و آقایان اهل مد به شمار می‌رود. کت و شلوارهای تابستانی خنک از جنس نخ و لن، براحتی با تیشرت‌های جذب ست می‌شوند. نکته‌ای که در ست کردن این گونه لباس ها باید در نظر داشته باشید این است که اصولا بهتر است فقط یک جز از لباس شما طرح‌دار باشد. برای مثال اگر کت و شلوارتان راه راه است، آن را با پیراهن یا تیشرتی ساده ست کنید و اگر پیراهن و تیشرت‌تان راه راه است، اگر آن را با یک کت و شلوار تک رنگ ساده بپوشید، زیبا تر به نظر می‌رسد. اگرچه چندسالی است طراحان برند دنیای مد، به ترکیب طرح‌های مختلف از راه راه گرفته تا چهارخانه هم پرداخته‌اند، اما چنین ست‌هایی برای مبتدیان  دنیای مد کمی خطرناک به نظر می رسد و ممکن است نتایج خوبی به همراه نداشته باشد.


مد برتر امسال: کت و شلوار و کفش های اسپرت   چند سالی است که بسیاری از طراحان جوان، خصوصا طراحان نیویورکی به استفاده از کفش‌های اسپرت در فشن شوهای خود، حتی در عالم مد برتر، علاقه نشان داده‌اند. در سالی که گذشت، کارل لاگرفیلد، از بزرگترین طراحان جهان که طراح ارشد برند لوکس شانل است، از ست کردن کت و شلوار مردانه و کفش اسپرت هم گذشت و در نمایش مد زنانه خود، کت و دامن‌هایش را با کفش‌های اسپرت شانل همراه کرد تا موجی از تحسین را در سراسر دنیا برانگیزد. او با این کار اعلام کرد که به نظرش زنان باید در عین زیبایی، راحت باشند و برای همین، لازم نیست همیشه برای شیک بودن کفش‌های مجلسی و پاشنه بلند به پا کنند. امسال بسیاری از برندهای مطرح مردانه، کت و شلوارهای دوخت اسلیم خود را با کفش‌های راحتی اسپرت و عموما سفید رنگ ست کرده‌اند. شاید این ست کمی برای شما نامانوس به نظر برسد، اما به سرعت دارد به مد محبوب مردان جوان در تمام دنیا تبدیل می‌شود. اگر کفش سفید را دوست ندارید، می‌توانید کت و شلوارتان را با یک کفش راحتی کالج یا حتی یک نیم چکمه اسپرت ست کنید. یادتان باشد، کفش‌های مجلسی ورنی و طرح‌دار معمولا برای مجالس شبانه و رسمی استفاده می‌شوند و استفاده از آنها در طول روز خیلی زیبا به نظر نمی‌رسد.

جزییات لباس

برای متفاوت بودن همیشه لازم نیست، لباس‌های گران‌بها و طرح‌دار به تن کنید. گاهی با کمی سلیقه می‌توانید، ستی زیبا و متفاوت خلق کنید. ست کردن جورابی که علاوه بر ست کلی لباس شما، با شلوار و کفش‌های‌تان هماهنگی داشته باشد، استفاده از پوشت تزیینی در جیب روی کت و استفاده به جا از شال می‌تواند از شما یک مرد شیک‌پوش بسازد.

 هارمونی رنگ‌ها، رمز موفقیت یک ست زیبا و برازنده

درست است که امروزه بسیاری از قوانین دنیای مد شکسته شده‌اند و بسیاری با هنرمندی هرچه تمام رنگ‌ها و طرح‌ها و بافت‌های مختلف را باهم ترکیب می‌کنند، اما این ترکیب نیازمند دانش، سلیقه و تجربه بالایی است. پس از اگر در دنیای مد مبتدی هستید، یادتان باشد که رعایت هارمونی رنگ‌ها و بافت‌های پارچه، هیچ وقت اشتباه از آب در نمی‌آید. گاهی هم می‌توانید یک رنگ بلد( جیغ و پررنگ)  در حد یک شال یا پوشت، به ست لباس‌تان اضافه کنید تا از یکدستی خارج شوید.

از آن سال‌ها که شلوار جین مخصوص هیپی‌ها و هنرمندان بودف سال‌ها می‌گذرد. حالا جین، به یکی از اصلی‌ترین لباس‌ها در سراسر جهان مبدل شده است و به خاطر راحتی و کارایی بالا و قیمت مناسب در هر قشری، از پیر و جوان و زن و مرد، طرفداران زیادی دارد. امروزه بسیاری از طراحان برتر دنیای مد، حتی آنان که در قسمت لوکس فشن فعالیت می‌کنند هم از جین در برندهای خود استفاده می‌کنند. پس اگر می‌خواهید شیک باشید، لازم نیست که حتما کت و شلوار پارچه‌ای بپوشید.
سال ۲۰۱۵  مد جین، دوباره پس از سال‌ها به سطح اول دنیای مد رسیده است. می‌توانید شلوار جین خود را با یک کت اسپرت مناسب ست کنید و یا پیراهن جین خود را با کت و شلوار مناسب آن، ست کنید؛ یک مد راحت و ساده و برازنده برای همه سنین.

مدآنلاین

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv