یک عکس ویران کننده از پلاسکو
کد خبر: ۶۲۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 25    -    ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

یک عکس ویران کننده از پلاسکو

سه شنبه صبح یکی از روزهای سرنوشت ساز برای خانواده­‌های آتش­نشان بود. آن ها شنیده بودند یکی از عملیات­های حساس برای یافتن مفقودان انجام می­شود و بنابراین از نیمه های شب خودشان را به انجام رسانده بودند. شبی براضطراب برای پیداکردن روزنه­ ای از امید...

 

پلاسکو

 

در این میان خبرگزاری ایسنا عکسی متأثر کننده از همسر یکی از آتش­نشان­ها منتشر کرد. عکسی که نشان میداد او تا صبح شاهد عملیات بوده و با فریادهای خودش منتظر نشانه­ ای از همسرش بوده. همسرش رضا شفیعی، آتش­نشانی که در یکی از راه پله ­های ضلع شمال غرب ساختمان پلاسکو بوده و در زمان فرو ریختن آن، نتوانسته بیرون بیاید. مسئول خانواده ­های شهید آتش نشان به هفت صبح می­گوید: «از زمانی که حادثه پلاسکو رخ داد او هر روز و هر ساعت اینجاست. او هنوز امید دارد نشانه­ ای از همسرش پیدا شود و نمی­تواند محل حادثه را ترک کند. مثل خانواده ­های آتش­نشان ­های دیگر. متاسفانه اما هنوز نتوانسته ­ایم نشانه جدیدی از هیچکدام از آتش­نشان­ها پیدا کنیم.»

 

پلاسکو

 

آرش خاموشی،‌ عکاسی که این لحظه را ثبت کرده به هفت صبح می­گوید: «نیمه های شب بود و همه امیدوار بودیم نشانه جدیدی از مفقودان پیدا شود. ناگهان صدای گریه خانمی توجه همه را جلب کرد اما نمی­توانستیم جلوتر برویم. در زمانی که لودرها خاموش می­شدند همه امیدوار می شدند که شاید نشانه جدیدی از مفقودان پیدا شود.... اما هرزمان که لودرها روشن می­شدند همه امیدها ناامید می­شد... با روشن شدن صدای لودر و شنیده شدن صدای آن انگار داغ دل این همسر دوباره تازه می­شد و فریادهایش قلب همه را به درد می­آورد. خانواده­ های آتش­نشان­ های دیگر هم بودند. همسر، پدر، مادر، فرزند و.... شنیده بودند شب سر نوشت ­سازی است و همه نگران بودند و چشم انتظار. همکاران آن آتش­نشان در راه پله­ های ضلع شمال غربی ساختمان پلاسکو دیده بودند. جایی که تلاش می­کرده شهروندان عادی را از ساختمان خارج کند. بقیه را خارج کرد اما خودش نتوانست. خودش و گروه دیگری از آتش­نشان­ ها که همگی در آن راهرو بودند نتوانستند خارج شوند. مردم را تخلیه کردند و در همان زمان ساختمان فروریخت....»

 

پلاسکو
 
هفت صبح
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
دلمان اتش گرفت
آخرین اخبار