دستگاه نمایشگر حیاتی ساخته شد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۱۳۳۳
تاریخ انتشار: 2017 January 16    -    ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
دستگاه نمایشگر حیاتی برای ورزشکاران کوهنورد توسط آناهیتا رحمتی نجارکلائی و لادن سادات ادهم هاشمی دانشجویان کارشناسی مهندسی ورزش واحد علوم و تحقیقات طراحی و ساخته شده است.

آناهیتا رحمتی نجار کلایی دانشجوی واحد علوم تحقیقات گفت: دمای بدن (Body Temperature)، ضربان قلب (Heart Rate) و میزان اکسیژن اشباع شده در خون  (SPO۲)از عوامل مهم حیاتی در بدن انسان است.

وی با بیان اینکه در اثر کاهش و یا افزایش هریک از عوامل ذکر شده، سلامتی انسان تحت الشعاع قرار می گیرد، افزود: این عوامل از اهمیت بالایی در وضعیت جسمانی هر فرد بخصوص ورزشکاران و بیماران برخوردار هستند و به عبارت دیگر در سلامتی انسان نقش سرنوشت سازی را ایفا می کنند.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: در این پروژه سعی شد تا با کمترین هزینه و با دقت بالا بتوان تمامی سنسورهای اندازه گیری عوامل حیاتی بدن شامل دمای بدن، ضربان قلب و میزان اکسیژن اشباع شده در خون را در قالب دستگاهی با ابعاد بسیار کوچک و قابل حمل ایجاد شود تا افراد به تنهایی و با سهولت کامل از سطح سلامتی خود مطلع شوند.

رحمتی عنوان کرد: طراحی این دستگاه به صورت دو مرحله ای است که در حال حاضر دارای ابعاد بزرگتری نسبت به طرح نهایی است و در مرحله دوم این دستگاه به صورت نمایشگر مچی با کاربری آسان ساخته خواهد شد.
منبع: خبرگزاری مهر
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv