کی روش ماندنی شد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار: 2017 January 10    -    ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مهدی تاج درباره اتفاقات رخ داده در فوتبال ایران و اختلافات کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ اظهار داشت: «ما برنامه موردنظرمان را به همه باشگاه ها داده بودیم. این برنامه را به همه تیم ها داده بودیم. برنامه مان متناسب با مناسبت ها، مقدماتی جام جهانی و رقابت های باشگاه های آسیا بود. ضمن اینکه باید پنجشنبه ها و جمعه ها و همچنین روزهای فیفا را لحاظ می کردیم. دو برنامه، مدنظر ما بود و باشگاه ها به گزینه دوم رای دادند. اردوی اول ما در تیرماه لغو شد.»

وی افزود: «چند روزی به اردوی شهریور اضافه کردیم که از 26 روز اردو، 10 روز شامل فیفا دی بود. به این ترتیب ما در دو بازی مقدماتی جام جهانی به مصاف قطر و چین رفتیم. اردوی بعدی ما از یک مهر تا 20 مهر بود که با ازبکستان و کره بازی کردیم. از 11 تا 25 آبان هم برای بازی با سوریه اردو داشتیم. برای تیمی که رقبای زیاد و مسلطی دارد، این زمان زیادی برای اردو نیست.»

رییس فدراسیون خاطرنشان کرد: «اردوی امارات در برنامه مان نبود و به همین خاطر نفراتی از باشگاه های مختلف را دعوت کردیم و با آنان مذاکره کردیم. گفتیم می خواهیم اردویی یک هفته ای بگذاریم. زیرا کی روش نفراتی جدید مثل ساسان انصاری را دعوت کرده است. کی روش به من هم گفت که باید این نفرات را آزمایش کنم.»

وی ادامه داد: «در ادامه، به خاطر مسائل فوتبالی بازی با مراکش لغو نشد. در همان کشور تیم هایی چون سوئد و مقدونیه حضور داشتند اما دولت امارات حاضر نبود ما در آنجا بازی کنیم. ما در هنگام رفتن مطمئن بودیم که بازی با مراکش برگزار می شود.»

تاج تصریح کرد: «بازی با مراکش قطعی بود. اما بازی با تیم آفریقایی های حاضر در امارات هم بازی بدی نبود. آن ها دور هم جمع هستند و نفرات در برابر آن ها امتحان شدند.»

رییس فدراسیون تصریح کرد: «صرف نظر از خوب و بد بودن، ما با همه هماهنگ کرده بودیم. البته برانکو اعتراضاتی هم در آنجا داشت. این اردو با تفاهم و تعامل بود و چیزی که به نظر من مهم است، اتفاقات قابل توجه در اسفندماه است.»

وی خاطرنشان کرد: «من فکر می کنم فدراسیون باید تحلیل و تدبیر کند و از تعجیل و هیجان خودداری کند. همه می خواهند ما کسی را محکوم کنیم. برای ما اتفاقات بین المللی مهم است. اولویت اول ما تیم ملی است ولی باشگاهها هم اولویت های بین المللی ما هستند.»

تاج بیان داشت: «مراکشی ها حاضر نشدند بازی پشت درهای بسته برگزار شود. البته ما چمنی خیلی خوب، جایی خوب و تعاملی مناسب داشتیم.»

وی افزود: «امروز من با کاشانی صحبت داشتم. کاشانی و کلانی دل نگران بازیکنان تیم ملی بودند. به نظر من هم درست نیست از کلمه اخراج درباره بازیکنان پرسپولیس استفاده شود. وقتی روی 5 صندلی بخواهیم 7 نفر را بگذاریم باید با همه آن ها تعامل داشته باشیم. به طاهری گفتم برانکو می تواند هر گونه اعتراضی دوست دارد بکند اما از دریچه قانونی.»

رییس فدراسیون اذعان داشت: «کی روش در 24-23 مورد از ما ایراد گرفته بود مثل پیراهن اما در ابتدا چنین مشکلاتی را هم داشتیم. زمین چمن چیزی نیست که سریع حل شود. ما زیرسازی و لوله گذاری در زمین شماره 2 کرده ایم و تا 2 ماه دیگر زمین آماده می شود. برای آن هم چمن خواهیم آورد. ما به همین خاطر با ارمنستان خواهرخواندگی داریم تا در این مدت بتوانیم در ارمنستان اردو داشته باشیم.»

وی افزود: «ما به چند دلیل استعفای کی روش را نپذیرفتیم. کی روش گفت من تا این مدت در مورد هیچ تیم لیگ برتری نظری نداده ام و انتظار دارم بقیه هم راجع به تیممن نظر ندهند. من در بحث مدیریتی و فنی هیچ تیمی دخالت نکرده ام. یا مثل مباحث سربازها که حل شده است. تیم هم در 12 مسابقه سال 2016 ده برد و دو مساوی کسب کرد. بازیکنان وقتی در کنار هم تیم می شوند راحت کره را می برند.  در حال حاضر میانگین 29.6 سال ما تبدیل به 25 سال شده است. این ها کار یک دفعه ای نیست. ضمن این که الان لیگ ما 11 هزار تماشاگر را دارد که پرطرفدارترین لیگ آسیاست. تیم ملی ما در آسیا اول است.»

رییس فدراسیون تصریح کرد: «ما امروز با طاهری دو ساعت صحبت کردیم. من گفتم می توانند همه انتقاد کنند اما برانکو هم نباید در رسانه اعتراض کند. ما چهار آدم عاقل هستیم و می توانیم با تعامل به نتیجه برسیم. در اسفند روزهای 2 و 3، 9 و 10 و سرانجام 23 و 24 اسفند بازیهای آسیا را داریم و بعد اردوی تیم برای بازی با قطر و چین برگزار می شود. بعد از ماه رمضان، تنها بازی های شهریورماه مشکل ندارد. البته اگر اسفند این اتفاقات می افتاد، مشکلات بیشتری برای باشگاه ها و تیم ملی ایجاد می شد.»

تاج در خاتمه اذعان داشت: «کی روش ماندگار است. فدراسیون خواهان این است که کی روش بماند و او فردا به ایران می آید.»
منبع: جام نیوز
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv