نمایشگاهی برای عادی جلوه‌دادن فحش+عكس
کد خبر: ۵۸۰۳۳
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 December 14    -    ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴

نمایشگاهی برای عادی جلوه‌دادن فحش+عكس

خبرها حاکی از آن است که با سگ دو زدن های یکی از کاریکاتوریست های بنام کشور نمایشگاهی در یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق تهران افتتاح شد.

البته دیگی برای ما نمی جوشه می خوام سر سگ توش بجوشه! خوب. پنجه های استاد درد نکنه از بابت این نمایشگاه. دمش هم گرم. هواش هم در سر هوادارانش مستدام.

اما چیزی که باعث شد بنده این چند خط را بنویسم نه حسرت دیدن نمایشگاه و بالاشهر تهران بود و نه حضور هنرمندان عرصه های مختلف هنری در این نمایشگاه که سریع حاضر شدند و دم تکان دادند.؛بلکه تنها عنوان نمایشگاه بود.پدر سگ ها!! با شعار سگ فحش نیست! تا چه مقبول افتد!..

اما سوال. سوال این است که آیا واقعا سگ فحش نیست؟ آیا اگر فردی در صف نانوایی این صاحب هنر را، یا صاحب گالری را ، یا یکی از هم صحبتانشان را، یا بازدید کنندگان از نمایشگاه را که با پوستر سگ فحش نیست عکس های یادگاری گرفته اند با این واژه صدا بکند آنها ناراحت نمی شوند؟

شاید هم مرگ خوب است برای همسایه.یعنی خود این لیدی و جنتلمن های فرنگ دیده و باکلاس را با این واژه نمی شود صدا کرد اما دیگران را می شود؟ شاید هم تنها این صاحب هنران می توانند بقیه را این گونه صدا کنند؟

آیا استاد کاریکاتوریست می خواهند با این نمایشگاه به مردم بگویند اگر کسی سر چراغ قرمز به شما گفت سگ! ناراحت نشوید و به رویش بخندید؟ آیا این استاد زبردست نشریه های وزین می خواهد بگوید وقتی پدر فقیر در مقابل در خواست کودکش برای پول تو جیبی می گوید توله سگ ندارم ! با او به احترام صحبت کرده و کودک و مادرش نباید ناراحت شوند؟ آیا ایشان می خواهد بگویند شمایی که از صبح تا شب در خیابانها سگ دو می زنید اصلاً ناراحت نباشید چون سگ دو زدن خیلی هم خوب است. من را نگاه کنید که مثل سگ هفت جان دارم و با همین سگ دو زدن ها به اینجا رسیده و هنرمند شده ام.؟

شاید هم می خواهند بگوید اصلا اگر سگ نبود و در ضرب المثل از آن استفاده نمی شد ادبیات ما لنگ می ماند. به این نمونه ها توجه کنید: سگ زرد برادر شغال است یا ماه نور فشاند و سگ عو عو کند یا مرگ خر عروسی سگ است.

شاید هم می خواهد بگوید اصلا ترکیب هایی مثل سگ دست، اخلاق سگی و یا سگ صاحاب ترکیب های خوبی هستند که جا دارد در اول دبستان به عنوان سر مشق استفاده شوند؟.خوب این تا اینجاش!

شاید کسی از خوانندگان بگوید آقا چرا ماجرا را این طوری میبینی؟ این تنها کمپینی برای حمایت از حیوانات است. همین و بس!.خوب عزیزم مگر حیوان قحط بود؟ مثلاً نمی شد از پرندگان حمایت کنیم؟ در ثانی حمایت از حیوان چه ربطی به این هشتگ و این کمپین فحش داشت؟

آیا مهمترین دغدغه این روزهای ما بدرفتاری با حیوانات آن هم سگ ها ست. ؟ البته این را فراموش نکنیم که که خوش رفتاری با حیوانات طبق فرمایش پيامبر خدا(ص) که فرمودند هر حيوانى ـ پرنده يا جز آن ـ كه به ناحقّ كشته شود در روز قيامت از قاتل خود شكايت خواهد كرد ، وظیفه همه ماست، اما آیا این راهکار بهترین راهکار ممکن برای گوشزد کردن این موضوع مهم است؟

به نظرمی رسد برپایی این چنین نمایشگاه هایی تنها برای جاسازی یک فرهنگ غلط در جامعه اسلامی است. جامعه ای که نگهداری سگ در منزل را نهی می کند و جایز نمی داند. شاید سخنان بنده برای افراد و هنرمندانی که خرج روزانه سگشان بیش از خرج یک ماهه خانواده ای است که در فلاکت زندگی می کنند، خوش نیاید. اما بایستی بگویم که هنر آنها دچار انحطاط و از خود گسیختگی شده است.

مگر نه این است که هدف از هنر در وهله نخست انعکاس دردهای انسانی برای یافتن راههایی برای التیام آنهاست؟ آیا هنرمندان ما این را نمی دانند؟ اگر نمی دانند هنرمند نیستند و اگر می دانند و توانایی هنری خود را صرف برپایی این چنین نمایشگاههایی می کنند که بیشتر شبیه یک دورهمی خودمانی است برای دیدن اقوام راه دور و سلفی گرفتن، باز هم هنرمند نیستند.



 
 
 
 فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
8
خر چی اون فحشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
8
خدا شفاتون بده!!!
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
2
9
واقعا تاسف خوردم بعد از خوندن نقد نازیبایی کە نوشتید، وقلمی رو کە بە اون سوگند یاد شدە بە دست گرفتید برای افترا زدن بە هنرمندان مملکت. کسی مثل استاد بزرگمهرحسین پور نیازی بە خود نمایی برای ابراز وجود ندارند شخصيت فرهيخته ايشون مدت ها پیش برای ما اثبات شده،اما براي شما دوست عزيز به شدت با اين نگرش وتفکرتون نگرانم...سگ فحش نیست چون بە معنای اون دقت نكرديد، سگ یکی از وفادارترین ونجیب ترین حیواناتە درحالیکە ما بە ظاهرانسان ها اينچنین درحق هم قضاوت ميكنيم، و براي هنرمندان شمشیر رو از روبستیم، لطفا كمي تامل كنيد و بعد قلم به دست بگیرید،.
پاسخ ها
خخخ
| |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
قلم نبود با انگشت تایپ شد.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
3
من چيزي كه از نمايشگاه آن شخص متوجه شدم اينبود كه فحشهايى كه در آن از واژه سگ استفاده ميشود را زير ذره بين برده و با در نظر گرفتن كاراكتر اين موجود اين فرهنگ سازي را ميخواهد انجام دهد كه همگان از اين واژه به منظور فحش دادن استفاده نكنند. گمانم اينست كه نويسنده صورت مسئله را اشتباه متوجه شده اند.
Sartip
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
8
آقای ژورنالیست. نگاه همه جانبه تون کجا رفته؟
مسئله رو از طرف اول ببینید.
سگ فحش نیست یعنی همین شما -نه اصلا شما چرا؟- همین خود من نباید کسی رو سگ خطاب کنم. نه اینکه اگر کسی به نیت فحش و توحش سگ خطابم کرد ناراحت بشم.
شما کسی رو قناری صدا می کنی؟ (حالا دوران دبیرستانتونو فاکتور بگیرید) یا مثلا مار؟ یا مثلا خوکچه هندی؟
هیچ کدوم از این حیوونا کوچک ترین وجه تشابهی با آدمایی که خطابشون می کنین ندارن.
شما حتما فهمیدین مقصود نمایشگاه چی بوده. ژورنالیست تشخیص میده فقط فرقش با باقی اینه که خوب می دونه غرضش رو کجا بریزه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
4
داداچ
داری اشتباه میزنی ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
6
کاش شما هم نگاه زیباتری داشتی، مقاله ای که نوشتی سراسر فحش بود که بگی 'سگ فحش نیست' بد است.
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
6
آدم متوجه نمیشه نویسنده ی این متن واقعا هدف این آثار رو نفهمیدیه یا کلا دوست داشته به صاحب اثر و طرفدار هاش و البته طرفداران حیوانات به توهینی کرده باشه.براشون آرزوی ادب و درک بیشتر میکنم.در ضمن آدمی که دلش برای حیوان نسوزه برای آدم های دیگه هم نمیسوزه لطفا انقدر مغلطه نفرمایید...درضمن همون پیامبر انقدر بی ادبانه به همه توهین نمی کرد چطور می تونید ازش اسم ببرید!؟خوبه نویسنده یه ذره سطح مطالعاتش رو ببره بالا بعد حرف بزنه
جواد اقدسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
4
واقعا برای نویسنده این شبه نقد متاسفم!!
پرستاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
5
چرا همیشه معنی ای که می خواهیم پیدا می کنیم از یک جمله. بله سگ فحش نیست . سگ حیوان وفاداریست که حتی خیلی ز ادم ها وفاداریشان به پی این حیوان می رسد.
سگ یکی از با شعورترین آفریده های خداست.
فحش یعنی تمام توهین های شما در این یادداشت.
فحش یعنی شرمندگی پدر در مقابل فرزند.
فحش یعنی نرفتماز چراغ قرمز
فحش یعنی بی حرمتی شما به قلم و هموطن
من این نمایشگاه رو نرفتم ببینم ولی به کار یک هنرمند و دیده ایشون اهمیت قائلم.
لطفا حرمت قلم رو نگه دارید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
6
سگ فحش نیست ولی نوشته های شما توهین به شعور مخاطب و زیر سوال بردن نیت رسانه است
عسکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
5
شما چندان فهم کاملی در مورد این قضایا ندارید یا خود را به نفهمی میزنید. با نظرات شما مخالفم و از این حرکت هنری استقبال میکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
7
سلام مقاله خیلی سطح پایینی بود از شروع اون که با بکار بردن فحشهای رایج در ادبیات که فکر کردید خود دلیلی بر درست بودن اونهاست تا تحقیر دیگران...شما گمتن کرده اید انچه که برای شما مهم است یا بنوعی شعار گونه قصد دارید مهم جلوه بدید باید برای دیگران هم همانطور باشد؟؟؟ پیامبری که نوید بهشت رفتن زنی بدکاره را فقط با اب دادن به سگی میدهد برای شما کجا کار قرار میگیرد.اشتباه نکنید من از اون بالا شهریها ی مرفه پولدار و سوسول نیستم که خرج ماهانه سگم ۶۰۰هزار تومن یا بیشتر باشه اصلا حیوانی نگه نمیدارمو اما اونقدر شعور دارم که اینها رو دلیلی برای محکوم کردن دیگران ندونم...تو حوزه حمایت از حیوانات هر کسی اگر کاری ازش بر بیاد میتونه انجام بده مثلا کسانی که میان وب ای گربه های ولگرد پارکها غذا میارن و براشون جای خواب توی سرمای زمستون درست میکنند تا کسی که از شکار غیر قانونی حیوانات گله میکنه وحتی مبارزه وتا هنرمندی که برپایی نمایشگاه از دستش بر میاد همه و همه کارشون در یک اندازه مفید هست...بهتره بجای نشستن و نوشتن مقاله هایی که بنوعی برامده از عقده های روانی و نشر تهمت و کذب در جامعه هست کار مفیدی انجام بدید امروزه کار رسانه ها بجای اطلاعی رسانی درست و شرف و حقیقت با خاله زنکبازیها ی قدیمی خیلی فرقی نمیکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
10
سگ اسم حیوانی است که خداوند آفریده فحش نیست ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
8
شما اصلا نگرفتی چی شد. اصلا مفهموم اون نمایشگاه رو نفهمیدید. چرا خودتو پر پر میکنی اخه
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
2
شما شایدهاتون رو گفتین.... حالا شایدهای یکی از هنردوستان رو بشنوید و اگه دوست داشتین درموردش فکر کنید...
قبل از هر چیز باید بگم به نظر من هنر یکی از بزرگترین و مقدسترین نعمتهای خداوند به بشر هست... هنرمند کسی هست زیبایی های دنیا رو بهتر از بقیه می بینه و می شناسه و توان این رو داره که این زیبایی رو در قالب اثری که خلق می کنه به بقیه هم نشون بده و دیگران رو هم در این لذت بی انتها شریک کنه... هنرمند کارش و رسالتش زیباتر کردن زندگی ادمهاست... شما تابلویی که تو خونتون اویزونه لباسی که به تن دارین موزیکی که تو ماشینتون گوش میدین شعرایی که بهتون ارامش میده فیلمی که می بینین و هزاران چیز دیگه ای که شبانه روز باهاشون سر و کار دارین و نبودنشون از قشنگی زندگیتون کم می کنه مدیون هنرمندای مختلف هستین...
شاید پشت این نمایشگاه و اثار یک فکر و نگاه زیبا و مهربانانه وجود داره که می خواد این گونه فکر کردن و نگرش به زندگی رو دیگران هم ببینن و بدونن که می تونن با محبت بیشتر و منصفانه تر به مخلوقات خداوند نگاه کنن
شاید این اثار نتیجه اینه که ادمای بزرگ فحش نمی دن و اصولا نیازی به تحقیر کردن دیگران ندارن پس دور از ذهن نیست که یه هنرمند بزرگ براش عجیب باشه که ادمای دیگه برای تحقیر همدیگه از نام یک موجود دوست داشتنی مفید و خدمت رسان برای بشر استفاده می کنن.
شاید این اثار حاصل اینه که هنرمند بزرگ انقدر روحش بزرگه که تحمل نداره نه تنها به ادمها بلکه به هیچ یک از مخلوقات خداوند توهین بشه و دوست نداره که هیچ موجودی تو این دنیا تحقیر بشه.
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
2
3
من نمیدونم دلیل این همه دفاع از این عنوان و نمایشگاه چیه ؟
یکی کردن انسان با سگ یعنی توهین حساب نمیشه؟
درسته که آدمهایی هستن که از سگ هم پایین تر هستند ولی آیا همه این طور هستن؟
سگ از روی غزیزه باوفاست نه به خاطر عقل و شعور .
و این که کسی انسانی رو به اسم یک حیوان صدا کنه و در اون حد پایین بیاره ، درسته شاید فحش نباشه ولی بی احترامی که هست !
نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
2
آیا در دین و قرآنی که شما اواسط این مقاله ی غیر حرفه ای ازش یاد کردید در کل فحش و ناسزا را منع و جزو گناهان حساب نکرده ؟شما با چه کسی مشکل دارید؟هرچقدر دوست دارید از فحش سگ استفاده کنید.در انتهای این بلغورياتي که نوشتید برای هنرمند هدف تعیین کرديد؟؟؟ آیه نازل شده که هنرمند باید فقط درد انسانی را بیان کند؟!به جای فقط خوردن و نوشتن یکم کتاب بخونيد.
شیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
6
حتی ارزش نداشت که کامل بخونمش وقتی نمی فهمید که اصلا منظور این نمایشگاه چیه . وقتی نگاهتون اینقدر سطحیه که فکر می کنیم معنای این نمایشگاه اینه که " اگه بهم بگید سگ اشکالی نداره خیلیم خوبه" دیگه نمی شه چیزی گفت . قلم مقدسه متاسفم که دست امثال شما افتاده .... و البته که " سگ فحش نیست"
سگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
8
جناب شما کلا نگرفتی جریان از چه قراره... درضمن حق اون بچه های بینوا که تو بدبختی زندگی میکنن رو باید از بالا دستیها که میخوردند و میبرند بگیری نه از جماعت هنرمند و یا حامیان حیوانات... هر موجود زنده ای حق داره به بهترین نحو زندگی کنه چه سگ باشه چه انسان...
من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
8
سوءنيت داريد آقاي نويسنده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
7
براتوت متاسفم چقدر مغرضانهو با دید محدود نوشته شده این متن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
3
تنها دغدغه این روزهای ما پیدا کردن افرادموفق و به هر طریقی سد راهشون شدنه
معلومه خیلی هم زحمت کشیدین واسه نوشتن متن طنازتون،اما نتیجه عکس داشته متأسفانه
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
2
کسی دست به قلم بر میداره باید دیدش خیلی وسیع باشه به احتمال زیاد سن نویسنده خیلی کمه ازش بیشتر از این.نمیشه انتظار داشت
داداچ داری اشتباه مینویسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
2
فقط ميشه به حال افكار پوچتون تأسف خورد!
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
3
«هنرمندانی که سربع حاضر شدند و دم تکون دادند!!!!»

واقعا تأسف‌باره این ادبیات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
3
یعنی نویسنده درکی از نمایشگاه نداشته است. شاید هم اصلا نمایشگاه را ندیده و از روی عکس ها قضاوت کرده . توی مملکت ما ندیدن و نقد کردن عادی است
سگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
3
شما یا اصلا متوجه نشدی داستان چیه یا آنقدر غرض ورز هستی که صلاحیت نوشتن نداری.
مسئله این نیست که ما فحش رو رواج بدیم مسئله اینه که کلمه ی سگ رو به عنوان فحش استفاده نکنیم چون سگ ها ارزش هایی دارن که ما انسان ها فراموش کردیم.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
1
یا مهمترین دغدغه این روزهای ما بدرفتاری با حیوانات آن هم سگ ها ست. ؟
شاید مهمترین دغدغه بدرفتاری با سگ ها نباشه ولی مطمئنم یکی از مهمترین دغدغه هامون اینه که نقد بد و تند اینقدر باب شده و هرکی فقط دنبال خراب کردن بقیه است مطمئنم این نمایشگاه جنبه های مثبتی هم داشته.ای کاش قبل از نقد کردن و قضاوت فکر میکردیم.
دوستدار حیوانات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
1
شما که نگران فلاکت مردمی هستی که نون شب ندارن بخورن ،برو از اختلاسهای میلیاردی و حقوقهای نجومی بعضیا بنویس...نه اینکه ناله سر بدی از اونایی که واسه حیوانات و مخلوقات خدا ارزش و حرمت قائلن

شما خودت با این نوشته سراپا مزخرفت معلومه حال و هوات کدوم طرفیه....
آخرین اخبار