بهاره رهنما: سگ، فحش نیست +عکس
کد خبر: ۵۷۶۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 December 11    -    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

بهاره رهنما: سگ، فحش نیست +عکس

قلم را می‌تراشد و با خط خوش نستعلیق می‌نویسد: «پدرسگ‌ها». «پدرسگ‌ها» فحش نیست عنوان نمایشگاه جدید بزرگمهر حسین‌پور است که امروز در گالری «راه ابریشم» افتتاح می‌شود. بزرگمهر حسین‌پور نقاش، کاریکاتوریست و انیمیشن ساز ایرانی است او در فیلم کوتاهی که برای افتتاح نمایشگاهش ساخته درباره اینکه منظورش از «پدرسگ‌ها» چیست، اشاره نکرده اما در روز افتتاحیه این نمایشگاه به «ایران وایر» می‌گوید: «موضوع اين نمايشگاه "سگ" ها هستند كه در واقع پدرسگ واقعي اند.»

حسین پور یکی از فعالان حقوق حیوانات است، او در صفحه اینستاگرامش بارها تصاویری از حضور در پناهگاه‌های نگهداری سگ‌ها منتشر کرده، از غذا رسانی به سگ‌ها، گربه‌ها و حیوانات بی‌پناه نوشته و از فالوئرهایش خواسته به حیوانات بی سرپناه کوچه و خیابان توجه کنند و با رساندن آب و غذا از تلف شدن آن‌ها جلوگیری کنند.

او حالا در نمایشگاه اخیرش به موضوع سگ در جامعه ما پرداخته است. در این نمایشگاه ١٤ تابلو در قطعات مختلف که با رنگ روغن، اکریلیک و پاستل روی بوم نقاشی شده‌اند، به نمایش در می‌آیند. هر کدام از آن‌ها داستانی از زندگی سگ‌ها روایت می‌کنند، مثلا یکی از آن‌ها تصویر سگی به نام «شلغم » است که بزرگمهر داستان زندگی‌اش را هم کنار تصویرش نوشته، او داستان شلغم را تعریف می‌کند: «شلغم را دزدیده بودند و توی بیابان ولش کرده بودن، قبلش هم سگ بیچاره را کتک زده بودند، شلغم، سگ خانگی بوده و اصلا روش زندگی در بیابان و خارج از خانه را بلد نبوده، بلد نبوده چطور غذا پیدا کند و ... خلاصه از گرسنگی و تشنگی در حال هلاک شدن بوده که یک راننده پیدایش می‌کند و با خود می بردش خانه، دختر راننده از طریق فیس بوک و اینستاگرام برایش خانواده پیدا می‌کند.» پایان قصه شلغم خوش است. بزرگمهر می‌گوید: «شلغم الان زندگی راحت و مرفهی دارد.»

او قصه‌ها را بر اساس روایت‌ها و شنیده‌هایش نوشته و بر اساس آن‌ها نقاشی کشیده، اما هدفش از برگزاری این نمایشگاه روشن است: « موضوعی كه در این نمايشگاه به آن توجه شده این است که "سگ" و " پدرسگ" فحش نيست و در تاريخ كشور ما در حق سگ ظلم شده،» او معتقد است سگ‌ها، وفادارترین حیوانات به انسان هستند که در کشور ما مدام مورد اذیت قرار گرفته‌اند.
 
به عقیده بزرگمهرچون در فرهنگ ما حقیرترین جایگاه برای این حیوانات در نظر گرفته می‌شود، شاهد کشتار بی رحمانه این موجودات توسط شهرداری یا مردم عادی، سگ آزاری و ... هستیم: «ما تا زماني كه به همديگر مي گوييم «پدر سگ»، «مادر سگ»، «مثل سگ ميزنمش»... «توله سگ
 
بهاره رهنما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
fati
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
2
6
عاشق این ادای مدرن و بافرهنگ بودنشون هستم
اینقدر آدم نیاز به حمایت دارند چرا واسه اونا دل نمیسوزونن این دوستان متمدن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
به هرآدمی زادی خوبی کردم دستم را گاز گرفت اما این حرف شما درست نیست کمک کردن به حیوانات نافی کمک کردن به انسانها نیست شما که خبر ندارید چرا اعتراض می کنید مگرمی شود کسی اینقدر مهربان باشد و به نیازمند ( چه انسان چه حیوان ) کمک نکند ؟؟!! بیاییم خودخواه نباشیم به غیر از خودمان دیگران را نیز ببینیم
آخرین اخبار