تصاویر عجیب ترین موجودات جهان
کد خبر: ۵۲۳۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 October 18    -    ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
اسفنج چنگکی شبیه آلت موسیقی دنیای باستان است. این اسفنج ها در گل و لای اعماق اقیانوس پنهان می شوند و سپس با ترشح ماده ای چسبنده طعمه را به دام می اندازند.
 تصاویر عجیب ترین موجودات دنیا
 
تصاویر عجیب ترین موجودات دنیا اختصاصی «تابناک باتو»؛ هنوز در سیاره زمین موجوداتی یافت می شوند که کمتر درباره آنها می دانیم. بعضی از آنها تصادفی و بدون برنامه ریزی قبلی بشر کشف شده اند؛ در نقطه ای که تاکنون کسی در آنجا پا نگذاشته و یا امکان حضور کمتری داشته است.
 
اسفنج چنگکی ( Chondrocladia Lyra )


 
 
تا پیش از سال ۲۰۰۰ میلادی هیچ کس درباره آنها نمی دانست. نخستین بار پژوهشگران نمونه هایی از آن را در کالیفرنیا یافتند. اسفنج چنگکی شبیه آلت موسیقی دنیای باستان است. این اسفنج ها در گل و لای اعماق اقیانوس پنهان می شوند و سپس با ترشح ماده ای چسبنده طعمه را به دام می اندازند.

لمور خاکستری


 
 
لمور موشی خاکستری برای اولین بار در جنگل های ماداگاسکار یافت شد. آنها از اجساد لمورهای ماده و مرده به عنوان غذا استفاده می کند؛ طول آنها ۲۷ سانتیمتر است و حدود پانزده سال عمر می کند.

آی آی ( Aye_Aye )
 
 

این حیوان عجیب همانند لمور خاکستری در ماداگاسکار و در میان شاخ و برگ انبوه درختان زندگی می کند و هیچ گاه روی زمین دیده نشده است. بومیان آن را نماد نحوست و بدبختی می دانند. آی آی انگشت های متمایز و بلندی دارد، به گونه ای که به راحتی می تواند غذای خود که از لارو حشرات است، از درون سوراخ درختان بیرون بیاورد و از آن تغذیه کند.

حشره قاتل ( Assassin Bug )
 
 

بیش از ۷۰۰۰ نوع از این حشره در جهان وجود دارد. بدن این حشره خاردار است واز این طریق میتواند جسد حشرات شکار شده را با خود حمل کند، تا جایی که کومه حشرات مرده شبیه یک کوه در پشت او به نظر می رسند و امکان استتار بیشتری را به او می دهند. همچنین خارهای بدن این حشره او را از حمله و تهاجم حشرات دیگر حفظ می کند. این حشره عجیب با پرتاب سم کشنده ای طعمه را می کشد و آن را از پای درمی آورد.

موش کور عریان
 
 

موش کورها بیش از ۳۰ نوع دارند که موش کور لخت یکی از آنهاست. آنها مانند زنبورها و مورچه ها کلونی دارند. یک ملکه دارند که وظیفه تولید مثل و بزرگ کردن موش ها را بر عهده دارد. بقیه موش های کور هم به حفر تونل با استفاده از دندان هایشان می پردازند. آزمایش های انجام شده نشان داد که این موش های کور نسبت به بیماری سرطان ایمن هستند.

عقرب پرنده ( Mecoptera )
 
 

این حشره که ظاهر آن با داشتن دمی شبیه به دم عقرب ترسناک تر شده است از شهد گل ها و انواع حشرات تغذیه می کند و در آمریکای شمالی یافت شده است. عقرب پرنده پیش از تزاوج حشره مرده ای را
 به عقرب ماده هدیه می دهد. به این حشرات «مگس های عقربی» هم گفته می شود.

خیار دریایی
 
 

این موجود یکی از انواع خیارهای دریایی به شمار می رود و از مواد مغذی گل و لای دریا استفاده می کند و برای تشخیص مکان غذا از حس بویایی خود سود می جوید.

یخ ماهی ( Chaenocephalus Aceratus )
 
 

این ماهی عجیب در اعماق آب های یخ زده و سرد زندگی می کند. طول آن حدود ۷۲ سانتیمتر است و فاقد گلبول های قرمز خون است.
منبع: almrsal.com
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
2
11
فتبارک الله احسن الخاقین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار