ايده هاي تجاري كوچك براي كارآفرينان خلاق
کد خبر: ۵۱۲۳۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2016 October 09    -    ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
شما مي توانيد شغلي ايجاد كنيد كه كاملا پیرامون خلاقيت دور بزند. در اينجا ما شما را با پنجاه ايده تجاري منحصربفرد براي كارآفرينان خلاقی که می خواهند با سرمایه ای اندک کارهایی به مراتب بزرگ و با سود بالا انجام دهند، آشنا می کنیم.
 
 
 ايده هاي تجاري كوچك براي كارآفرينان خلاق اختصاصی «تابناک باتو»؛ چنانچه خود را يك فرد خلاق مي دانيد، پس این را نیز بدانید که هم اکنون شما يكي از ويژگي هاي يك كارآفرين موفق را به دست آورده ايد. اما شما مي توانيد از خلاقيت خود فراتر از ارائه يك طرح تجاري صرف يا حل مسائل خاص استفاده كنيد. شما مي توانيد شغلي ايجاد كنيد كه كاملا پیرامون خلاقيت دور بزند. در اينجا ما شما را با پنجاه ايده تجاري منحصربفرد براي كارآفرينان خلاقی که می خواهند با سرمایه ای اندک کارهایی به مراتب بزرگ و با سود بالا انجام دهند، آشنا می کنیم.

فروشنده كارهاي هنري

اگر شما يك هنرمند بصري هستيد مي توانيد تصاوير بديع خلق کرده، آنها را نقاشي و يا چاپ كنيد و تجارتي براي فروش كارهايتان راه بیندازيد. گالري های هنري و يا فروش در وب سايتهايي نظير Esty براي اين كار مي تواند مناسب باشد.

عكاس مراسم ازدواج


اگر اهل عكس هاي هنري هستيد فراهم کردن سرويس هاي عكاسي جهت مراسم عروسي مي تواند يك تجارت پول ساز براي شما باشد.

سازنده زينت آلات


شما مي توانيد از خلاقيتتان براي هنرهاي صنايع دستي زينتي مثل گردنبند يا گوشواره استفاده كنيد. با سيم، ورق يا هر تعداد از مواد اوليه ديگر مي توانيد براي ساختن يك طرح زينتي منحصر بفرد استفاده كنيد و آنها را به صورت آنلاين، بوتيك ها، يا در بازارهاي محلي بفروشيد.

طراح لوگو

براي كارآفرينان خلاق كه مي خواهند با ديگر صاحبان تجارت كار كنند، شما مي توانيد خدمات طراحي پيشنهاد دهيد؛ به اين صورت كه به مشاغل كمك كنيد تا مصالح اوليه برندسازي خود را فراهم كنند كه به عنوان مثال، لوگو يكي از آنها مي تواند باشد.

نوازنده


اگر سازي مي نوازيد يا به نوعي گرايش موسيقيايي داريد مي توانيد حرفه تجاري خود را در اين راه بسازيد. مي توانيد اجراي محلي داشته باشيد يا فراتر از آن آلبوم منتشر كنيد و بفروشيد.

وبلاگ نويس


نويسندگان يا پديدآورندگان محتواي خلاقانه! وبلاگ نويسي يك فرصت تجاري براي كارآفريني در تنوع زيادي از زمينه هاي گوناگون و علايق متفاوت است.

طراح اپليكيشن موبايل


براي كساني كه تا حدي تخصص دارند، در سال هاي اخير ساخت اپليكيشن به يك زمينه گسترده تبديل شده است. شما مي توانيد طراحي اپليكيشن را به عنوان يك خدمت به مشاغل پيشنهاد دهيد يا حتي اپليكيشن خود را بسازيد و بفروشيد.

واسطه گر


مجبور نيستيد كه براي نمايش خلاقيتتان محصولات را خودتان بسازيد. مي توانيد اشيای آنتيك يا دست دوم را به سليقه خود جمع كنيد و سپس با استفاده از مهارت هاي عكاسي و نوشتاري اقدام به فروش و نمايش آنلاين اين اقلام نماييد.

طراح داخلي

اگر چشمان تيزبيني براي طراحي و دكوراسيون داريد، ممكن است قادر باشيد كه شغلي را براي مشتريان طراحي داخلي راه اندازي كنيد.

طراح فضاي سبز و فضاي بيرون منزل


اگر كارهاي بيرون منزل را ترجيح مي دهيد مي توانيد به جاي داخل با مشتريان جهت طراحي فضاهاي بيروني منزلشان كار كنيد.

صحنه آرا


شما حتي مي توانيد با صاحب خانه ها يا دلالان املاك كه مي خواهند خانه هايشان را بفروشند كار كنيد و كمك كنيد تا موقت فضاهايشان را زيبا و مشتري پسند جلوه دهند تا خريداران بيشتري را جذب کنند.

واسطه كارهاي هنري


شما مي توانيد از مهارت هاي سليقه اي براي شروع يك شغل به عنوان واسطه گري كارهاي هنري استفاده كنيد؛ كافي است چشمي تيز بين و منابع كافي جهت تهيه و تدارك كارهاي هنري داشته باشيد.

هنرمند ايربراش


كار با ايربراش يك هنر متداول است كه در واقع مي تواند به رسانه هاي گوناگوني ترجمه شود. شما مي توانيد از استعدادتان در كار با ايربراش براي سفارشي كردن تي شرت ها و زيورآلات استفاده كنيد و آنها آنلاين يا در بازارهاي محلي بفروشيد.

طراح لباس


شما مي توانيد طراح تهيه لباس از پارچه هاي دم دستي و خرده پارچه باشيد و توليدات خود را در رگال مغازه ها براي فروش بگذاريد يا حتي خودتان بفروشيد.

سبك دهنده لباس


اگر لزوما نمي خواهيد لباس طراحي كنيد اما در مورد مد علاقه منديد، مي توانید شغلتان اين باشد كه به عنوان يك سبك دهنده به مشتريان به فراخور خواسته ها و ويژگي هايشان در خريد لباس و ست كردن كمك كنيد.

عكاس چهره


براي عكاساني كه به عكاسي در صحنه متمايل اند؛ شما مي توانيد شغلي در قالب عكاسي چهره به وجود آوريد و با مشتريان براي مواردي مثل عكس در حالات مختلف، عكس هاي خانوادگي، عكس هاي سر يا حتي عكس هاي حيوانات خانگي كار كنيد.

كاريكاتوريست


اگر به كشيدن علاقه منديد و خرده حس طنزي داريد، مي توانيد اين مهارت را به سمت كار كردن به عنوان يك كاريكاتوريست در بازارهاي محلي يا نمايشگاه ها ببريد و استعدادتان را به مشترياني كه برايش پول مي دهند نشان دهيد.

استايل دهنده صحنه


عكاسان، برنامه ريزان نمايشگاه ها و ... گاهي به كمك براي عكس گرفتن ها و فضاسازي ها نياز دارند. بنابراين شما مي توانيد به عنوان يك استايل دهنده صحنه كه مي آيد و چيزها را طوري مرتب مي كند كه از لحاظ بصري بهتر به چشم بيايد، براي خود شغلي ايجاد كنيد.

تتو كننده


تتو كردن يك هنر قديمي با تنوع زيادي از انسان هاست. اگر حس هنري داريد و آموزش ديده ايد مي توانيد كسب و كار موفقي با تتو براي مشتريان ايجاد نماييد.

آرايشگر مو


پتانسيل زيادي براي خلاقيت وجود دارد وقتي كه صحبت از آرايشگري است. مي توانيد موها را مدلهاي منحصر بفرد بزنيد، مدلهاي مختلف بدهيد يا خدمات رنگ ارائه نماييد.

آرايشگر چهره


آرايش چهره زمينه ديگري است كه به خلاقيت بالا نياز دارد. مي توانيد با يك سالن شروع كنيد يا حتي فقط شما به محل هاي مشتريان خود برويد.

طراح تي شرت


در مورد تي شرت به ايده جالبي رسيده ايد؟ مي توانيد كسب وكاري راه بيندازيد و تي شرت هايي كه طراحي نموده ايد در وب سايتهايي نظير Redbubble و Cafepress عرضه كنيد.

نويسنده كتاب الكترونيكي


اگر داستان گويي را دوست داريد، مي توانيد كتابهاي خود را بنويسيد و به طور شخصي و آنلاين به صورت كتاب الكترونيكي منتشر نماييد.

طراح وب سايت


رشد عظيم طراحي وب ادامه دارد. شما مي توانيد يك شغل در زمينه طراحي وب سايت با كار با مشتريان براي ساخت وب سايت هاي سفارشي ايجاد كنيد يا حتي الگوهاي پيش ساخته وب سايت هايتان را در سايت هاي ديگر مثل Etsy به فروش رسانيد.

تزئين كننده كيك


کیک و شیرینی مي تواند زمينه بزرگ ديگري براي نمايش خلاقيت باشد. شما مي توانيد كيك هاي عروسي و دسرهاي مخصوص را تزئين كنيد تا مهارت هاي واقعي هنريتان را به نمايش گذاريد.

نقاش صورت


نمايشگاه ها، مهماني هاي تولد، و وقايع ديگر اغلب نقاشي صورت و فعاليت هاي مشابه براي كودكان را مي طلبد. اگر اين فضا را دوست داريد مي توانيد اين خدمات را در منطقه محل زندگيتان ارائه دهيد.

توليد كننده فيلم-كليپ


ويديوهاي آنلاين رشد چشمگيري دارد. مي توانيد با ساخت ويديوهاي خود و بدست آوردن سهمي از تبليغات در شبكه هاي اجتماعي درآمدزايي كنيد. حتي مي توانيد به مشتريان ديگر براي پيشبرد پروژه هاي تهيه ويديوهايشان كمك كنيد.

باسمه كار


اگر به باسمه كاري (نقش گذاري روي پارچه از طريق پوشاندن بخشي از پارچه با موم) علاقه منديد مي توانيد اين فرم را روي هر چيز از تي شرت گرفته تا جوراب ايجاد نماييد و به صورت آنلاين يا بازارهاي محلي بفروشيد.

سازنده عروسك بادكنكي


رويدادها اغلب با بالون ها و بادكنك هاي عروسكي همراه است. شما مي توانيد خدمات خود را براي خلق هنر بالون براي شركت كنندگان در اين رويدادها ارائه كنيد يا بالون ها را جهت دكوراسيون نصب نماييد.

طراح كارت

كارتها و اقلام كاغذي مشابه هنوز نزد مصرف كنندگان رايج اند. شما مي توانيد به سليقه خود،كارت طراحي كنيد و بطور آنلاين يا مغازه هاي كالاهاي كاغذي به فروش رسانيد.

پردازنده چوب


اگر با كار با ابزارها ميانه خوبي داريد و از سر هم كردن آنها لذت مي بريد، شما مي توانيد چيزهاي چوبي زيادي از مجسمه هاي كوچك گرفته تا قطعات ظريف مبلمان و وسايل منزل بسازيد و بفروشيد.

دي جي


اگر آهنگ شناسيد و علاقه مند، به اقتضاي شرايط (نه صرفا به عنوان غربي) مي توانيد به عنوان يك نفر كه مي تواند در مراسم و مناسبت ها آهنگ ها را به درستي انتخاب، تركيب و صف بندي نمايد، فعاليت نماييد.

مربي ایروبیک


امروزه سبكهاي زيادي از حركات موزون را مي توانيد بياموزيد و آموزش دهيد. مي توانيد يك باشگاه ورزشي راه اندازي كنيد و مشتريان را در هر سني پذيرش نماييد.

معلم موسيقي


يا مي توانيد به مردم سازهاي مختلف موسيقي را بياموزيد و يا حتي درس هاي آواز را براي آنها كه تمايل بيشتري دارند ترتيب دهيد.

صداپيشه


استفاده از صدا مي تواند يك فروش خلاقانه باشد. شما مي توانيد خدماتتان را به عنوان يك صداپيشه براي تبليغات يا ساير موارد عرضه كنيد.

خياط

اگر در دوخت و دوز و اندازه گيري و برش مهارت داريد، مي توانيد شغل يك خياط سفارشي را راه اندازي كنيد و با مشتريان كار نماييد و به لباس هاي آنها تنوع دهيد.

قلاب دوزي سفارشي


شما مي توانيد با مشتريان جهت سفارشي كردن لباس آنها يا موارد ديگر از طريق قلاب دوزي و زر دوزي كار كنيد. حتي مي توانيد از راه دور و با دريافت سفارشات ارسالي مشتريان كار نماييد، چون هيچ اندازه گيري در كار نيست.

چهل تكه دوزي


چهل تكه دوزي يك نوع هنر ظريف است. اما چنانچه مهارت و صبر كافي داريد مي توانيد با فروش كالاهاي چهل تكه دوزي شده مثل لحاف و ... به كساني كه واقعا خواهان هداياي خاص و اقلام سفارشي هستند يك كار و كاسبي راه بيندازيد.

فروشنده كالاهاي بافتني


اگر از بافندگي لذت مي بريد، مي توانيد كلاه هاي بافتني، روسري و غيره ببافيد و به طور آنلاين يا در نمايشگاه هاي صنايع دستي محلي بفروشيد.

شمع ساز


شمع ها هداياي متداول با مشتريان زياد هستند و شما مي توانيد شمع هاي سفارشي و خلاقانه، به همراه رايحه و رنگ هاي مختلف توليد كنيد.

سبد باف

ساخت سبد نوع هنر سنتي ديگري است. شما مي توانيد سبد در سايزها و شكل هاي مختلف بسازيد و بفروشيد.

سفالگر


مي توانيد ظروف و لوازم دكوري سفارشي از گل بسازيد و در رنگ هاي متنوع لعاب دهيد.

خوشنويس


مي توانيد كسب و كاري به عنوان يك خطاط ايجاد كنيد. شما مي توانيد خدماتتان را به هر كس، از مشاغلي كه به دنبال حروف نويسي سنتي براي موارد بازاريابي هستند گرفته تا زوج هايي كه دنبال حس فوق العاده خاص براي دعوت هايشان مي باشند ارائه كنيد.

نويسنده كتاب كودكان

كتاب كودكان فرصت زيادي براي خلاقيت است. شما مي توانيد در داستان نويسي خلاقيت به خرج دهيد و تصاوير منحصر بفرد را كنار هم بگذاريد تا در طول كتاب با داستان بيايد.

نقاش ساختمان


اگر نقاشي پروژه هاي بزرگ را دوست داريد، چه بومي بهتر از يك خانه؟ شما مي توانيد خدماتتان را به صاحبان خانه كه مي خواهند بيرون يا داخل خانه را رنگ كنند ارائه دهيد.

صابون ساز


صابون محصول ديگري است كه به شما اجازه مي دهد با حضور دو عنصر عطر و زيبايي خلاق باشيد. مي توانيد صابون هاي گوناگون و محصولات زيبايي درست كنيد تا آنلاين يا در بازارهاي محلي به فروش رسانيد.

طراح كيف


اگر از طراحي و جور كردن و كنار هم گذاشتن اجزاي كوچك منحصر بفرد لذت مي بريد، مي توانيد كسب و كار موفقي در طراحي كيف دستي راه اندازي كنيد و كارهاي خلاقانه خود را به صورت آنلاين يا در بوتيك هاي محلي به فروش رسانيد.

فروشنده كارهاي قابل چاپ


اگر مي خواهيد كارهاي هنري تان را طراحي كنيد ولي نمي خواهيد لزوما به صورت فيزيكي ارائه نماييد، مي توانيد پيشنهاد فروش آن را به صورت ديجيتال بدهيد و چاپ آن را بر عهده خريدار قرار دهيد.

صحاف


صحافي كتاب هنري قديمي است؛ اما شما هنوز مي توانيد پيرامون آن يك كسب و كار با پيشنهاد خدمات به نويسندگان يا مشاغل خصوصي راه بيندازيد.

صاحب مغازه كارهاي هنري


يا اگر مي خواهيد عشقتان را براي هنر و خلاقيت به كار بريد تا به ديگران كمك كنيد که استعدادهايشان را به ويترين بياورند، مي توانيد يك مغازه كه كارهاي گوناگون هنري را مي فروشد، راه اندازید.
 منبع: Smallbiztrends.com
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
5
53
شما حالتان خوبست؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
حالمان خوبست تو باور نکن
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
9
این مقاله ترجمه یک مقاله انگلیسی است( همانطور که در انتهای مطلب اشاره شده) و خیلی با محیط کسب و کار ما سنخیت ندارد.
آورد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
2
2
ممكنه همه موارد اين مقاله سنخيت با محيط ما نداشته باشه ولي خيلي از اين كارها داره داخل همين ايران خودمون هم انجام ميشه. چيزي كه من خودم شخصا توجهم نسبت بهش جلب شد خلاصه بودن اين نوشته بود كه در عين حال به صورت تيتر وار ايده هاي جالبي رو ارائه ميده و شايد براي مخاطب واقعيش جرقه اي باشه.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
2
تاتو رو هستم.
حاج زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
1
تو مشهد چه شغلها و رشته هایی مورد نیازه و اشباع نشده !؟ تو تهران چی !؟ تو یزد ؟ تو بندرعباس ؟ تو گرگان ؟ تو .....؟؟؟ کی می تونه به این سئوالها جواب بده ؟ کدام مسوول ؟ کدام کدام رییس ؟کدام معاون ؟ کدام .....
پاسخ ها
امیرحسین
| |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
بسم الله
سلام
یعنی واقعا مسئولین باید جواب اشباع شغل رو بدن؟
یا خود ماها که اکثرا یه مقدار خلاقیت نداریم؟ و عوضش خیلیامون تا دلت بخواد عنصری تو وجودمون داریم به نام "تنبلی"...
بله مسئولین باید حمایت کنن، اما قرار نیست همه چی گردن اونا باشه!
مهدی قدیمی
| |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
ایران و جامعه کسب کار تو کشور ما همین تقلید اشباع کرده همه جا را ، همه نشستن ببینن کی کارش گرفته برن همون کار بکنن دولت هم از اینکه شده دلال دلار و نقدینگی در کشور جمع میکنه و به چرخش در نمیاره مسئوله البته گناهی نداره میبینه ما بی عرضه هستیم مجبوره دوباره خودش و سرمایه دارها جمعش کنه تا تورم سر به فلک نکشه ولی وقتی تنوع شغل باشه و همه وقتی پول در میارن راحت خرج کنن در همه سطوح پول وارد میشه ولی اینجاست که تا پول در میارن شروع میکنن به چمع کردن و ریختن تو بازار مسکن باز میره تو جیب کی اونایی که خرجش نمیکنن به همین سادگی در یک سیکل تکراری افتادیم و مثل گربه گیج دوره خودمون میچرخیم چون سر از سیستم مالی نمیخوایم در بیاریم نمی خواییم سواد مالی بدست بیاریم نمیخواییم بفهمیم همین و بس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار