برگزاری آیین قره کلیسا در چالدران
کد خبر: ۵۰۶۴
تاریخ انتشار: 2015 July 16    -    ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
bato-adv
bato-adv
 کریم حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با نوای چالدران  از برگزاری آیین مذهبی قره‌کلیسا خبر داد و اظهار داشت: اواخر تیر ماه امسال همچون سال‌های گذشته آیین مذهبی قره‌کلیسا برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی چالدران در این زمینه، تصریح کرد: آیین مذهبی قره‌کلیسا امسال نیز با حضور زائران ارامنه داخل و خارج کشورمان در محل همین کلیسا و در شهرستان چالدران برگزار خواهد شد.

فرماندار چالدران با بیان اینکه در هنگام برگزاری آیین مذهبی قره‌کلیسا بازدید از این بنای تاریخی برای گردشگران داخلی ممنوع خواهد بود، اعلام کرد: در این راستا اطلاع‌رسانی‌های لازم از طرق مختلف انجام خواهد گرفت.

این مسئول بر رفع مشکلات سال‌های گذشته تاکید کرد و گفت: باید مشکلاتی که در برگزاری مراسم آیین معنوی قره‌کلیسا در سال‌های گذشته داشتیم را رفع و امسال در راستای کیفی سازی این مراسم و خدماتی که ارائه می‌شود تلاش کنیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه این آیین مذهبی پنج روز به طول خواهد انجامید، خاطرنشان کرد: برگزاری آیین دعا و نیایش، برگزاری عشا ربانی، غسل تعمید کودکان ارامنه و ... از جمله برنامه‌هایی است که در این آیین مذهب اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امکانات لازم برای ورود ارامنه از سایر نقاط جهان فراهم شده است، اظهار داشت: استقبال مناسب از ارامنه‌ای که از نقاط دیگر وارد شهر چالدران می‌شوند موضوعی است که مورد تاکید و توجه ویژه‌ای قرار دارد.

 قره‌کلیسا یکی از بناهای تاریخی در استان آذربایجان غربی  شهرستان چالدران است که در یونسکو به ثبت رسیده است.
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv