رييس جمهور وارد ونزوئلا شد
کد خبر: ۴۹۳۵۰
تاریخ انتشار: 2016 September 17    -    ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

رييس جمهور وارد ونزوئلا شد

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران روز جمعه براي شرکت در هفدهمين اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، وارد ونزوئلا شد.
 
در جريان اين اجلاس که در جزيره مارگاريتاي ونزوئلا برگزار مي شود، رياست  ايران بر جنبش عدم تعهد پايان مي يابد و ونزوئلا به طور رسمي عهده دار اين مسووليت مي شود. بيش از 120 کشور جهان عضو اين جنبش هستند.

رييس جمهوري در فرودگاه جزيره مارگاريتا مورد استقبال معاون رييس جمهور و وزير خارجه ونزوئلا قرار گرفت.

روحاني همچنين قرار است عصر امروز به وقت محلي در محل اقامت خود با نيکلاس مادورو رييس جمهوري ونزوئلا ديدار کند.

اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با شعار صلح ،حاکميت و همبستگي براي توسعه ، روزهاي شنبه و يکشنبه برگزار مي شود.

روحاني در نشست سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، ضمن سخنراني در اجلاس، با شماري از روساي کشورهاي شرکت کننده ديدار و گفت و گو مي کند.

رييس جمهوري همچنين پس از اجلاس ونزوئلا، به دعوت رسمي رائول کاسترو رييس جمهوري کوبا ، از اين کشور ديدار و با مقامهاي ارشد کوبايي درباره راههاي توسعه و تعميق بيش از پيش همکاريهاي تهران – هاوانا گفت وگو مي کند.

ديدار و گفت و گو با فيدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا و رييسجمهور اين کشور، شرکت در نشست هيات هاي عاليرتبه دو کشور و امضاي اسناد متعدد همکاري، از جمله برنامه هايي است که در جريان سفر رسمي دکتر روحاني به هاوانا پيش بيني شدهاند.

رييس جمهوري در آخرين مرحله از سفر خود، براي سخنراني درهفتاد و يکمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد،عازم نيويورک مي شود.

ديدار با شماري از سران کشورهاي جهان، ملاقات با رهبران اديان الهي، نشست با نخبگان سياسي و مصاحبه و کنفرانس خبري، در برنامه فشرده سفر رييس جمهور به نيويورک گنجانده شده است.
روحاني را در اين سفر دکتر محمد نهاونديان رييس دفتر و شماري از معاونان رييس جمهوري و وزيران کابينه همراهي مي کنند. 
آريا
آخرین اخبار