آیا وعده غذایی ناهار برای کاهش وزن مهمتر از شام است؟!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۹۱۵۲
تاریخ انتشار: 2016 September 15    -    ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
فردی که اضافه وزن دارد، باید مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را کنترل کند، زیرا اگر نسوزند و به مصرف نرسند، به چربی تبدیل شده و منجر به اضافه وزن میشوند؛ پس وقتی شما کربوهیدرات های دریافتی بدن را به زمان ناهار منتقل کنید، فرصت بیشتری برای سوزاندن آنها دارید.
آیا وعده غذایی ناهار برای کاهش وزن مهمتر از شام است؟! اختصاصی «تابناک باتو»؛ تغییرات وزن، افزایش و کاهش آن با کالری های وارد شده به بدن از یک سو و میزان مصرف آن از سوی دیگر ارتباط مستقیم دارد. امروزه چگونگی و مقدار کالری دریافتی، دغدغه ای مهم در نظام سلامت جهان به شمار می رود.

کارشناسان بر این باورند که همه مواد خوراکی، به جز آب دارای کالری هستند و باعث تولید انرژی در بدن می شود. میزان مصرف کالری روزانه به عواملی از جمله قد، وزن، جنسیت  و فعالیت های بدنی روزانه بستگی دارد.
 
آیا وعده غذایی ناهار برای کاهش وزن مهمتر از شام است؟! 

اما به تازگی محققان به نتیجه جالبی دست یافته اند. آن ها با تحقیق روی گروهی از افراد در گروه های سنی مختلف و از هر دو جنسیت زن و مرد، دریافته اند که «زمان» مصرف کالری ها  بیش از میزان و مقدار مصرف آنها در کاهش وزن تأثیرگذار است.

این تحقیق که ماه پیش در ژورنال کلینیکال نوتریشن منتشر شده نشان می دهد، مصرف بیشترین میزان کالری در وعده غذایی ناهار و به دنبال آن کم کردن میزان کالری دریافتی در وعده شام می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

این تحقیقات همچین نشان می دهد که خوردن کالری در اوقات اولیه روز و کم کردن دریافت آن در ساعات پایانی و در هنگام شام، تأثیر شگرفی بر کاهش وزن دارد. در واقع افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند، باید میزان مصرف کالری خود را از وعده شام به وعده غذایی ناهار منتقل کرده و در هنگام شب از غذاهای کم کالری تر و سبک تر استفاده کنند. این کار نه تنها حس گرسنگی را به شکل قابل توجهی کمتر می کند، بلکه به حفظ تعادل انسولین بدن و تنظیم آن نیز کمک می کند.
 
آیا وعده غذایی ناهار برای کاهش وزن مهمتر از شام است؟! 

راه حل هایی برای دریافت کالری کمتر در وعده غذایی شام

وعده غذایی ناهار باید کامل و سرشار از مواد مغذی باشد و کربوهیدرات های مورد نیاز بدن را تأمین کند. غلات، شیر، لبنیات، حبوبات منابع عمده کربوهیدرات ها هستند. فردی که اضافه وزن دارد، باید مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را کنترل کند، زیرا اگر نسوزند و به مصرف نرسند، به چربی تبدیل شده و منجر به اضافه وزن میشوند؛ پس وقتی شما کربوهیدرات های دریافتی بدن را به زمان ناهار منتقل کنید، فرصت بیشتری برای سوزاندن آنها دارید.

ـ عصرانه بخورید. یک اسنک کوچک و ساده در هنگام عصر باعث میشود تا در شام بیش از حد معمول غذا نخورید.
ـ قبل از شام چند لیوان آب بنوشید تا این گونه حالتی از سیری به شما دست دهد.
ـ از خوردن غذاهای پرنشاسته همچون برنج، پاستا، نان و...بپرهیزید و در مقابل از ماهی و سبزیجات به مقدار کم بخورید.
ـ سعی کنید از بشقاب های کوچک استفاده کنید، به طوری که آن مقدار کم غذا سطح بشقاب کوچک شما را بپوشاند. این موضوع از نظر روانی بر روند کاهش وزن شما اثر مثبت می گذارد.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv