توان زنان ایرانی در یونیورسیاد خود را نشان داد
کد خبر: ۴۸۴۸
تاریخ انتشار: 2015 July 14    -    ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
bato-adv
bato-adv
 معاون سرپرست کاروان ورزشی دانشجویان اعزامی به بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان معتقد است سطح کیفی کاروان ورزشی کشور نسبت به تمامی دوره ها رشد چشمگیری داشته و رکورد تاریخی نجمه خدمتی تیرانداز بسیار جوان ایرانی گواهی بر این ادعا است.

1436244944613_IMG_20150707_092033.jpg
محمدرضا دهخدا درباره ارزیابی خود از سطح کمی و کیفی کاروان اعزامی ایران به بیست و هشتمین دوره رقابتهای دانشجویان جهان، با اشاره به عملکرد بسیار خوب زنان ورزشکار ایران در این رقابت ها اظهار کرد: در ورزش ایران هیچ زن یا مردی نتوانسته است در چنین سطحی از رقابتها پنج مدال دریافت کند و این رکورد در جهان هم رکوردی کم نظیر است. این موضوع حکایت از توان زنان ایران دارد که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد و آنان ثابت کرده اند که از پتانسیل کافی برخوردارند و اگر تلاش کنند می توانند حتی بالاتر از مردان به موفقیت دست یابند.

معاون کاروان اعزامی ایران به رقابتهای یونیورسیاد افزود: حضور پرتوان زنان در بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان جهان نشانه رشد کیفی کاروان ورزشی ایران است و دلیل آن توجه بیشتر زنان ایرانی به ورزش و از سوی دیگر سیاست های دولت تدبیر و امید در حمایت از ورزش زنان و ایجاد فضای مناسب تر برای فعالیت آنان است.

وی سهم کاروان ایران از مدال های توزیع شده در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان را نیز از دیگر دلایل ارتقا سطح کیفی این کاروان نسبت به کاروان های دوره های پیشین عنوان کرد و افزود: اگر سرانه مدال های توزیع شده در این رقابتها را بر اساس تعداد ورزشکاران محاسبه کنیم مشاهده می کنیم ایران در مقایسه با کشورهای در صدر جدول بالاترین مدال ها را کسب کرده است و شرایط مدال آوری این کاروان نشان از رشد کیفی آن دارد.

معاون سرپرست کاروان ورزشی دانشجویان ایران تصریح کرد: از نظر کمی هم کاروان امسال سومین کاروان ورزشی ایران از نظر تعداد حاضران در یونیورسیاد دانشجویان است.

دهخدا خاطرنشان کرد: سطح بالای این دوره از یونیورسیاد بیانگر توجه بیشتر کشورها به ورزش دانشجویی است و افزایش کشورهای مدال گیرنده در این دوره از رقابت ها حکایت از سطح کیفی بالای این دوره از رقابت ها و نشان از توجه کشورها به ورزش دانشجویی است.

به گفته دهخدا در دوره های گذشته مدال ها بین حدود چهل کشور آن هم چند کشور مشخص توزیع می شد اما در یونیورسیاد کره جنوبی مدال ها در میان حدود 70 کشور جهان توزیع شد.

مدیر روابط بین الملل فدراسیون ورزش های دانشگاهی با بیان این که یونیورسیاد مهم ترین و بزرگترین رویداد ورزشی پس از المپیک است، تصریح کرد: حضور ورزشکاران مطرح رقابتهای جهانی و المپیک نشان از بالا بودن سطح این رقابتها دارد و تعداد زیاد ورزشکاران نیز اهمیت این رویداد جهانی را بیش از پیش نشان می دهد. در مهم ترین رویدادهای آسیایی یا اروپایی حداکثر نمایندگان ورزشی 30 تا 45کشور حضور دارند، اما در یونیورسیاد امسال چند هزار ورزشکار از 144 کشور جهان حضور داشتند.

وی ثبت رکوردهای جدید و جابه جایی رکوردها را از دیگر دلایل بالا بودن سطح کیفی این دوره از رقابتها عنوان کرد و افزود: در رشته های مختلف چون دوومیدانی، ژیمناستیک و چند رشته دیگر رکوردهای جهانی و المپیک جابه جا شد که این در مقایسه با سایر دوره ها ارتقا سطح کیفی این رقابت ها را بیان می‌کند.

دهخدا درباره نحوه میزبانی این دوره از رقابت ها توسط کره جنوبی نیز ، خاطر نشان کرد: کره جنوبی سابقه میزبانی از مسابقات المپیک ، جهانی و بازیهای آسیایی را دارد و خوشبختانه از جهات مختلف از جمله ترانسپورت، تغذیه و اسکان همه شرکت کنندگان در این رقابت ها در شرایط خوبی قرار داشتند. از سال 1974 که شخصا به عنوان کاپیتان تیم ملی هاکی تاکنون و با عناوین مختلف در این رقابتها حضور داشته ام میزبانی کره را بسیار خوب دیدم زیرا علاوه بر مسائلی چون اسکان و تغذیه، مسابقات در سالن های ورزشی بسیار خوبی که اغلب متعلق به دانشگاه ها بود برگزار شد که توان بالای دانشگاه های این کشور را نشان می داد. همچنین امکانات سالنی و تمرینی ارائه شده از سوی میزبان به تیم های ورزشی کشورهای شرکت کننده نشان از توان بالای میزبانی کره جنوبی دارد.

معاون سرپرست کاروان ورزشی دانشجویان اعزامی ایران به کره جنوبی، تلاش کادر اجرایی کاروان دانشجویان ایران را نیز بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: همه چیز در نهایت نظم و انضباط پیگری شد تا ورزشکاران ایران بتوانند با کمترین استرس، بدون مشکل در محل مسابقات حاضر شده و در نهایت آرامش به مصاف حریفان خود بروند.

ایسنا
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv