شکر ارزان شد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۷۵۶۶
تاریخ انتشار: 2016 August 29    -    ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

معاون بازرگاني شرکت بازرگاني دولتي از آغاز خريد تضميني چغندر قند در کشور خبر داد و گفت: قيمت شکر در بازار رو به کاهش است و تا پايان هفته شاهد افت بيشتر نرخ اين محصول خواهيم بود.حسن عباسي معروفان در گفتگو با مهر قيمت شکر در مراکز عمده فروشي درحال نزديک شدن به نرخ‌هاي مصوب دولت است، اظهارداشت: قيمت مصوب دولت براي شکر در مراکز عمده فروشي 2520 تومان در هر کيلو است ضمن اينکه روز گذشته نرخ اين کالا در عمده فروشي‌ها به 2790 تا 2800 تومان رسيده بود.

وي با اشاره به اينکه نرخ شکر در مراکز عمده فروشي تا هفته قبل از مرز 3200 تا 3300 تومان نيز گذشته بود، گفت: روز گذشته، خريد تضميني چغندر قند از مناطق شمال غربي کشور شروع شده است، اين محصولات تا پايان هفته جاري وارد کارخانه‌ها و تبديل به شکر مي‌شود و به بازار عرضه خواهد شد.

معاون بازرگاني شرکت بازرگاني دولتي ايران با بيان اينکه شکرهاي وارداتي نيز وارد کشور و در کارخانجات تصفيه شده است، افزود: درحال حاضر اين محصولات در بورس کالا عرضه مي‌شوند ضمن اينکه ساير محموله‌ها نيز درحال تخليه است.

معروفان اضافه کرد: شرکت بازرگاني دولتي از 12 تيرماه 95 تاکنون 256 هزارتن شکر در بورس کالا عرضه کرده که از اين ميزان تا الان 110 هزارتن آن به فروش رفته است.

به گفته اين مقام مسئول موارد فوق سبب شده قيمت شکر در بازار شکسته و به نرخ‌هاي مصوب دولتي نزديک شود.

معاون بازرگاني شرکت بازرگاني دولتي ايران ادامه داد: اين مساله همچنين نشان دهنده آن است که تقاضاي کافي براي شکر وجود ندارد چراکه اگر متقاضي زياد بود تمام 256 هزارتن محصول عرضه شده، به فروش مي‌رفت.

معروفان با بيان اينکه تقريبا بيش از 130 هزارتن شکر نيز توسط کارخانجات بخش خصوصي در بورس کالا عرضه شده است، گفت: کارخانجات از اين ميزان عرضه حدود 90 درصد آن را به فروش رسانده‌اند.

وي با اشاره به اينکه تقريبا از 10 روز قبل قيمت شکر در بازار روبه کاهش بوده است، اضافه کرد: آخرين قيمتي که از بازار گرفتيم حدود 2790 تا 2800 تومان بوده است.

معاون بازرگاني شرکت بازرگاني دولتي ايران با اشاره به اينکه ممکن است قيمت‌ در استان‌هاي مختلف با توجه به مسائل حمل و نقل و غيره متفاوت باشد، گفت: با توجه به شرايط موجود قيمت شکر تا پايان هفته بايد به حدود 2600 تومان برسد.

معروفان تصريح کرد: هر کس که از ما شکر خريداري و احتکار کرده است، اگر آن را به فروش نرساند ضرر مي‌کند چرا که بزودي توليد داخل نيز وارد بازار خواهد شد و اين افراد بايد حدود يکسال صبر کنند تا بتوانند کالاي خود را به فروش برسانند.

تخفيف 20 درصدي محصولات شيلاتي در کليه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي به مناسب بازگشايي مدارس

رئيس سازمان شيلات ايران با اشاره به تفاهم با سازمان محيط زيست براي توليد ماهي تيلاپيا در کشور گفت: اين ماهي در 10 مزرعه سرپوشيده تحت نظارت مشترک دو سازمان توليد مي‌شود.به گزارش آفرينش، حسن صالحي در نشست خبري سازمان شيلات ايران با بيان اينکه رقابت سختي ميان صادر کنندگان کشورهاي مختلف براي تصاحب حوزه‌هاي صادارتي وجود دارد گفت: ميگو، تن ماهي، کنسرو و قزل‌الاي ايران بعد از امضاي تفاهمنامه به اين کشور صادر مي‌شود.

معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: به مناسبت بازگشايي مدارس از تاريخ 15 شهريور الي 15 مهرماه کليه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي محصولات شيلاتي خود را به صورت هماهنگ با 20 درصد کاهش قيمت عرضه مي‌کنند. وي در پايان افزود: به دنبال توسعه مصرف آبزيان در کشور هستيم که انجام پروژه‌هاي اينچنيني مي‌تواند به افزايش مصرف کمک کند.

 
آفرينش
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv