فروش ناامیدکننده ی یک فیلم 100میلیون دلاری
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۶۹۸۵
تاریخ انتشار: 2016 August 25    -    ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نسخه بازسازی‌شده فیلم تاریخی حماسی «بن هور» (Ben-Hur) که محصول مشترک دو استودیوی قدرتمند پارامونت و متروگلدوین‌مایر است از جمعه گذشته (19 اوت) روی پرده رفت و..
فروش ناامیدکننده ی یک فیلم 100میلیون دلاری
نسخه بازسازی‌شده فیلم تاریخی حماسی «بن هور» (Ben-Hur) که محصول مشترک دو استودیوی قدرتمند پارامونت و متروگلدوین‌مایر است از جمعه گذشته (19 اوت) روی پرده رفت و با 11.4 میلیون دلار فروش آخر هفته در گیشه امریکا، یکی از مفتضحانه‌ترین افتتاحیه‌های اکران تابستان را پشت سر گذاشت. همزمان، فیلم ابرقهرمانی «جوخه انتحاری» (Suicide Squad) همچنان در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه پیشتاز است و با افزودن 20.7 میلیون دلار به کل درآمد داخلی خود، برای سومین هفته پیاپی صدرنشینی را تجربه کرد.

اولین نسخه سینمایی «بن هور» با اقتباس از رمان معروف لو والس - «بن هور: قصه‌ای از مسیح» و در قالب فیلمی صامت در سال 1907 روی پرده رفت. نسخه بعدی این درام تاریخی در سال 1925 و این‌بار نیز به صورت صامت بر روی پرده سینماها به نمایش درآمد. سومین نسخه «بن هور» به کارگردانی ویلیام وایلر در سال 1959 روی پرده رفت و چند ماه بعد، جوایز آکادمی را درو کرد. فیلم وایلر در 11 رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی موفق به کسب جایزه اسکار شد. چهارمین نسخه «بن هور» در قالب یک انیمیشن سینمایی در سال 2003 به نمایش درآمد.
 
فروش ناامیدکننده ی یک فیلم 100میلیون دلاری
 
جدیدترین و پنجمین نسخه بازسازی‌شده این درام تاریخی از جمعه گذشته توسط استودیوی پارامونت و متروگلدوین‌مایر (MGM) در نزدیک به 3924 سالن سینما در سراسر ایالات متحده و کانادا به نمایش درآمد اما استقبال سرد سینماروها از این درام تاریخی 100 میلیون دلاری، یکی از افتضاح‌ترین شکست‌های اکران تابستان را به دنبال داشت.

«بن هور» به کارگردانی تیمور بکمامبتوف فیلمساز روس-قزاق در سه روز نخست افتتاحیه خود در گیشه امریکای شمالی، به طرزی مفتضحانه تنها 11.4 میلیون دلار فروخت و در رده پنجم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت. جک هوستن، توبی کبل، رودریگو سانتورو، نازنین بنیادی و مورگان فریمن گروه اصلی بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. ظاهرا طیف تماشاگران جدیدترین نسخه این درام تاریخی از مخاطبان مومن و معتقد مسیحی فراتر نرفته و بیش‌ترین میزان درآمد فیلم متعلق به ایالات جنوبی و جنوب غرب امریکا بوده است.

هرچند فیلم می‌توانست دست‌کم در سطح بین‌المللی با استقبال بهتری روبه‌رو شود اما این اتفاق هم نیفتاد و فروش افتتاحیه «بن هور» در باکس آفیس جهانی به 10.7 میلیون دلار رسید که کم‌تر از یک‌سوم بازارهای جهانی را در برمی‌گیرد.

همزمان، فیلم ابرقهرمانی «جوخه انتحاری» جدیدترین محصول استودیوهای دی سی و برادران وارنر با افزودن 20.7 میلیون دلار به کل درآمد داخلی خود، برای سومین هفته پیاپی صدرنشین جدول پرفروش‌های گیشه امریکا شد. کل فروش داخلی فیلم تا امروز به 262.3 میلیون دلار رسیده است.

انیمیشن موفق «سوسیس پارتی» هم در دومین هفته اکران خود، 15.3 میلیون دلار فروخت و برای دومین هفته پیاپی، رتبه دوم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. بازیگران سرشناسی همچون ست روگن، ادوارد نورتن، سلما هایک، کریستن ویگ و ... صداپیشگی شخصیت‌های مختلف این کمدی خانوادگی را برعهده دارند.

همچنین، از میان فیلم‌های تازه اکران‌شده می‌توان به «سگ‌های جنگی» (War Dogs) اشاره کرد که با 14.3 میلیون دلار فروش افتتاحیه در رتبه سوم جدول قرار گرفت. این درام‌کمدی 45 میلیون دلاری به کارگردانی تاد فیلیپس – سازنده سه‌گانه کمدی «خماری/The Hangover » - و با نقش‌آفرینی جونا هیل و مایلز تلر از جمعه گذشته در 3258 سالن سینما روی پرده رفته است. داستان فیلم که براساس داستانی واقعی به تصویر کشیده شده، روایتگر ماجرای دو مرد به اسم دیوید پاکوز و افریم دی‌ورولی است که برنده یک مزایده 300 میلیون دلاری می‌شوند. آن‌دو به عنوان پیمانکار پنتاگون متعهد به تامین سلاح متحدان ارتش امریکا در افغانستان می‌شوند.

علاوه بر این، استاپ موشن ماجراجویانه «کوبو و دو تار» (Kubo and the Two Strings) نیز از جمعه گذشته در سینماهای امریکا روی پرده رفت که به فروشی برابر با 12.6 میلیون دلار دست یافت و رده چهارم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. این استاپ موشن سه‌بعدی به کارگردانی تراویس نایت، روایتگر داستان پسربچه‌ای به نام کوبو و یک میمون است که به جست‌وجوی زرهی جادویی در ژاپن عهد باستان می‌روند.

«اژدهای پیت» جدیدترین انیمیشن دیزنی نیز در رقابتی تنگاتنگ با «بن هور» و تنها با اختلافی ناچیز به فروشی برابر با 11.33 میلیون دلار دست یافت و رتبه ششم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. کل فروش داخلی فیلم بعد از دو هفته اکران گسترده در سینماهای امریکای شمالی به 42.9 میلیون دلار رسیده است.
آی سینما
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv