گلاب؛ راز شگفت انگیز زیبایی
کد خبر: ۴۵۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2015 July 11    -    ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
bato-adv
bato-adv
گل سرخ، برای عطر و لوسیون بدن فوق العاده است اما یک شیشه گلاب می تواند کارایی بیش از این داشته باشد. گلاب ماده ای ملایم و طبیعی با فواید فوق العاده ای برای بهبود زیبایی پوست است.


گلاب؛ راز شگفت انگیز زیبایی

گلاب در طول تاریخ مقدس بوده است، اما چرا؟ گلاب چه خاصیت هایی دارد؟

با شروع بهار و تابش زیبای خورشید، دوست داریم اطرافمان را پر از گل های زیبا کنیم. هرچند گل آفتاب گردان و گل مروارید فوق العاده هستند،  اما وقتی صحبت از زیبایی پوست به میان می آید، گل سرخ بی رقیب است.

گل سرخ، برای عطر و لوسیون بدن فوق العاده است اما یک شیشه گلاب می تواند کارایی بیش از این داشته باشد. گلاب ماده ای ملایم و طبیعی با فواید فوق العاده ای برای بهبود زیبایی پوست است.

گلاب به آبرسانی، تازه کردن، تسکین و پاک کردن پوست کمک می کند و مهم تر این که گران قیمت نیست. گلاب همچنین ذهن را تسکین می دهد و همان خواص عنبر سائل و مریم گلی را برای از بین بردن اضطراب، افزای اعتماد به نفس و از بین بردن دردهای گذشته دارد. گلاب میل جنسی را نیز افزایش می دهد.

بنابراین برای متحول کردن پوست و موی خود آماده باشید. در این مطلب با چند راه استفاده از خواص گلاب آشنا می شوید:

تونر

 به طور کلی، محصولات حاوی گلاب برای بیماران مستعد آکنه و روساکا توصیه می شود. چون باکتری پوست و التهاب را کاهش می دهد و پوست را آبرسانی می کند. بعد از پاک کردن پوست، یک تکه پنبه را با چند قطره گلاب خیس کنید و آن را به پوست بزنید. قرمزی صورت فوراً از بین می رود و بینی تان هم از عطر خوش آن لذت می برد.

گلاب؛ راز شگفت انگیز زیبایی


پاک کننده ی آرایش

 گلاب در پاک کردن حتی ضدّآب ترین مواد آرایشی چشم هم فوق العاده موثر است و در عین حال آن قدر لطیف است که چشم را نمی سوزاند و آسیبی به آن نمی زند. علاوه بر این، اگر کمی از گلاب روی پوست باقی بماند، پوست را نرم و مرطوب می کند.

درمان مو

 موهایتان خشک و کدر است؟ یک فنجان گلاب را با خود به حمام ببرید و پس از شامپو زدن، موها را با آن آب بکشید.گلاب موها را نرم می کند و درخششی باورنکردنی به موها می بخشد. شما همچنین می توانید گلاب را به شامپوی خود اضافه کنید تا موهایی نرم و تازه داشته باشید. امّا آماده باشید؛ چون بوی فوق العاده آن چند ساعت باقی می ماند و اطرافیان تان از آن تعریف خواهند کرد.

روشن کننده ی اطراف چشم

گلاب برای از بین بردن قرمزی و یکدست کردن رنگ پوست عالی است. اگر صبح از خواب بیدار شدید و زیر چشمان تان سیاه و پف کرده بود، نترسید. فقط کافی است چند تکه پارچه نخی را در گلاب بخیسانید و پنج دقیقه روی پوست بگذارید. نه تنها احساس فوق العاده ای به شما می دهد، بلکه چشمان تان را طوری روشن می کند که انگار هشت ساعت خوابیده اید.

درمان بعد از اصلاح مو

فواید گلاب از خاصیت ضدالتهابی آن نشات می گیرد و آن را برای استفاده ی موضعی برای از بین بردن قرمزی و تحریک پوست ایده آل می کند. اگر بعد از با دقت ترین اصلاح هم پوست تان حساس و آزرده می شود، باید از گلاب استفاده کنید.
گلاب را بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید، به پوست بزنید، بلافاصله احساس بهتری خواهید داشت. امتیاز این کار این است که چند ساعت بعد همچنان پوست تان نرم و درخشان خواهد بود.

تازه کردن ارایش

 هیچ کس دوست ندارد که بعد از وقت نهار در آینه نگاه کند و ببیند آرایشش کدر  است و ظاهر جالبی ندارد. کمی گلاب را در یک بطری اسپری دار کوچک بریزید و هر وقت که وقتش رسید، آن را به صورت تان اسپری کنید. آرایش تان تازه می شود و حتی درخششی زیبا روی پوست تان حس می کنید.

گلاب؛ راز شگفت انگیز زیبایی

عطر ملایم بدن

عطرهای قوی مناسب همه نیستند اما گلاب عطری ملایم است که همه مقدار کمی از آن را می پسندند. کمی از آن را رویی گردن و مچ دست ها بزنید.

ملحفه های معطر

می توانید کمی گلاب روی ملحفه ها اسپری کنید تا موقع خواب هم از عطر آن بی بهره نمانید.

بدن معطر

یک یا دو فنجان گلاب را به آب وان حمام اضافه کنید و نفس عمیق بکشید. بلافاصله احساس آرامش می کنید و دوباره به مدت چند ساعت عطر خوش آن همراه شما خواهد بود.

منبع:باغ دارو

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهتاب سبز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
7
متشکر از مطالبتان
ولی باید بگویم که استفاده از گلاب مستقیم روی موی رنگ مو را سفید می کند . پس مراقب باشید که به موهایتان نزنید ولی برای پوست فوق العاده است
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
3
چه تصویر های زیبایی از گل گذاشتید
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv