مضرات نوشیدن مایعات داغ
کد خبر: ۴۰۶۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 June 21    -    ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

مضرات نوشیدن مایعات داغ

پزشکان نوشیدن مایعات داغ را نیز به این لیست اضافه کرده‌اند وآن را در کنار عوامل یاد شده دیگر در ابتلای افراد به بیماری سرطان از جمله سرطان مری مؤثّر می‌دانند.
مضرات نوشیدن مایعات داغ اختصاصی «تابناک باتو»؛ تقریبا همه ما تجربه نوشیدن چای یا قهوه داغ را داریم؛ غافل از اینکه نوشیدنی‌های داغ چه خطرات و مضراتی برای سلامتی جسم ما دارند. این گزارش بر آن است تا آسیب‌ها و مضرات ناشی از نوشیدن مایعات داغ را خلاصه وار بیان کند.

 نوشیدن مایعات داغ و ابتلا به سرطان مری


پژوهش‌های اخیر پزشکان نشان می‌دهد که نوشیدن مایعات داغ، خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سرطان مری را افزایش می‌دهد. در حالی که بسیاری از مردم فقط چاقی، استعمال تنباکو، دخانیات و مصرف الکل واشعه ماوراء بنفش را از عوامل اصلی بروز سرطان می‌دانند. پزشکان نوشیدن مایعات داغ را نیز به این لیست اضافه کرده‌اند وآن را در کنار عوامل یاد شده دیگر در ابتلای افراد به بیماری سرطان از جمله سرطان مری مؤثّر می‌دانند.

 مضرات نوشیدن مایعات داغ
 
 خستگی و از دست دادن صبر و تحمّل

پزشکان می‌گویند که نوشیدن مایعات داغ باعث افزایش خستگی وکم شدن آستانه تحمل افراد می‌شود. یک تحقیق انجام شده روی چند موتورسوار حرفه‌ای نشان داد که آن دسته از موتورسوارانی که به نوشیدن چای یا قهوه داغ علاقه دارند، نسبت به سایرین کم تحمل ترند و زود‌تر خسته می‌شوند.

عدم تأمین آب مورد نیاز بدن


جالب است بدانید که نوشیدنی‌های های داغ نمی‌تواند جایگزین مایعات از دست رفته بدن باشند. این در حالی است که بدن انسان روزانه به مقادیر معیّنی آب نیاز دارد. پژوهشگران دانشگاه ماساچوست بر این باورند که مایعات ولرم و سرد برای تأمین آب مورد نیاز بدن و رفع کم آبی آن مناسب ترند و در این زمینه نباید به مایعات و نوشیدنی‌های داغ تکیه کرد.

از دست دادن لذّت نوشیدن


وقتی چای یا قهوه بیش از اندازه داغ باشد، مزه و طعم واقعی خود را نشان نمی‌دهد. پزشکان درجه حرارت مناسب چای یا قهوه را ۵۸ درجه عنوان می‌کنند. این دما علاوه بر آنکه سالم است، باعث می‌شود تا نوشیدنی طعم و مزه خود را از دست ندهد و دهان را نسوزاند زیرا سوختگی دهان نیز می‌تواند زمینه ساز مشکلات دیگر باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
1
چای و قهوه باید لب سوز و لب دوز باشه تا مزه بده اگر سرد بشه که ارزشی نداره!
آخرین اخبار