زنان از ترس داعش، کودکان خود را غرق مي کنند
کد خبر: ۳۸۷۸۵
تاریخ انتشار: 2016 June 02    -    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
bato-adv
bato-adv
روزنامه تايمز چاپ انگليس در گزارشي به بررسي اوضاع شهر فلوجه و برخورد گروه تروريستي داعش با مردم اين شهر پرداخت.
 
روزنامه تايمز درباره سرنوشت 50 هزار ساکن شهر فلوجه زير سيطره گروه تروريستي داعش نوشت: آوارگان فلوجه مي گويند که زنان کودکان خود را مي کشند و عناصر داعش از مردم به عنوان سپر انساني براي مقابله با حمله نيروهاي عراقي به اين شهر استفاده مي کنند.
اين روزنامه افزود: سازمان هاي امدادرسان با ابراز نگراني درباره اوضاع فلوجه، هشدار داده اند که ممکن است بسياري در اين شهر مجبور به خودکشي شوند.
 
به نوشته تايمز، ساکنان شهر مي گويند که داعش به اهالي فشار مي آورد تا از کودکان و نوجوانان آنها را براي جذب صفوف نيروهاي خود کند.
 
 
اين روزنامه تصريح کرد: آوارگان از موارد خودکشي در بين اهالي محاصره شده در شهر خبر مي دهند؛ يکي از زنان در گفت وگو با سازمان ملل از مواردي مانند خود سوزي و يا غرق شدن کودکان به دست مادران خود، سخن گفته است.
 
به نوشته تايمز، مسئولان سازمان ملل مي گويند که نمي توانند درستي اين گزارش ها را تاييد کنند، اما از فشارهاي رواني به ساکنان شهر فلوجه آگاهي دارند.
 
براساس اين گزارش، کريستوف ويلک پژوهشگر امور عراق در سازمان ديده بان حقوق بشر گفت که موارد خودکشي را اولين بار در ماه مارس گذشته شنيده است که زنان خود را همراه با فرزندانشان در رودخانه فرات انداخته اند.
 
وي افزود: سازمان ملل به فايل هاي ويدئويي دست يافته است که نشان مي دهد سه نفر شامل يک زن و دو کودک، از آب بيرون کشيده مي شوند.
 
به نوشته تايمز، عناصر داعش کار جذب نيرو از کودکان زير 10 سال را آغاز کرده اند.
سازمان ملل مي گويد که به نظر مي رسد وادار کردن کودکان به جنگيدن در صفوف داعش در جريان نبرد ادامه خواهد يافت.
 
عمر العيساوي يکي از اهالي آواره شهر فلوجه گفت که عناصر مسلح از بلندگوهاي مساجد از مردم مي خواهند که براي آنچه آن را "نبرد با شيعيان" مي خواند، به صفوف داعش بپوندند، و آنها به خانه ها مي روند تا افرادي را بيابند که بتواند سلاح به دست بگيرد و در صفوف داعش بجنگند، حتي اگر آن افراد نوجوان باشد.
به نوشته تايمز، يک افسر عراقي مستقر در خط نبرد اين گفته العسياوي را تاييد کرده است.

استراتژي داعش در فلوجه؛ به راه انداختن حمام خون و جنگ شيعه و سني
 
داعش مي‌خواهد نبرد فلوجه را به جنگ شيعه و سني در عراق تبديل کند.
در حالي که بر اساس گزارش‌ها، شهر فلوجه هم اکنون در محاصره کامل ارتش عراق قرار دارد تا زمان مناسب براي وارد کردن ضربه نهايي به تروريست‌ها فرا رسد، خبرگزاري فرانسه به نقل از فرماندهان ارتش عراق از ورود نيروهاي عراقي به اين شهر خبر داده و اعلام داشته که نيروهاي عراقي در مرحله نهايي عمليات از چندين جبهه به سمت شهر فلوجه حرکت کرده‌اند.
 
اما در اين ميان آنچه در خصوص ورود ارتش عراق به فلوجه اهميت دارد اين است که اين مسئله تازه اول ماجرا و دردسرها خواهد بود چراکه پيشروي ارتش عراق براي پاک‌سازي اين شهر از نيروهاي تکفيري داعش با موانع و مشکلاتي روبه رو است. يکي از اين موانع اصلي، حضور  حدود 50 هزار غيرنظامي در اين شهر است که داعش از آنها به‌عنوان سپر انساني استفاده مي‌کند. 
 
داعش در فلوجه از ارتکاب هيچ جناياتي فروگذار نبوده و نيست به طوري که اين گروهک تروريستي تاکنون تعدادي از مردم بي‌دفاع شهر را به علت همکاري نکردن کشته و حتي به نواميس اهل سنت هم رحم نکرده است و در اين ميان نيز هستند برخي که بر اثر گرسنگي جان سپرده‌اند. از همين روست که وزير دفاع عراق تاکيد کرده ارتش به سبب ترس از کشته شدن غيرنظاميان هرگز به فلوجه وارد نخواهد شد.
 
مسئله‌اي که ظاهراً دغدغه حيدر العبادي هم هست به طوري که گفته شده نخست‌وزير عراق تا کنون با درخواست‌هاي فرماندهان نظامي براي ورود ارتش به فلوجه با هدف حفظ و تأمين جان مردم اين شهر، مخالفت کرده است. يعني هر غيرنظامي به ويژه زنان و کودکان فارغ از ارتباطشان با داعش در عمليات بازپس‌گيري فلوجه خط قرمز دولت عراق به شمار مي‌آيد.
 
داعش سعي دارد جنگ فلوجه را به نبرد ميان سني و شيعي در عراق تبديل کند تا ضمن ايجاد يک جنگ داخلي در اين کشور، نوعي جبهه‌بندي جديد ميان کشورهاي منطقه به وجود آورد. از اين‌رو، بالطبع اگر بازپس‌گيري فلوجه با مرگ بسياري از غيرنظاميان همراه شود اين مسئله براي داعش مي‌تواند به دستاويزي جهت دامن زدن به تنش و تقابل ميان سني‌ها و شيعيان در عراق تبديل شود. بر اين اساس، هرچند بيشتر عشاير منطقه الانبار همپاي ارتش و نيروهاي امنيتي عراق در جنگي تمام عيار با تروريست‌هاي داعش مشارکت دارند اما برخي جريانات متأثر از تبليغات دروغين و گزارش‌هاي ساختگي برخي شبکه‌هاي وابسته به آل سعود از قبيل العربيه سعي دارند جنگ ارتش عراق با داعش در فلوجه را به دروغ، جنگ با اهل سنت القاء و تفهيم نمايند، مسئله‌اي که کار ارتش را براي بيرون راندن تروريست‌ها از فلوجه و ديگر مناطق الانبار بسيار دشوار و پيچيده کرده است.
 
اين شبکه‌هاي صهيونستي در راستاي تحريک و برانگيختن مردم سني مناطق تحت اشغال داعش عليه ارتش و دولت عراق و به يک معنا شيعيان عراق مدعي‌اند که ارتش کشتار و نابودي اهل سنت در عراق را در دستور کار خود قرار داده است. در اين خصوص بر «شيعي بودن ترکيب نيروهاي آزاد کننده فلوجه» تاکيد مي‌شود تا پاک‌سازي اين شهر از تروريست‌هاي داعش نوعي «فرقه گرايي» عليه اهل سنت (سني زدايي از عراق) تلقي شود.
 
در اين باره حتي گريختن مردم فلوجه از دست جنايات داعش به بمباران اين شهر از سوي ارتش عراق منتسب مي‌شود.
 
در اين ميان برخي از سياسيون عراق هم به آتش فتنه تکفيري‌ها در منطقه دامن مي‌زنند و آتش بيار معرکه شده‌اند. اين سياسون همسو با تروريست‌ها ضمن زيرسؤال بردن عمليات نظامي ارتش در فلوجه و بي‌کفايت نشان دولت عبادي خواستار دخالت خارجي در امور استان الانبار شده‌اند. در اين باره بي‌جهت نيست که "اکرم الحکيم" از تحليل‌گران عراقي مي‌گويد آنچه خطر و حساسيت نبرد فعلي را افزايش مي‌دهد، اين است که آتش جنگ داخلي ميان طيف‌هاي مختلف جامعه عراق به ويژه ميان اهل سنت و شيعيان شعله‌ور شود.

قول العبادي درباره عمليات فلوجه
با وجود اين موانع خطرناک، نخست وزير و فرماندۀ کل نيروهاي مسلح عراق هرگونه تاخير در عمليات آزادسازي شهر فلوجه از چنگال گروهک تروريستي داعش را تکذيب کرد.
حيدر العبادي قول داد که به زودي پرچم عراق بر فراز اين شهر برافراشته شود و در اين خصوص ابراز اطمينان کرد.
وي تاکيد کرد: نيروهاي عراقي به جان شهروندان اهتمام مي ورزند و به هيچيک از آنان تعدي روا نمي دارند.
العبادي گفت: ما عمليات آزادسازي فلوجه را به طور کامل ادامه مي دهيم و هيچ تاخيري در آن روي نخواهد داد.
وي خاطرنشان کرد: آزادسازي فلوجه دروازه آزادسازي موصل و بيرون راندن داعش از تمام سرزمين عراق است.
نخست وزير عراق افزود: اطلاعاتي را درخصوص آغاز خروج مردم از فلوجه دريافت کرده ايم.
العبادي جناح هاي سياسي را به وحدت و توقف اختلافات فراخواند و اظهار داشت: تشکيلات داعش بزرگ ترين جرثومه فساد است، و هر کس که در نبرد ما با اين جرثومه بخواهد تاخير ايجاد کند، فاسد است.
 
آريا
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv