توليد مجدد روغن موتور ايرانول پس از 35 سال در آبادان
کد خبر: ۳۸۵۸۶
تاریخ انتشار: 2016 June 01    -    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

توليد مجدد روغن موتور ايرانول پس از 35 سال در آبادان

عيسي اسحاقي، مديرعامل شرکت نفت ايرانول گفت: با توجه به تعطيلي توليد روغن موتور در آبادان به دليل جنگ تحميلي در سال 1359 و تخريب آن، از سال گذشته برنامه بازسازي پالايشگاه، بلندينگ روغن و پرکني آغاز و امروز هم‌زمان با سالروز آزادسازي خرمشهر فاز اول افتتاح و به ياري خدا فاز دوم را نيز بتوانيم در سالروز شکست حصر آبادان (5 مهر) به بهره‌برداري برسانيم.

وي با بيان اينکه پس از 35 سال توليد را در پالايشگاه روغن سازي آبادان شروع کرديم، افزود: با بازسازي کامل پالايشگاه آبادان و سايت بريم انواع روانکار صنعتي، دريايي و روغن‌هاي موتوري، بنزيني و ديزلي توليد مي‌شود.

اسحاقي جلوگيري از خام فروشي و ارزش افزوده، پايگاه مناسب براي صادرات و داشتن انبار مناسب براي محصولات و کاهش قيمت تمام شده محصولات به دليل منطقه آزاد بودن را از مهم‌ترين مزاياي اين کار دانست.

مديرعامل شرکت نفت ايرانول گفت: سال 94 علي‌رغم رکود، در توليد محصولات پالايشگاهي و مقدار فروش رکورد را شکستيم و سال 95، سال به ثمر نشستن طرح‌ها و برنامه‌هاي اين شرکت است.

وي گفت: پس از توليد و عرضه نخستين روغن موتور با پايه گياهي تترا، توليد روغن موتور ايرانول در آبادان در سال جاري، بهره‌برداري از انبار 18 هزار تني محصولات و ملزومات ايرانول، بهره‌برداري پايانه مخازن 25 هزار تني بندر امام(ره)، نصب فيلترهاي اسلک وکس و استقلال برق و يوتيليتي پالايشگاه‌هاي تهران و آبادان از ديگر طرح‌هاي با سوددهي بالاي اين شرکت است که در سال جاري به بهر ه‌برداري مي‌رسد.
آريا
آخرین اخبار