سفر اوباما به ایران لغو شد
کد خبر: ۳۴۵۴۸
تاریخ انتشار: 2016 April 22    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
وب سایت آمریکایی پالتیکو در گزارشی نوشت: یکی از مشاوران امنیتی اوباما در واکنش به خبر "واشنگتن فری بیکن" مبنی بر اینکه احتمالا اوباما به ایران سفر خواهد و با رئیس جمهور ایران دیدار کند، اعلام کرد که بعید است اوباما در طول این چند ماه باقی مانده از دوره ریاست جمهوری اش به ایران سفر کند.

پالتیکو افزود: این مشاوره عالی رتبه امنیتی افزود که سفر اوباما به کوبا برای اوباما کافی بوده و بعید است که سفر اوباما به ایران شکل بگیرد.

این مشاور عالی رتبه افزود: دولت اوباما همچنان به روابط خود با ایران ادامه می دهد و دولت اوباما به دنبال موقعیت هایی برای پیشبرد این روند نیز می باشد و دولت آمریکا بر این باور است که افزایش رابطه با ایران می تواند برای حل مشکلات منطقه سازنده نیز باشد.

صبح امروز واشنگتن فری بیکن در گزارشی نوشت: اوباما با ارسال دو نامه محرمانه به آیت الله خامنه ای، رهبر عالی ایران و حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور که در ماه مارس انجام شده درخواست خود برای دیدار با حسن روحانی را مطرح کرد.

این روزنامه همچنین مدعی شد که گزارشی موجود است که رهبر عالی ایران نیز در این رابطه با حسن روحانی صحبت هایی را انجام داده است و آقای روحانی خواستار پذیرفته شدن این دیدار شده اند زیرا او بر این باور است که حل بحران های منطقه در دست چنین دیدارهایی می باشد. حسن روحانی نیز به آقای خامنه ای قول داده است که هر اقدامی با هماهنگی با ایشان انجام شود و رهبر عالی ایران نیز این خواسته را پذیرفته است.
خدمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار