جیره بندی آب در تهران
کد خبر: ۳۴۱۸
تاریخ انتشار: 2015 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر احتمال جيره‌بندي آب در شهر تهران وجود ندارد، اما اين مساله نيازمند کمک و حمايت مردم است چرا که با توجه به شرايط بارندگي و قرار گرفتن در فصل تابستان، مديريت وضعيت آبي بدون حمايت مردم و ساير دستگاه‌هاي دولتي ميسر نيست.

محمد پرورش در نشست خبري با بيان اينکه در حال حاضر جمعيت ثابت تهران 5/8 ميليون نفر است، گفت: نزديک به 25 درصد آب شرب استحصالي در کشور در تهران مصرف مي‌شود که اين رقم را زماني که در کنار جمعيت ميليوني تهران قرار مي‌دهيم نشان مي‌دهد که بايد اقدامات چشمگيري براي رفع اين نياز صورت بگيرد.وي منابع تامين‌کننده آب تهران را منابع سطحي و زيرزميني عنوان و اظهار کرد: سهم آب سطحي تهران از سدهاي اميرکبير، طالقان، لار، لتيان، ماملو و سهم زيرزميني از طريق 400 حلقه چاه تامين مي‌شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بيان اينکه تهران داراي شش تصفيه‌خانه است و کيفيت آب آن از استاندارد ملي تبعيت مي‌کند، گفت: براي پايش سلامت و بهداشت آب تهران علاوه بر آزمايشگاه مرجع سلامت که گواهينامه بين‌المللي دارد 46 آزمايشگاه ديگر در سطح دوازده شرکت زيرمجموعه آبفاي استان تهران کار نظارت بر سلامت آب را بر عهده دارند.پرورش با اشاره به فصل تابستان و اوج مصرف آب در اين فصل، گفت: ميانگين مصرف روزانه آب تهران نزديک به سه ميليون و 100 هزار متر مکعب است.به گفته وي، منابع آبي تهران و وضعيت سدها کاملا موازي يکديگر حرکت مي‌کنند. به طور کلي به صورت ميانگين ذخاير سدها در مقايسه بلندمدت نزديک به 40 درصد کاهش داشته است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بيان اينکه در حال حاضر 80 درصد از همشهريان در محدوده مناسب الگوي مصرف يعني 20 متر مکعب و کمتر مصرف مي‌کنند، گفت: مابقي که تعداد 500 هزار مشترک را شامل مي‌شوند بالاي 20 متر مکعب آب مصرف مي‌کنند.پرورش ادامه داد: اميدواريم با کاهش مصرف آب از سوي مشترکان و صرفه‌جويي 10 درصدي مشترکاني که زير 20 متر مکعب مصرف مي‌کنند و کاهش مصرف 25 درصدي مشترکان بالاي 20 متر مکعب و اماکن تجاري و اداري بيش از 150 ميليون متر مکعب آب صرفه‌جويي کرده که اين ميزان در گذر از تنش احتمالي کمک چشمگيري مي‌کند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بيان اينکه ظرفيت روزانه مصرف آب در تهران چهار ميليون و 200 هزار متر مکعب است، گفت: ميزان مصرف آب در دو روز گذشته در تهران 5/48 متر مکعب در ثانيه بوده است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بيان اينکه چهار ميليون و 200 هزار متر مکعب در استان تهران آب مصرف مي‌شود، گفت: برنامه‌ريزي در زمينه واقعي کردن قيمت آب تنها در اختيار يک سازمان نيست و تمام بخش‌هاي مديريتي بايد در اين حوزه نقش داشته باشند.

پرورش با اشاره به منابع آب تجديدپذير، گفت: در تمام دنيا تنها 20 درصد از آب تجديدپذير استفاده و مابقي مورد مصرف طبيعت قرار مي‌گيرد و اين در حالي است که در ايران 85 درصد از اين آب مصرف مي‌شود که بايد به اين مساله به عنوان يک بحران جدي ديده شود.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار