رئیس جمهوری فردا به سمنان سفر می كند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۴۱۲۰
تاریخ انتشار: 2016 April 18    -    ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
دكتر روحانی صبح سه شنبه در استادیوم تختی شهر سمنان سخنرانی عمومی خواهد داشت.
نشست با علما، نخبگان و ایثارگران و سرمایه گذاران، افتتاح چندین طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در نقاط مختلف استان سمنان از طریق ویدئوكنفرانس، حضور در نشست شورای اداری استان و نشست مطبوعاتی، از دیگر برنامه های سفر یك روزه دكتر روحانی به سمنان اعلام شده است.

در این سفر همچنین تعدادی از وزیران دولت تدبیر و امید یا نمایندگان ویژه رئیس جمهوری برای افتتاح یا كلنگ زنی طرح های مختلف عمرانی در هشت شهرستان سمنان حضور می یابند تا مردم این استان از حضور پرخیر و بركت كاروان تدبیر و امید بهره مند شوند.

آبگیری سدهای مجن، آغاز عملیات اجرایی سد روزیه و افتتاح و بهره برداری شبكه آبیاری دشت دامغان، افتتاح شركت های آریا ترانسفو شرق و آریا ترانسفو قدرت، توسعه ورق گالوانیزه و ورق رنگی شركت نورد لوله، افتتاح شركت پالایش نفت و گاز پیروزی، شركت معدنی املاح و مس كاوان عباس آباد، افتتاح پست 230 به 63 كیلوولت شهید بسطامی، آغاز به كار احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی خورشیدی، افتتاح 247 واحد مسكن مهر در 9 شهر مختلف از جمله طرح های قابل افتتاح و كلنگ زنی در سفر كاروان تدبیر و امید به استان سمنان است.

استان سمنان مجموعه ای از كویر ،جنگل و كوهستان است و گنجی از ذخائیر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاك حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات كشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.

استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمك، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین كشور را دارد كه با توجه به این ظرفیت ها ، احداث صنایع فرآوری معدنی در این استات ضروری است.

ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هكتار وسعت دارد، كه از رقم بیش از پنج میلیون هكتار كویر و 352 هزار

هكتار را عرصه های جنگلی تشكیل می دهد. حدود یكهزار و 800 واحد صنعتی در استان سمنان دارای پروانه فعالیت است كه از این تعداد 672 واحد به دلایل مشكلات متعدد غیرفعالند.
ايرنا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv