انهدام باند خانوادگی اخلال در نظم اقتصادی و فرار مالیاتی در تهران
کد خبر: ۳۲۴۰۰۵
تاریخ انتشار: 2024 September 17    -    ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

انهدام باند خانوادگی اخلال در نظم اقتصادی و فرار مالیاتی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی خبر داد و گفت: کارشناسان میزان فرار مالیاتی کشف شده را بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
 سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت بیان داشت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأموران این پلیس موفق به دستگیری مؤسس شرکت‌های صوری با مبالغ کلان مالیاتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.
 
وی عنوان داشت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت: سرکرده این باند با سوءاستفاده از مدارک هویت خانمی و جعل امضا وی شرکت بازرگانی ثبت کرده‌اند و اقدام به خرید و فروش کالاهای وارداتی نمودند.
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان شرکت ثبت شده به نام شاکی را متحمل ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی نموده بودند ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، سرکرده این باند با ۷ تن از اعضای خانواده‌اش ۴۴ شرکت صوری به ثبت رسانده و فرارهای مالیاتی را انجام می‌دهد.
 
سرهنگ افشاری افزود: مخفیگاه و دفاتر اعضای این باند در چندین نقطه از شهر تهران شناسایی و طی اقدامی منسجم اعضای این باند دستگیر و در بازرسی از دفاتر متهمان تعداد زیادی مهر جعلی، فاکتورهای جعلی و آلات و ادوات ثبت فاکتور کشف و توقیف شد.
 
وی ادامه داد: با همکاری سازمان امور مالیاتی حدود ۸۵۰ میلیارد ریال برگ تشخیص فرار مالیاتی صادر شده است.
 

این مقام انتظامی افزود: شرکت‌های انتسابی و میزان تخلفات هر یک از متهمان همزمان با تحقیقات و بازجویی از آنان در حال احصاء بوده و شناسایی و دستگیری سایر همدستان ادامه دارد. و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

مشرق نیوز

آخرین اخبار