ماجرای یک تحصن خبرساز در جنوب تهران
کد خبر: ۳۲۳۴۶۱
تاریخ انتشار: 2024 September 10    -    ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵

ماجرای یک تحصن خبرساز در جنوب تهران

روزنامه آرمان ملی در گزارشی تحت عنوان «آشوب در شهر مردگان»، ماجرای تحصن و اعتراض کارکنان بخش غسالخانه بهشت زهرای تهران را بررسی کرده است.

روزنامه آرمان ملی در گزارشی تحت عنوان «آشوب در شهر مردگان»، ماجرای تحصن و اعتراض کارکنان بخش غسالخانه بهشت زهرای تهران را بررسی کرده است.

‌آخرین گزارشی که از وضعیت بهداشت روانی و رضایت‌مندی شغلی کارکنان سازمان بهشت زهرا منتشر شده، نشان می‌داد یک‌‌چهارم کارکنان این سازمان نیازمند دریافت خدمات روان‌پزشکی هستند.

تصویری از تحصن کارکنان بخش غسالخانه بهشت زهرا

 

ماجرای یک تحصن خبرساز در جنوب تهران

کار غسالان سخت و دشوار است و اجر معنوی فراوانی دارد. طبق گفته پرسنل این محل، در یک روز 700 انگشت بریده از بیمارستان‌ها به اینجا منتقل شده که پس از تفکیک جنسیتی، هر‌کدام از آن انگشت‌ها جداگانه غسل داده و به خاک سپرده شده است. بحث سختی کار و امنیت شغلی این افراد، دغدغه اصلی بود که قرار شد در اولویت کارها قرار داده و پیگیر آن باشیم.

 

در این دوره از مدیریت شهری وعده‌های بسیاری به کارکنان این سازمان داده شد، اما تعداد کمی از این وعده‌ها رنگ حقیقت به خود گرفت. تا آنجا که ساعت 10:30 روز دوشنبه 19 شهریور،‌ کارکنان ناراضی و خسته از وعده‌های مدیران سازمان بهشت زهرا، از ‌جمله تطهیرکنندگان این سازمان که مسئولیت شست‌وشوی اموات را بر‌عهده دارند، در سالن عروجیان تجمع کردند. در این ساعت شست‌وشوی اموات متوقف شده است.

جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، درباره جزئیات اعتراض‌ها گفته است:‌

مبلغی به ‌عنوان رفاهی تابستانی باید به کارکنان بهشت زهرا پرداخت می‌شد که بدون مجوز شهرداری قانونی نبود و مجوز پرداخت را از شهرداری گرفتیم و این مبلغ به کارکنان پرداخت می‌شود. خدمات‌رسانی به مردم متوقف نشده بود، زیرا ما دو نوع کارمند در شهرداری داریم: کارکنان شرکتی و رسمی که این مبلغ به کارکنان شرکتی تعلق نمی‌گرفت و آنها مشغول خدمات‌رسانی بودند. به گلایه‌های کارکنان رسیدگی شد و مشکل معترضان حل شد.

یکی از کارکنان قدیمی بهشت زهرا گفت: سه روز بود که کارکنان قصد تجمع و اعتراض داشتند که هر بار وعده‌ای داده می‌شد، اما وعده‌ها محقق نمی‌شد. این تجمع فقط اعتراض به عدم پرداخت رفاهیت تابستانه، که مبلغ آن هم کاهش پیدا کرده بود‌، نبود، بلکه اعتراض به وعده‌های بی‌شمار مدیرعامل در مورد رفاه کارکنان این سازمان بود که هیچ‌کدام محقق نشده است. این کارمند قدیمی مدعی شد که تاجیک در مدتی که مدیریت این مجموعه را بر‌عهده گرفته، تاکنون در میان کارکنان عروجیان حاضر نشده و در این تجمع نیز نماینده خود را فرستاد.

هرچند‌ در یکی از اخبار منتشر‌شده روز گذشته اعلام شد تاجیک به میان تطهیر‌کنندگان رفته و در جریان گلایه‌های آنها قرار گرفته است، اما به گفته کارکنان بهشت‌ زهرا، مدیران سابق بهشت زهرا دیدارهای مستقیم زیادی با کارکنان و تطهیرکنندگان بهشت زهرا داشتند و در این دوره برخی از رفاهیت مانند سفر به مشهد یا قشم قطع شده است. به گفته او، در این تجمع حدود 100 کارمند از‌ جمله 50 تطهیرکننده حضور داشتند و روند خدمات‌رسانی به مردم کند شد؛‌ تا جایی که صدای اعتراض شهروندان هم بلند شد و آنها خواستار رسیدگی به مطالبات کارکنان بهشت زهرا شدند.

یکی از مراجعه‌کنندگان به مجموعه عروجیان هم می‌گوید: بخش پذیرش فعالیت‌های خود را متوقف کرده بود و باعث نارضایتی مردم شده بود.

یکی از تطهیرکنندگان می‌گوید تاکنون پنج بار نسبت به وضعیت رفاهی اعتراض کرده‌ایم، اما هر‌بار فقط وعده به ما داده شد. اما این تنها حاشیه بهشت زهرا در این سال‌ها نیست. این سازمان در این دوره از مدیریت شهری با حاشیه‌های زیادی همراه بود؛ از برکناری ناگهانی مدیرعامل سابق بهشت زهرا در‌حالی‌که او در سفر کربلا بود، تا پیشنهاد بهشت‌زهراگردی به دانش‌آموزان. اخذ هزینه نگهداشت سالانه قبور برای هر پلاک قبر نیز یکی دیگر از حاشیه‌هایی بود که این پیشنهاد پس از رسانه‌ای‌شدن پس‌گرفته شد و شهرداری منکر این پیشنهاد شد. زاکانی در این زمینه گفته بود: مدیران بهشت زهرا به اشتباه در پیش‌نویس لوایح نوشته بودند که من هم اطلاعی نداشتم. وقتی خبر دادند، گفتم حذف کنند؛ چون خلاف قاعده و قانون است و سابقه هم نداشته است.

 
آخرین اخبار