از آیفون ۱۶ رسما رونمایی شد
کد خبر: ۳۲۳۴۳۹
تاریخ انتشار: 2024 September 09    -    ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲

از آیفون ۱۶ رسما رونمایی شد

 آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس در پنج رنگ زیبا عرضه می‌شود. ا

 آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس در پنج رنگ زیبا عرضه می‌شود. ا

صلی‌ترین تغییر آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را می‌توان عمودی‌شدن چینش دوربین‌های پشتی دانست.به لطف همین تغییر، مدل‌های عادی و پلاس همچون آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، توانایی ضبط ویدیوی سه‌بعدی دارند. طراحی کلی مدل‌های عادی و پلاس آیفون ۱۶ تغییر چشمگیری نکرده است. داینامیک آیلند، گوشه‌های گرد، پنل شیشه‌ای و درگاه USB-C نشان می‌دهند که با همان ظاهر آشنای آیفون مواجهیم.

در کالبد آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تراشه‌ی A۱۸ قدرت‌نمایی می‌کند؛ تراشه‌ای سه نانومتری که به‌ادعای اپل ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی آیفون ۱۵ است و به‌لطف واحد پردازش عصبی قوی‌تر می‌تواند میزبان قابلیت‌های اپل اینتلیجنس باشد.

قیمت آیفون ۱۶ از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و قیمت آیفون ۱۶ پلاس نیز از ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود. آیفون 16 با صفحه‌نمایش 6.1 اینچی و آیفون 16 پلاس با صفحه ‌نمایش 6.7 اینچی عرضه می‌شوند.

 

از آیفون 16 رسما رونمایی شد

 آیفون ۱۶ به چیپ جدید اپل A18 مجهز شده که با فناوری نسل دوم ۳ نانومتری ساخته شده و از قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برد. این چیپ به پردازنده اصلی ۶ هسته‌ای مجهز شده و نسبت به نسل قبل یعنی آیفون ۱۵ حدود  ۳۰ درصد قوی‌تر است.

از آیفون 16 رسما رونمایی شد

 هوش مصنوعی اپل در آیفون ۱۶ کمک می‌کند تا بخش‌های مهم ایمیل‌ها و نوتیفیکیشن‌ها به‌راحتی دیده شود، همچنین اعلان‌ها نیز بسته به اهمیت، اولویت‌بندی می‌شوند.

از آیفون 16 رسما رونمایی شد

دکمه کنترل دوربین در آیفون ۱۶ امکان تنظیم دقیق ویژگی‌های دوربین و عکاسی بهتر و دقیق‌تر را ممکن می‌سازد. ویژگی مخصوص آیفون 16 Visual Intelligence نام دارد که با دکمه جدید دوربین فعال می‌شود و به‌شما کمک می‌کند تا با استفاده از دوربین، محیط اطراف خود را بهتر بشناسید. این دکمه تمام قابلیت‌های مورد نیاز برای عکاسی حرفه‌ای را در اختیار می‌گذارد و حتی با اپ‌های ثالث مانند اسنپ‌چت نیز سازگار است.

از آیفون 16 رسما رونمایی شد

آیفون ۱۶ همچنین دارای یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و ۲ برابری برای تطبیق پذیری بیشتر است.  دوربین اصلی آیفون 16 شامل یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی است و آیفون 16 به لطف دوربین جدید قادر است تا به صورت 4K و نرخ فریم ۶۰ و کیفیت دالبی ویژن فیلم‌برداری کند.

آیفون ۱۶ همچنین از بازی‌های AAA پشتیبانی می‌کند که قبلاً فقط در آیفون ۱۵ پرو در دسترس بودند.

از آیفون 16 رسما رونمایی شد

برترین ها

آخرین اخبار