نمایشگاه کانتون چین
کد خبر: ۳۲۳۴۳۳
تاریخ انتشار: 2024 September 10    -    ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

نمایشگاه کانتون چین

نمایشگاه کانتون یا نمایشگاه گوانجو از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری در دنیا محسوب می‌شود که اولین بار در سال ۱۹۵۷ برگزار شد. پس از آن، هر سال در دو فصل بهار و پاییز در حال برگزاری است و مخاطبان زیادی هم دارد. سالانه افراد بسیاری با اخذ ویزای چین از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

نمایشگاه کانتون چین (فرادید

«تابناک با تو» - یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی که همیشه در دنیا رخ می‌دهد، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است که افراد زیادی را در هم جمع می‌کند. نمایشگاه‌های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارد که در بازه زمانی خاصی برگزار شده و افراد علاقه‌مند و فعال در آن حوزه را به آنجا می‌کشاند.

بعضی از این نمایشگاه‌ها آن قدر جذاب هستند که افراد هزاران کیلومتر را طی می‌کنند تا برای یک روز هم که شده در آن حضور پیدا کنند. نمایشگاه کانتون چین از آن دسته نمایشگاه‌هایی است که در آن بزرگ‌ترین بازرگان‌ها و تاجران دنیا حضور پیدا می‌کنند.

اما نمایشگاه کانتون چین چیست، چه چیز‌هایی در آن وجود دارد و کِی برگزار می‌شود؟ در ادامه به بررسی کامل نمایشگاه کانتون و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید، می‌پردازیم.

معرفی نمایشگاه کانتون چین

نمایشگاه کانتون یا نمایشگاه گوانجو از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری در دنیا محسوب می‌شود که اولین بار در سال ۱۹۵۷ برگزار شد. پس از آن، هر سال در دو فصل بهار و پاییز در حال برگزاری است و مخاطبان زیادی هم دارد. سالانه افراد بسیاری با اخذ ویزای چین از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. جالب است بدانید که در ابتدا این نمایشگاه فقط محصولات صادراتی چین را دربر می‌گرفت از سال ۲۰۰۷ نام آن به نمایشگاه واردات و صادرات تغییر پیدا کرد که در آن محصولات وارداتی دیگر کشور‌ها هم حضور پیدا کردند.

میزبان اصلی این نمایشگاه بزرگ و پرطرفدار وزارت بازرگانی چین و استانداری گوانگ دونگ است. البته برگزارکننده آن مرکز نمایشگاه‌های خارجی چین است که تدارکات لازم را برای میزبانی از مهمانان به بهترین شکل ممکن درنظر گرفته است.

در این نمایشگاه بالاترین تنوع محصولات، بیشترین آمار شرکت‌کننده و حداکثر تعداد معاملات تجاری به چشم می‌خورد که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت و محبوبیت آن است. اگر پا به این نمایشگاه بگذارید متوجه حضور هزاران شرکت تجاری چینی، شرکت‌های خصوصی، مؤسسات مختلف، کارخانه‌ها، شرکت‌های بازرگانی خارجی و... می‌شوید.

مهم‌ترین بخش این نمایشگاه نشان دادن پیشرفت‌های هرساله چین است که نظر تاجران بزرگ دنیا را به خود جلب می‌کند. حتی همکاری‌های بی‌نظیری هم در آن به وجود می‌آید که رکورد معاملات تجاری این نمایشگاه در سال را می‌زند؛ بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که دستی بر تجارت دارید و به دنیای بازرگانی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این نمایشگاه را از دست ندهید! قطعاً محصولاتی در زمینه فعالیت شما وجود دارد که می‌توانید با پیشرفت‌های تکنولوژی در حوزه کاری خود آشنا شوید.

نمایشگاه کانتون چین

تاریخ برگزاری فاز‌های مختلف نمایشگاه کانتون

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که باید در مورد نمایشگاه گوانجو بدانید، تاریخ برگزاری آن است. این نمایشگاه در ۳ فاز برگزار می‌شود و هر فاز در تاریخ خاصی است. همچنین محصولات و ساخته‌های تکنولوژی هر فاز متفاوت است که در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی هر کدام از فاز‌های مختلف نمایشگاه کانتون می‌پردازیم:

فاز یک) جدیدترین ساخته‌های تکنولوژی و فناوری

اولین فاز برگزاری نمایشگاه کانتون در تاریخ ۱۵ الی ۱۹ آوریل است؛ یعنی ۲۷ تا ۳۱ فروردین. در این فاز ساخته‌های تکنولوژی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و حیطه‌های مختلف آن به صورت زیر است:

- محصولات برق، روشنایی و تجهیزات الکترونیکی
- نوآوری‌های حوزه محصولات تجدید‌پذیر
- سخت‌افزار‌های تکنولوژی
- قطعات و ابزارآلات مکانیکی
- ماشین‌آلات کشاورزی، مکانیکی و ساختمانی
- اتوماسیون صنعتی و تولیدات هوشمند

اگر به محصولات این حوزه علاقه دارید، باید در فاز اول نمایشگاه شرکت کنید و از جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه‌های بالا لذت ببرید.

فاز دو) جدیدترین ساخته‌های تکنولوژی و فناوری

دومین فاز برگزاری نمایشگاه کانتون ۲۳ الی ۲۷ می‌است؛ یعنی ۴ الی ۸ اردیبهشت. این فاز مربوط به دکوراسیون، ساختمان‌سازی و طراحی داخلی است که بیشتر به درد مهندسان و معماران می‌خورد. محصولات حوزه‌های مختلفی در این فاز قرار دارد که مهم‌ترین حوزه‌های آن عبارتند از:

- محصولات ساختمان‌سازی
- انواع پارکت و سرامیک
- تجهیزات آشپزخانه و دکوراسیون خانه
- انواع مصالح ساختمان جدید
- لوازم و ظروف آشپزخانه
- مبلمان
- تجهیزات بهداشتی
- صنایع دستی

بنابراین اگر به دنبال جدیدترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های این حوزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این نمایشگاه بازدید کنید. چرا که شما می‌توانید جدیدترین محصولات عمرانی و دکوراسیون را با بهترین قیمت تهیه کنید.

نمایشگاه کانتون چین

فاز سه) جدیدترین محصولات برای استفاده روزمره

سومین فاز برگزاری نمایشگاه کانتون ۱ الی ۵ می‌است؛ یعنی ۱۲ الی ۱۶ اردیبهشت. این فاز مربوط به محصولاتی است که به‌صورت روزمره از آن استفاده می‌شود. مهم‌ترین محصولاتی که در این فاز دیده می‌شود عبارتند از:

- لوازم مراقبت‌های بهداشتی
- دارو‌ها و مکمل‌های تغذیه
- تجهیزات پزشکی
- اسباب‌بازی‌های کودک
- لوازم مربوط به حیوانات خانگی
- لباس و پارچه
- کیف، کفش و چمدان
- لوازم منزل
 و...

بنابراین اگر علاقه زیادی به خرید و استفاده از محصولات روزمره جدید در دنیا دارید، پیشنهاد می‌کنیم از فاز سوم بازدید کنید.

فاز‌های پاییز نمایشگاه گوانجو چین

فاز‌های بالا مربوط به بازه زمانی بهاری است و این نمایشگاه در پاییز هم برگزار می‌شود که به صورت زیر است:

- فاز اول: برای همه صنف‌ها از ۱۵ تا ۱۹ اکتبر
- فاز دوم: برای کالا‌های مصرفی و دکوراسیون منزل از ۲۳ تا ۲۷ اکتبر
- فازم سوم: برای پوشاک، چرم، پارچه و... از ۳۱ اکتبر تا ۴ نوامبر

اگر فرصت کافی برای بازدید از فاز اول را ندارید، فاز دو هم بسیار جذاب است و می‌تواند نظرتان را جلب کند.

نمایشگاه کانتون چین (فرادید

مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه کانتون کدام هستند؟

نمایشگاه کانتون یا نمایشگان گوانگجو ویژگی‌های مهمی دارد که باعث شده تا به بهترین نمایشگاه کشور چین و از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های دنیا تبدیل شود. چند مورد از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

- بیشترین تعداد غرفه
 - باسابقه‌ترین نمایشگاه تجاری دنیا
- بزرگترین محیط برگزاری
- بالاترین درخواست برای شرکت در یک رویداد
- بالاترین گردش مالی در یک رویداد نمایشگاهی در سراسر دنیا
- بالاترین آمار بازدیدکنندگان از بیش از ۲۱۵ کشور دنیا
- بیشترین تعداد غرفه

این ویژگی‌ها باعث شده تا افراد زیادی شوق فراوان برای بازدید از این نمایشگاه داشته باشند.

چگونه به چین سفر کنیم؟

بسیاری از افراد علاقه زیادی برای بازدید از نمایشگاه کانتون دارند و همین مسئله باعث شده تا این سؤال برایشان پیش بیاید! برای سفر به چین اولین چیزی که نیاز دارید ویزای چین است. کشور چین بر اساس هدفی که دارید، ویزای موردنظرتان را صادر می‌کند که البته نیاز به داشتن مدارک و شرایط کامل است. بهتر است چند هفته قبل برای دریافت ویزا اقدام کنید تا برنامه‌ریزی شما برای سفر به چین با مشکل روبرو نشود.

پس از صدور ویزا زمان رزرو بلیت و هتل است. دولت چین زمانی به شما اجازه ورود به خاک این کشور را می‌دهد که بتوانید هزینه رفت و برگشت خود را پرداخت کنید. همچنین برای مدت زمانی که در چین حضور دارید، باید حتماً واچر هتل ارائه دهید تا دولت مطمئن شود که جایی برای اقامت دارید. پس از تهیه این دو مورد، به راحتی می‌توانید سفرتان را آغاز کنید. البته باز هم باید بگوییم که سفر به چین نیازمند دریافت ویزای چین است. در صورتی که ویزای شما صادر نشده باشد، امکان حضور در این نمایشگاه را نخواهید داشت.

آخرین اخبار