عکس پروفایل اینستاگرام: هنری در یک چهارچوب کوچک
کد خبر: ۳۲۳۲۱۷
تاریخ انتشار: 2024 September 07    -    ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰

عکس پروفایل اینستاگرام: هنری در یک چهارچوب کوچک

از قدیم گفته‌اند تصویر کجا و متن کجا! راست هم گفته‌اند، آخر تاثیری که یک تصویر روی مخاطب می‌گذارد را هزاران هزار واژه و کلمه نخواهند گذاشت. این مسئله در خصوص عکس پروفایل نیز صدق می‌کند و در اینجاست که باید برای انتخاب یک‌عکس مناسب، به برخی نکات توجه کنیم. نکاتی که به شما کمک می‌کنند تنها با یک تصویر کوچک، نگاه مخاطبان را مجذوب صفحه‌اتان کنید، آن هم با کمترین امکانات و تنها با یک دوربین ساده! حتما کنجکاو شده‌اید که بدانید این نکات طلایی چیست؟ پس در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا مهم‌ترین و هوشمندانه‌ترین نکات انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم.

عکس پروفایل اینستاگرام: هنری در یک چهارچوب کوچک

۹ نکته هوشمندانه برای انتخاب عکس حرفه‌ای پروفایل اینستاگرام!

خُب، حالا برویم به سراغ نکاتی که قرار است پروفایل شما را چشم نوازتر و جذاب‌تر از همیشه کنند:

۱_ نور مناسب مساوی است با عکس جذاب‌تر!

اگر تصویر شما نور کافی و مناسب را نداشته باشد، قطعا چهره‌تان واضح نبوده و کیفیت عکس نیز به شدت کاهش می‌یابد. پس سعی کنید تصویر پروفایل را در مکانی پر نور ثبت کنید. این مکان می‌تواند بیرون از خانه و در مقابل نور خورشید باشد، یا اینکه در یک اتاق کوچک و با استفاده از رینگ لایت عکس بگیرید. البته ما نور طبیعی را بیشتر توصیه می‌کنیم. در هر حال برای عکس پروفایل اینستاگرام، بهترین حالت این است که نور را از همه طرف به صورت خود بتابانید و سعی کنید صورتتان واضح دیده شود و سایه نداشته باشد.

عکس پروفایل اینستاگرام: هنری در یک چهارچوب کوچک

۲_ از رنگ‌های چشم نواز استفاده کنید

در انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام از رنگ‌های شاد و پر جنب و جوش استفاده کنید. چون این رنگ‌ها چشم نوازتر بوده و باعث می‌شوند عکس پروفایل شما بیشتر به چشم بیاید. در حالی که رنگ‌های بی روح و کم‌رنگ، جذابیت عکستان را کاهش می‌دهند. البته در استفاده از رنگ‌های شاد نیز زیاده روی نکنید و ترکیب رنگی عکستان نرمال و معقول باشد.

۳_ چهره‌تان را مخفی نکنید

حتما دیده‌اید گاها برخی افراد به واسطه کلاه یا موهایشان چهره خود را در عکس پروفایل می‌پوشانند، حتی برخی نیز پشت به دوربین می‌ایستند تا صورتشان به طور کلی مشخص نباشد، گویی که یک شخصیت بسیار بزرگ و سرشناس هستند و نباید هویتشان فاش شود! اما یک اینفلوئنسر حرفه‌ای هرگز این کار را نخواهد کرد و اجازه می‌دهد چهره او واضح و شفاف در عکس پروفایل دیده شود. چرا که مشاهده چهره در عکس پروفایل، احتمال اینکه توسط کاربران فالو شوید را بیشتر می‌کند.

عکس پروفایل اینستاگرام: هنری در یک چهارچوب کوچک

۴_ هویت صفحه و برندتان را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام هویت صفحه و برندتان را نیز فراموش نکنید. در واقع شما باید از المان‌هایی که نشان دهنده هویت برندتان هستند در عکس استفاده کنید. بگذارید یک مثال ساده برایتان بزنم: فرض کنید یک پیج آشپزی دارید، وقتی در عکس پروفایلتان پیش بند بسته باشید و با در دست گرفتن قاشق و ملاقه در حال آشپزی باشید یا یک بشقاب غذا را در دست گرفته باشید، قطعا عکستان هویت صفحه‌اتان را به مخاطب نشان می‌دهد. یا اگر شما یک برند تولید کننده لباس باشید، می‌توانید در عکس پروفایلتان لباسی بر تن داشته باشید که روی آن لوگوی برندتان حک شده است. به همین سادگی!

۵_ برای عکستان سایز مناسبی انتخاب کنید.

قطعا هر عکسی با هر سایزی برای پروفایل اینستاگرام مناسب نیست. چون تصاویر پروفایل بسیار کوچک هستند و باید تلاش کنید تا در همین ابعاد کوچک به خوبی دیده شوید. پس بهترین سایز عکس پروفایل یک مربع 180 در 180 پیکسل خواهد بود. همچنین سعی کنید در مرکز عکس قرار بگیرید و تصویرتان کمی حاشیه نیز داشته باشد.

۶_ پس زمینه شلوغ ممنوع!

اگر در انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام تصویری را با پس زمینه شلوغ ثبت کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، درست است، دیگر خودتان در مرکز توجه نیستید. پس تا حد امکان از عکس گرفتن در محیط‌های شلوغ خودداری کنید و پس زمینه عکستان ساده باشد.

۷_ دوربین اصلی یا دوربین سلفی؟ مسئله این است!

برای گرفتن بهترین عکس‌های پروفایل اینستاگرام، نیازی به دوربین حرفه‌ای ندارید. اما در مورد موبایل، با دوربین اصلی موبایل عکس بگیریم یا سلفی؟ معلوم است که دوربین اصلی! چون کیفیت دوربین‌های اصلی بالاتر بوده و تصاویر با کیفیت‌تری را ثبت می‌کنند. پس هرچقدر هم که به سلفی گرفتن علاقه دارید، این بار را کوتاه بیایید و حین انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام به هیچ عنوان از دوربین سلفی استفاده نکنید.

۸_ لبخند بزنید، یک لبخند زیبا!

لبخند زدن در عکس پروفایل احساس خوبی را به بیننده منتقل می‌کند. چون چهره‌ای که لبخند بر لب دارد همیشه جذاب‌تر و مهربان‌تر به نظر خواهد رسید، مخصوصا لبخندی که در آن دندان‌ها نیز مشخص باشند. حتی مطالعات نیز نشان داده‌اند که لبخند زدن، باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود. پس این لبخند زیبا را از مخاطبانتان دریغ نکنید.

عکس پروفایل اینستاگرام: هنری در یک چهارچوب کوچک

۹_ عکس پروفایل جای متن و نوشته نیست!

و رسیدیم به آخرین نکته که شاید مهمترین نکته نیز باشد. تفاوتی ندارد که تصویر پروفایلتان لوگوی برند باشد یا تصویر چهره خودتان، در هر حال هرگز روی آن متنی ننویسید. چون جذابیت عکس را کاهش داده و باعث می‌شود تصویر تاثیر گذاری کافی را نداشته باشد.

نکتهٔ آخر؛ چگونه عکس پروفایل اینستاگرام را تغییر دهیم؟

حالا که نکات و رازهای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام را یاد گرفتیم، حتما تصویری منحصر به فرد را ثبت خواهید کرد. بعد از ثبت نوبت به تغییر تصویر می‌رسد، چون باید عکس جدید را در پروفایل خود بارگذاری کنید. اما چگونه؟ به روش زیر:

·    ابتدا به قسمت عکس پروفایل اینستاگرام رفته و روی گزینه edit Profile کلیک کنید.

·    حالا عکس قبلی را حذف کرده و روی گزینه + کلیک کنید.

·    در این مرحله دو گزینه پیش رویتان قرار دارد، یکی اینکه می‌توانید از قسمت گالری عکس پروفایل را انتخاب کنید و دیگری اینکه می‌توانید همان لحظه با دوربین تصویر را ثبت کنید.

·    پس از انتخاب تصویر روی گزینه تایید کلیک کرده تا عکس بارگذاری شود.

·    و تمام! حالا می‌توانید با عکس زیبایتان محبوب شوید و خیره کننده!

این هم از رمز و رازهای انتخاب عکس پروفایل اینستاگرام! اما یک نکته را نیز از یاد نبرید و آن این است که تنها عکس پروفایل نیست که باعث رشد صفحه‌تان می‌شود. بلکه شما باید تمام قسمت‌های پروفایل مثل نامتان، بیو، نام کاربری و... را نیز ارتقا دهید تا بتوانید بهتر و تاثیرگذارتر دیده شوید.

آخرین اخبار