این کشور اروپایی، سربازی اجباری را بازگرداند
کد خبر: ۳۲۱۷۵۶
تاریخ انتشار: 2024 August 17    -    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

این کشور اروپایی، سربازی اجباری را بازگرداند

دولت کرواسی از سال آینده میلادی خدمت سربازی اجباری را بار دیگر اجرا خواهد کرد.

دولت کرواسی از سال آینده میلادی خدمت سربازی اجباری را بار دیگر اجرا خواهد کرد. ایوان آنوسیچ، وزیر دفاع کرواسی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آرتی‌ال با اعلام این خبر گفت که جوانان مشمول خدمت به زودی با شرایطی مشابه گذشته داوطلبان در سربازی اجباری خدمت خواهند کرد.

 

این کشور اروپایی، سربازی اجباری را بازگرداند

وزیر دفاع کرواسی خاطرنشان کرد همسو با آنچه دولت قبلاً اعلام کرده بود، این دوره دو ماه طول خواهد کشید و [خدمت سربازی اجباری] از اول ژانویه ۲۰۲۵ شروع خواهد شد.

زاگرب از قبل دارای خدمت سربازی اجباری بوده است اما این روند در سال ۲۰۰۸ با معرفی یک سیستم داوطلبانه متوقف شد.

آنوسیچ همچنین گفت که وزارت دفاع حقوق اعضای بخش نظامی را افزایش داده و طبق توافق با سایر اعضای ناتو در حال انجام نوسازی تسلیحات خود است.

به گفته رسانه‌های کرواسی، وزارت دفاع این کشور انتظار دارد که ارتش سالانه بین ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ سرباز وظیفه را بپذیرد. آنها هر چند ماه یک بار در چهار یا پنج مرحله احضار و به اردوگاه‌های نظامی در پایگاه‌های نظامی پوزگا، سینج و کنین فرستاده می‌شوند. به آنها مهارت‌های اساسی پیاده نظام آموزش داده می‌شود، نه حرفه‌های تخصصی پیشرفته‌تر مورد نیاز در ارتش.

بر اساس آمار دولت کرواسی که توسط رسانه‌ها منتشر شده است، در مجموع ۱۰ هزار و ۳۲۷ نفر بین سال‌های ۲۰۰۸ تا پایان ۲۰۲۲ برای آموزش نظامی داوطلب شده‌اند.

سال گذشته، لتونی، عضو دیگر ناتو، خدمت سربازی اجباری را بازگرداند و ادعا کرد که ارتش این کشور به نیروی انسانی بیشتر و نیروهای ذخیره آموزش دیده برای درگیری احتمالی با روسیه نیاز دارد.

این در حالی است که مسکو ادعاها مبنی بر قصد حمله روسیه به بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده را مضحک خوانده است. اما واشنگتن از این تهدید ادعایی برای توجیه ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین استفاده کرده است.

ایسنا

آخرین اخبار