محبوبیت ترامپ در آمریکا به بالاترین حد رسید
کد خبر: ۳۱۹۴۷۵
تاریخ انتشار: 2024 July 21    -    ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

محبوبیت ترامپ در آمریکا به بالاترین حد رسید

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که پس از سوءقصد ناکام علیه «دونالد ترامپ» میزان محبوبیت این نامزد حزب جمهوری‌خواه افزایش یافته است.

 یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که پس از سوءقصد ناکام علیه «دونالد ترامپ» میزان محبوبیت این نامزد حزب جمهوری‌خواه افزایش یافته است.

محبوبیت ترامپ در آمریکا به بالاترین حد رسید

نظرسنجی جدید مشترک شبکه خبری «ای‌بی‌سی» و مؤسسه نظرسنجی «ایپسوس» نشان می‌دهد پس از سوءقصد نافرجام به جان «دونالد ترامپ» محبوبیت این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا افزایش یافته و امروز بیشتر آمریکایی‌ها خواستار کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی هستند.

بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت ترامپ پس از رویدادهای اخیر به ۴۰٪ افزایش یافته که این بالاترین میزان محبوبیت او در نظرسنجی‌های ای‌بی‌سی و ایپسوس در چهار سال گذشته است. در این نظرسنجی همچنین ۵۱ درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند که ترامپ را گزینه مطلوب خود نمی‌دانند.

بر اساس نتیجه این نظرسنجی، محبوبیت بایدن اکنون پایین‌تر از ترامپ است و به ۳۲٪ رسیده است. همچنین ۵۵٪ از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند به بایدن نظر منفی دارند. گفتنی است که در طول یک سال گذشته، میزان محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا عملاً هیچ تغییری نداشته است. محبوبیت او در اوت سال ۲۰۲۳ نیز ۳۳ درصد بود.

علاوه بر این، بر اساس نتایج این نظرسنجی، «کامالا هریس» معاون بایدن و گزینه احتمالی دموکرات‌ها در صورت کناره‌گیری او از رقابت‌ها، در میان آمریکایی‌های سیاه‌پوست ۵۵٪ و در میان آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار ۳۸٪ محبوبیت دارد. این در حالی است که محبوبیت فعلی بایدن در میان سیاه‌پوستان آمریکا ۴۹٪ و در میان آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار ۳۵٪ است.

 

بایدن و «دونالد ترامپ» در روز ۲۷ ژوئن در نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کردند. بایدن در این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای بارها با طرح جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، گاف‌های فراوانی داد و سردرگم ظاهر شد. این نمایش ضعیف بایدن در کنار گاف‌های مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از تحلیل‌گران و چهره‌های سیاسی دموکرات به صدا در آورده و بسیاری از آنها خواستار انصراف بایدن از رقابت‌ها شده‌اند.

طبق این نظرسنجی، اکنون بیشتر دموکرات‌ها (۶۰ درصد) خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی هستند. در حال حاضر ۴۴٪ از جمهوری‌خواهان و ۳۹٪ از دموکرات‌ها معتقدند که بایدن باید در انتخابات باقی بماند. بیشتر بودن میزان حامیان نامزدی بایدن در حزب جمهوری‌خواه نشان‌دهنده این است که حامیان ترامپ باور دارند شکست‌دادن بایدن در انتخابات آسان‌تر از شکست‌دادن یک گزینه جایگزین خواهد بود.

در این نظرسنجی، ۵۵ درصد از مردم آمریکا اظهار کردند که از حضور بایدن به‌عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ناراضی خواهند بود. از سوی دیگر، بیشتر دموکرات‌ها (۵۸ درصد) اعلام کردند که از بایدن به‌عنوان نامزد حزب خود رضایت دارند. ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان نیز اعلام کردند که هیچ‌یک از دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات کنونی را گزینه مطلوب خود نمی‌دانند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد آمریکایی‌ها برای حفظ اتحاد کشور خود، به ترامپ هفت درصد بیشتر از بایدن اعتماد دارند و ۲۹ درصد از آنان به هیچ‌یک از این ۲ نامزد اعتماد ندارند.

 
ایسنا
آخرین اخبار