شوک به آمریکا؛ ترور دونالد ترامپ ناکام ماند
کد خبر: ۳۱۸۸۲۷
تاریخ انتشار: 2024 July 14    -    ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

شوک به آمریکا؛ ترور دونالد ترامپ ناکام ماند

«دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه، حین سخنرانی انتخاباتی در جمع طرفدارانش در پنسیلوانیا مورد سوءقصد قرار گرفت.

«دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه، حین سخنرانی انتخاباتی در جمع طرفدارانش در پنسیلوانیا مورد سوءقصد قرار گرفت.

 
 

شوک به آمریکا؛ ترور دونالد ترامپ ناکام ماند

مهمترین رویدادها پس از ترور ناکام رئیس جمهور سابق آمریکا را در ادامه بخوانید:

* به نقل از الجزیره، در روز شنبه (به وقت محلی آمریکا) در یک گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پنسیلوانیا، صدای شلیک چندین گلوله شنیده شد.

* در تصاویر ویدیویی و عکس‌ها، صورت ترامپ خونین است. سی‌ان‌ان گزارش داد که ترامپ در این تیراندازی مجروح شده است. «استیون چونگ» سخنگوی ترامپ گفت: حال ترامپ خوب است و جراحت ترامپ جدی نیست.

 
 

 اسکورت پرتعداد ترامپ در راه بیمارستان

 

* شبکه خبری سی ان ان آمریکا وابسته به دموکرات‌ها گزارش داد:  پیش از افتادن ترامپ، صدای چند شلیک و انفجار‌های بلندی شنیده شد. ماموران به ترامپ که صورتش خونین بود، کمک کردند تا بایستد. ترامپ رو به جمعیت حاضر در محل فریاد می‌زد و مشتش را بالا برده بود. سپس ماموران او را به یک وسیلۀ نقلیه منتقل و از محل خارج کردند.

* بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، فردی هنگام سخنرانی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا، به سمت او شلیک و گلوله به گوش سمت راستش برخورد کرد.

* ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای پس از این حادثه اعلام کرد حال او خوب است و در یک مرکز درمانی محلی تحت نظر است. ستاد ترامپ تصریح کرد: «ترامپ از نیرو‌های نظامی بابت واکنش سریع آن‌ها در جریان این اقدام شنیع قدردانی کرد.»

* پسر ترامپ نیز در شبکه اجتماعی ایکس این حادثه را «تروریستی» اعلام کرد.

* دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز در حساب شبکه اجتماعی خود به نام «تروت سوشیال»، اعلام کرد که گلوله‌ای که به سوی او شلیک شده بخش بالایی گوش او را زخمی کرده است.به محض اینکه صدای شلیک را شنیدم متوجه شدم ایرادی وجود دارد. بلافاصله حس کردم که گلوله پوستم را پاره کرد.

* ترامپ نوشت: «گلوله خوردم. یک گلوله از بالای گوش راستم عبور کرد. بعد از مجروح شدن، خونریزی زیادی داشتم و متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. باور کردنی نیست که چنین اتفاقی در کشور ما رخ دهد و هنوز چیز زیادی از فرد تیرانداز مشخص نیست.»

* دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ ترامپ نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «با پدرم تلفنی صحبت کردم. روحیه‌اش عالی است.

* عکاس نیویورک‌تایمز، به طور تصادفی عکسی را ثبت کرده که نشان می‌دهد لحظاتی قبل از اصابت، یک تیر دیگر با فاصله‌ی چند سانتی‌متر از گردن ترامپ عبور کرده است.

شوک به آمریکا؛ ترور دونالد ترامپ ناکام ماند

* منابع خبری اعلام کردند دونالد ترامپ پس از اصابت گلوله به گوش خود، بیمارستان محلی را ترک کرده و کارزار انتخاباتی خود را به صورت عادی ادامه خواهد داد.

* شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود اعلام کرد عامل تیراندازی روز شنبه در تجمع هواداران ترامپ در پنسیلوانیا کشته شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، تعدادی از نیرو‌های پلیس مخفی کشته شدن تیرانداز را تایید کرده‌اند.

* تصویری که رسانه‌های آمریکایی از لحظه سقوط ترامپ پس از تیراندازی منتشر کردند.

شوک به آمریکا؛ ترور دونالد ترامپ ناکام ماند

* برخی منابع خبری به نقل از اداره پلیس باتلر گزارش دادند ضارب «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است. در فضای مجازی از او ویدئویی در صفحه یوتیوبش متشر شده که گفته است: «عدالت در راه است».

* جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفت: من در جریان تیراندازی در گردهمایی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا قرار گرفته‌ام و خوشحالم که او در امنیت است.

* کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز با محکوم کردن تیراندازی به ترامپ گفت: «خشونت‌هایی از این دست در کشور ما جایی ندارد.»

* آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ در شبکه ایکس نوشت: «در آمریکا جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد و همه ما باید آن را محکوم کنیم.»

* جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی به ترامپ با انتشار بیانیه‌ای گفت: «لورا و من قدردان هستیم که ترامپ پس از سوء قصد بزدلانه به جانش، سالم است؛ و ما مردان و زنان سرویس‌های امنیتی را به دلیل پاسخ سریع‌شان ستایش می‌کنیم.»

* باراک اوباما، رئیس‌جمهور دموکرات پیشین آمریکا نیز در واکنش به تیراندازی به دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خشونت سیاسی هیچ جایی در دموکراسی ما ندارد.»

* جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز نسبت به تیراندازی به دونالد ترامپ ابراز تاسف شدید کرد و گفت: خشونت سیاسی هرگز پذیرفتنی نیست.

 

* ایلان ماسک برای رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار یک متن آرزوی سلامتی کرد.

شوک به آمریکا؛ ترور دونالد ترامپ ناکام ماند

برترین ها

آخرین اخبار