راهنمای ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس نیک پارس
کد خبر: ۳۱۸۶۰۵
تاریخ انتشار: 2024 July 11    -    ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

راهنمای ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس نیک پارس

هر کسب‌وکاری برای اینکه بتواند کار خود را در یک بستر قانونی پیش ببرد، نیاز دارد که اطلاعاتش را ثبت کند و مجوزی را دریافت کند. اخذ جواز کسب و تاسیس از جمله اموری است که تمامی کسب‌وکارها باید به آن توجه داشته باشند. درصورتی‌که برندها به این مسئله بی‌توجه باشند، ممکن است به‌زودی مشکلات زیادی پیش بیاید و حتی بسیاری از فرصت‌ها از دست خواهد رفت. باتوجه به این مسئله شما باید با مراحل این کار آشنا شوید و سپس برای آن اقدام کنید.

 

راهنمای ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس نیک پارس

 

ثبت شرکت چیست؟

برای اینکه بصورت قانونی ثبت شرکت بکنید و سپس کارتان را آغاز کنید، از قبل باید به مواردی توجه داشته باشید. انتخاب نام مناسب برای شرکت اهمیت زیادی دارد و شما باید نام شرکت را بر اساس قوانینی که تعیین شده است، انتخاب کنید. به‌طور مثال، نام شرکت باید تداعی‌کننده برند شما باشد و از طرفی نباید در لیست اسامی ممنوعه باشد. پس از آن، می‌توانید وارد سایت مربوطه شوید و سپس مدارک را مرحله به مرحله آپلود کنید. برای این قسمت، شما به مدارکی از جمله شناسنامه، نام شرکت و موارد دیگر نیاز خواهید داشت. باتوجه به این مسئله که ممکن است گاهی این کار زمان‌بر باشد، می‌توانید کار خود را به شرکت‌های مطمن بسپارید.

 

چه کسانی باید به دنبال اخذ جواز تاسیس باشند؟

تمامی کسانی که به دنبال اخذ جواز کسب و تاسیس هستند، باید به این مسئله توجه داشته باشند که فعالیت اقتصادی‌شان در چه حیطه‌ای است. اگر آن‌ها می‌خواهند کارگاه یا کارخانه احداث کنند، اخذ جواز تاسیس اهمیت زیادی دارد و درصورتی‌که افراد به این مسئله اهمیت ندهند، ممکن است جریمه شوند یا حتی ممکن است که برای همیشه از فعالیت منع شوند.

دیافت این جواز می‌تواند مزایای زیادی داشته باشند. تمامی کسب‌وکارهایی که دارای جواز تاسیس هستند، می‌توانند وام کم بهره با امکان پرداخت بلندمدت دریافت کنند. پس از آن، این افراد می‌توانند تمامی فعالیت‌های خود را به‌صورت قانونی پیش ببرند و با ارگان‌های دولتی بزرگ قرارداد امضا کنند. بهتر است بدانید درصورتی‌که در این روند مشکلی پیش بیاید، مراجع قانونی به سرعت به آن رسیدگی می‌کنند و این مسئله می‌تواند به افراد کمک کند که بدون نگرانی، کارهای خود را پیش ببرند و حس خوبی داشته باشند.

 

راهنمای ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس نیک پارس

 

اخذ جواز چیست؟

در ادامه پرداختن به اخذ جواز کسب و تاسیس، مسئله دیگری به نام اخذ جواز مطرح می‌شود. جواز یا پروانه کسب به مجوزی گفته می‌شود که به شما امکان می‌دهد به‌صورت قانونی کار خود را پیش ببرید. بهتر است بدانید درصورتی‌که شما می‌خواهید یک مغازه راه‌اندازی کنید و اجناسی را به فروش برسانید، باید این مجوز را از صنف مربوطه دریافت کنید. اخذ جواز کسب اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که کارهای شما به خوبی پیش برود. در واقع، با اخذ جواز کسب امکانات زیادی به شما تعلق می‌گیرند و شما می‌توانید از بسیاری از حقوق که به این صنف داده می‌شود، بهره ببرید.

 

اخذ رتبه چیست؟

کسانی که به دنبال اخذ جواز کسب و تاسیس هستند، ممکن است بخواهند رتبه شرکت خود را تعیین کنند. رتبه یا گرید شرکت باعث می‌شود که شرکت‌ها بتوانند به راحتی در مناقصات دولتی شرکت کنند. به‌طور مثال، اگر یک شرکت پیمانکاری بخواهد پروژه دولتی دریافت کند، باید رتبه داشته باشد. اخذ رتبه نیک پارس بسیار مهم است و باعث می‌شود که شرکت‌ها در مناقصات موفق شوند.

بهتر است بدانید اخذ رتبه نیک پارس در یک بستر قانونی باعث می‌شود که شرکت‌ها رتبه مناسب را به‌دست بیاورند. این رتبه به ارگان‌های دولتی نشان می‌دهد که یک شرکت، چه شرایطی دارد و چه خدماتی را می‌تواند به آن‌ها ارائه دهد.

 

فواید اخذ جواز کسب و تاسیس

برخی از افراد به اخذ جواز کسب و تاسیس اهمیتی نمی‌دهند و آن را بی‌ارزش می‌دانند؛ اما باید بدانید دریافت این جواز اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود که شرکت‌ها از مزایای زیادی بهره‌مند شوند. در ادامه، به معرفی فواید آن‌ها می‌پردازیم.

 

دریافت وام

یکی از مهم‌ترین مواردی که با اخذ جواز کسب و تاسیس به‌دست می‌آید، دریافت وام کم‌بهره از سوی دولت است. این وام می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند خود را مجهز کنند و خدمات بهتری را به کشور و در حیطه کاری خود ارائه دهند.

 

کسب اعتماد مشتریان

یکی دیگر از مزایایی که با کسب مجوز به آن دست پیدا می‌کنید، کسب اعتماد مشتریان است. بهتر است بدانید مشتریان به کسب‌وکارهایی که دارای مجوزهای رسمی هستند، اعتماد بیشتری دارند و نرخ وفاداری مشتریان در این کسب‌وکارها بسیار بیشتر است. به همین دلیل، کسب‌وکارهایی که نگاه بلندمدت دارند و می‌خواهند در کار خود به موفقیت برسند، بهتر است از همان ابتدا مجوزهای قانونی لازم را دریافت کنند تا بتوانند در آینده به یک کسب‌وکار موفق تبدیل شوند.

 

افزایش نرخ بازگشت سرمایه

شاید بتوان گفت یکی دیگر از مورادی که با اخذ جواز کسب و تاسیس به‌دست می‌آید، افزایش نرخ بازگشت سرمایه است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، با دریافت این مجوز اعتماد مشتریان بیشتر می‌شود. این مسئله می‌تواند بازگشت آن‌ها را تسریع ببخشد و همین امر می‌تواند درآمد را بالا ببرد. از طرف دیگر، ارگان‌های مهم و دولتی تنها با شرکت‌هایی وارد معامله می‌شوند که دارای مجوز هستند و این مسئله می‌تواند به‌عنوان نقطه عطفی در شرکت‌ها در نظر گرفته باشد و آن‌ها را در مسیر کاری چندین قدم رو به جلو حرکت می‌دهد.

 

برندسازی

هیچ کسب‌وکاری بدون مجوزهای رسمی نمی‌تواند برندسازی داشته باشد؛ زیرا درصورتی‌که این کسب‌وکار تبلیغات گسترده انجام دهد و مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند و نتواند اثبات کند کارش به‌صورت قانونی است، عده زیادی از مشتریان آن را ترک خواهند کرد و حتی به این مسئله اشاره می‌کنند که این برند قانونی نیست. همین امر می‌تواند در آینده به نام و هویت برند آسیب‌های زیادی وارد کند. باتوجه به این مسئله، افرادی که واقعا به دنبال گسترش کار خود هستند و می‌خواهند در آینده به موفقیت برسند، بهتر است قبل از هر کاری دریافت مجوز را مدنظر قرار دهند.

 

آیا کارمان را خودمان انجام دهیم یا به شرکت بسپاریم؟

شما می‌توانید برای اخذ جواز کسب و تاسیس کارهایتان را خودتان انجام دهید. تمامی مراحل به‌صورت دقیق وجود دارد؛ اما بسیاری از کسب‌وکارهای معتبر کار ثبت یا دریافت مجوز را به شرکت‌های معتبر می‌سپارند. اولا باید بدانید این شرکت‌ها تخصص بسیار بالایی در این کار دارند و همین امر باعث می‌شود که در زمان صرفه‌جویی شود و آن‌ها کار شما را زودتر انجام دهند. مسئله دیگر این است که این شرکت‌ها قبل از هر کاری مدارک را بررسی می‌کنند و اگر متوجه شدند که مدارک ناقص است، سریعا به کارفرما اطلاع می‌دهند.

 

 راهنمای ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس نیک پارس

 

نیک پارس در کنار شما برای اخذ جواز کسب و تاسیس

تا به اینجا تلاش کردیم دررابطه‌با دریافت مجوزهای مختلف برای کسب‌وکارها صحبت کنیم. همانطور که متوجه شده‌اید دریافت این مجوزها بسیار ارزشمند است و به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند. شرکت اخذ رتبه نیک پارس به آدرس nikepars.com یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که در زمینه‌های متعددی از جمله اخذ رتبه فعالیت دارد و تا به حال توانسته است به شرکت‌های زیادی کمک کند، کار خود را در یک بستر قانونی پیش ببرند و به موفقیت برسند. شما می‌توانید در کنار نیک پارس مراحل را با سرعت طی کنید و مجوزهای مورد نیاز را به‌دست بیاورید.

 

برچسب ها: ثبت شرکت
آخرین اخبار