سفر به شهر شکوفه‌های گیلاس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۸۲۰
تاریخ انتشار: 2016 March 26    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 رئیس شورای اسلامی شهر زنگنه گفت: شهر زنگنه، شهر شکوفه‌های گیلاس به عنوان کوچکترین شهر استان همدان اما زیباترین شهر آن به شمار می‌رود.

1457334082903_2-12.jpg

فرامرز ایمانی افزود: این شهر در جنوب شرقی استان همدان و شمال شرقی شهرستان ملایر در محور اصلی جاده اراک- ملایر واقع شده و نخستین شهر ورودی به استان تاریخ و تمدن کشور محسوب می‌شود و مرکز را به غرب متصل می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنگنه با بیان اینکه شهر زنگنه در ایام نوروز میزبان خیل کثیر مسافران و گردشگران نوروزی است که از این مسیر عبور می‌کنند، افزود: درختان بی‌شمار گیلاس با شکوفه‌های بهاری‌اش این شهر را به "شهر شکوفه‌ها گیلاس" مبدل کرده و مناظر بکر طبیعی و باغ‌های گیلاسش یکی از جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر شهر زنگنه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر زنگنه به لحاظ اقتصادی و منابع درآمدی به 3 دسته تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: یک دسته کاسبان و افرادی با شغل آزاد هستند که با ساخت مغازه‌هایی مجلل در دو طرف بلوار امام خمینی سوغات ملایر را شامل گردو، عسل، باسلق، شیره انگور، کشمش و بادام را به مسافران و گردشگران عرضه می‌کنند.

ایمانی با بیان اینکه بخشی از مردم زنگنه به کشاورزی و دامپروری مشغولند، ادامه داد: درآمد این افراد از طریق فروش محصولات کشاورزی چون گیلاس، آلبالو، گردو و انگور تأمین می‌شود و با پرورش دام و زنبور عسل، امرار معاش می‌کنند. دسته سوم نیز کارمندان ادارات و یا کارگران معدن آهنگران و شرکت کیان کرد هستند.

وی با اشاره به اینکه 98 مردم شهر زنگنه باسواد هستند، بیان کرد: بیشتر جوانان این شهر دارای تحصیلات عالیه بوده و یا در مراکز علمی و دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به ادامه تحصیل هستند که نوید دهنده افق روشنی برای این دیار است.

ایسنا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv