ترفند مخفی iOS اپل برای بهبود کیفیت تماس‌های آیفون
کد خبر: ۳۱۷۵۶۱
تاریخ انتشار: 2024 June 30    -    ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

ترفند مخفی iOS اپل برای بهبود کیفیت تماس‌های آیفون

اپل در کنفرانس WWDC ۲۰۲۴ اعلام کرد که iOS ۱۸ را پاییز امسال منتشر خواهد کرد. این به‌روزرسانی امکانات جدیدی مانند صفحه اصلی قابل تنظیم و ارتقاء پیام‌ها را به آیفون اضافه می‌کند. اما اپل در مارس ۲۰۲۳ با انتشار iOS ۱۶.۴ ویژگی‌ای را معرفی کرد که کیفیت تماس‌های تلفنی شما را افزایش می‌دهد.

ترفند مخفی iOS اپل برای بهبود کیفیت تماس‌های آیفون (یک پزشک)

ترفند مخفی iOS اپل برای بهبود کیفیت تماس‌های آیفون (یک پزشک)«تابناک با تو» - اپل در کنفرانس WWDC ۲۰۲۴ اعلام کرد که iOS ۱۸ را پاییز امسال منتشر خواهد کرد. این به‌روزرسانی امکانات جدیدی مانند صفحه اصلی قابل تنظیم و ارتقاء پیام‌ها را به آیفون اضافه می‌کند. اما اپل در مارس ۲۰۲۳ با انتشار iOS ۱۶.۴ ویژگی‌ای را معرفی کرد که کیفیت تماس‌های تلفنی شما را افزایش می‌دهد.

ایزولیشن صدا: تحول در کیفیت تماس‌های آیفون

در به‌روزرسانی مارس ۲۰۲۳، اپل ویژگی ایزولیشن صدا (Voice Isolation) را برای تماس‌های تلفنی آیفون معرفی کرد. این ویژگی در iOS ۱۵ برای تماس‌های FaceTime معرفی شده بود، اما اکنون برای تماس‌های تلفنی نیز در دسترس است.

ایزولیشن صدا چیست و چگونه کار می‌کند؟

با فعال‌سازی ایزولیشن صدا، نویز‌های مزاحم پس‌زمینه که تماس تلفنی شما را مختل می‌کنند، کاهش می‌یابد. به این ترتیب، چه در یک تماس کاری باشید و چه با دوستان خود صحبت کنید، صدا‌های مزاحم مانند پارس سگ یا صدای ساخت و ساز مزاحم شما نخواهد شد.

نحوه فعال‌سازی ایزولیشن صدا

-تماس تلفنی را شروع یا پاسخ دهید.
-از گوشه بالا و راست صفحه به پایین بکشید تا به کنترل سنتر دسترسی پیدا کنید.
-روی حالت میکروفون (Mic Mode) در نزدیکی گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.
-ایزولیشن صدا (Voice Isolation) را انتخاب کنید.

ترفند مخفی iOS اپل برای بهبود کیفیت تماس‌های آیفون (یک پزشک)

ترفند مخفی iOS اپل برای بهبود کیفیت تماس‌های آیفون (یک پزشک)

نکته حرفه‌ای: به جای فعال کردن این ویژگی در هنگام تماس با دیگران، می‌توانید با خود تماس بگیرید و ایزولیشن صدا را فعال کنید.

برای غیرفعال کردن ایزولیشن صدا، مراحل بالا را دنبال کنید و حالت استاندارد (Standard) را در حالت میکروفون انتخاب کنید تا میکروفون به تنظیمات پیش‌فرض خود بازگردد.

اسپکتروم وسیع چیست؟

در کنار ایزولیشن صدا، اسپکتروم وسیع (Wide Spectrum) نیز در حالت میکروفون قرار دارد. برخلاف ایزولیشن صدا که نویز‌های پس‌زمینه را کاهش می‌دهد، اسپکتروم وسیع این صدا‌ها را بدون تأثیر بر صدای شما تقویت می‌کند.

این ویژگی برای تماس‌های چندنفره مفید است، به گونه‌ای که صدای همه افراد حاضر در تماس شنیده شوند، نه فقط فردی که گوشی را در دست دارد. در حال حاضر، اسپکتروم وسیع تنها برای تماس‌های FaceTime در دسترس است و برای تماس‌های تلفنی معمولی قابل استفاده نیست. اما به دلیل حضور این ویژگی در حالت میکروفون هنگام دسترسی به آن در تماس تلفنی، ممکن است این ویژگی در آینده برای تماس‌های تلفنی نیز در دسترس قرار بگیرد.

منبع: یک پزشک

آخرین اخبار