عید دیدنی صد هزار نفری، امشب در ورزشگاه آزادی
کد خبر: ۳۱۷۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 24    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
سخن اما از جنس دیگر است؛

عید دیدنی صد هزار نفری، امشب در ورزشگاه آزادی

امروز ساعت هفت بعد از ظهر تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم ملی فوتبال هند در ورزشگاه آزادی تهران به میدان می رود. تماشای این دیدار از نزدیک رایگان شده است و سرمربی و مسئولان تیم ملی هم از مردم خواسته اند تا به استادیوم بیایند.
عید دیدنی صد هزار نفری، امشب در ورزشگاه آزادی  می دانم همه در گیر و دار خوش دید و بازدید نوروزی هستیم. می دانم که بعد از یک سال کار و فعالیت در کنار دوستان و خانواده بودن از هر چیز دلنشین تر است.

سخن اما از جنس دیگر است

امروز ساعت هفت بعد از ظهر تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم ملی فوتبال هند در ورزشگاه آزادی تهران به میدان می رود. تماشای این دیدار از نزدیک رایگان شده است و سرمربی و مسئولان تیم ملی هم از مردم خواسته اند تا به استادیوم بیایند. خلاصه آنکه سبب های زیادی برای رفتنمان به ورزشگاه آزادی هست.

بگذاریم تا در این اولین روزهای سال نوی خورشیدی، ''اولین انسجام ملی سال'' در یک بازی تیم ملی ـ که شاید نتیجه اش از پیش هم معلوم باشد ـ اتفاق بیفتد. بیایید این بازی را به اولین گروهمایی بزرگ ملی ایرانیان در سال جدید ـ که انسجام ملی را به جهانیان نشان می دهد ـ  تبدیل کنیم.

عید دیدنی صد هزار نفری، امشب در ورزشگاه آزادی

بگذاریم تا جوانانی که بعد از مدت ها و یا برخی از آن ها که بار اول حضور در تیم ملی فوتبال ایران را تجربه می کنند با دیدن هم میهنانشان، سربازانی با انگیزه تر در راه افتخار میهن باشند و با حضور همدلانه و اخلاق مدار و نوروزی ده ها هزار نفری در این بازی، نخست به کنفدراسیون محترم فوتبال آسیا و سپس  برخی کشورهای عربی حاشیه ی جنوبی خلیج فارس، نشان دهیم که احکام غیر منصفانه ی آن ها در ناامن جلوه دادن ایران، تنها می تواند از ترس این تعداد تماشاگر ایرانی میهن دوست در استادیوم و تشویق های «ایران، ایران» آن ها باشد که کشورهای عربی آرزوی یک دهم این جمعیت را هم با تمام امکانات در کشورهای خود در سر دارند و چون به آن نمی رسند، فشار بر کنفدراسیون فوتبال آسیا را راه جلوگیری از حمایت ایرانیان از سربازانشان در عرصه ی ورزش دیده اند و اعلام ترس واهی و بی سبب نبودن امنیت! بیشتر به بهانه ای برای نابرابر کردن و ترس از رقابت و اهداف ناخوشایند سیاسی در عرصه ی ورزش میماند.

و در آخر هم به مسئولان و مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا با جدیت نشان دهیم که با قبول درخواست برخی کشورهای عربی، مبنی بر بازی تیم هایشان با تیم های ایرانی در کشور ثالث، افتخار آمار بالای تماشاگران فوتبال در قاره ی کهن را که ایران تقریبا یک تنه آن را به دوش می کشد و یکی از سبب های افتخار کنفدراسیون فوتبال آسیا در فیفا بوده است را چه آسان با قبول موضع گیری نابجای سیاسی چند کشور حاشیه ای خلیج فارس در برابر تیم نخست رنکینگ فیفا در آسیا از دست داده اند.

امروز به ورزشگاه بیایید...بیایید تا  به جوانان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و کادر فنی آن بهترین «عیدی» را بدهیم.

اگر این نگرش را قبول دارید، حتی اگر خودتان امکان یا توان حضور در ورزشگاه را ندارید، در راستای رسیدن به انسجام و  اهداف ملی و مشترک همه ی ایرانیان از انتشارش دریغ نکنید.
اشکان تقی پور
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
0
4
اگر واقع بینانه نگاه کنیم مدت هاست که فوتبال ما حرفی برای گفتن ندارد ,مگر با این هیجانات کاذب به فکر جمع کردن تماشاچی باشیم
آخرین اخبار