چگونه از کوره درنرویم؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۶۷۶
تاریخ انتشار: 2024 June 21    -    ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در زندگی به ۲ صورت می‌توانیم مهارت پیدا کنیم. یکی کسب تجربه و آزمون و خطا و دوم مطالعه و شبیه‌سازی رخداد‌های گذشته و طراحی راهبرد موفق با توجه به مطالعات در برابر آنهاست. خشم ناگهانی برای هر کسی می‌تواند به وجود بیاید و هر کس آستانه تحمل یا نقطه ضربه حساسی دارد که اگر به آن ضربه وارد شود، می‌تواند او را وارد حیطه عصبانیت و کار‌های غیرمنطقی کند.

چگونه در مقالب پرسش‌های نیش‌دار و تحریک‌آمیز، از کوره درنرویم؟(یک پزشک)

چگونه در مقالب پرسش‌های نیش‌دار و تحریک‌آمیز، از کوره درنرویم؟(یک پزشک)«تابناک با تو» - در زندگی به ۲ صورت می‌توانیم مهارت پیدا کنیم. یکی کسب تجربه و آزمون و خطا و دوم مطالعه و شبیه‌سازی رخداد‌های گذشته و طراحی راهبرد موفق با توجه به مطالعات در برابر آنهاست.

خشم ناگهانی برای هر کسی می‌تواند به وجود بیاید و هر کس آستانه تحمل یا نقطه ضربه حساسی دارد که اگر به آن ضربه وارد شود، می‌تواند او را وارد حیطه عصبانیت و کار‌های غیرمنطقی کند.

برخی از افراد خیلی خوب این نقاط حساس و زمان تحریک‌پذیری را شناسایی می‌کنند و در پی آن هستند که درست در همین زمان شما را به اصطلاح از کوره در ببرند و باعث بر زبان راندن سخنان نسنجیده یا رفتار احساسی از شما شوند و بعد با تظاهر به خونسردی، شما را به مرتبه‌ای نازل سوق دهند.

اما چه کار کنیم که در این طور مواقع درگیرنشویم و دستکاری ذهنی روی ما صورت نگیرد.

هدف و نیت پرسش‌کننده را بشناسید

درک هدف پشت سؤالات تحریک‌آمیز بسیار مهم است. این سوالات اغلب برای برانگیختن احساسات، برانگیختن جنجال، یا جمع‌آوری کلیک‌ها و اشتراک‌گذاری مطالب جنجالی طراحی می‌شوند. توجه داشته باشید که این کاربر اینترنت یا پرسش‌کننده یا ارباب رجوع ممکن است از این تاکتیک‌ها برای جذب خوانندگان یا پیش بردن یک دستور کار خاص استفاده کند. اگر مرتب پیش خود هدف آدم تحریک‌کننده را پیش چشم بیاورید، می‌توانید آستانه تحمل خود را بالا ببرید.

آگاهی خوب است، اما با خوندن اخبار از رسانه‌های خاص خود را به مرز جنون نرسانید

بسیار خوب است که برای پیشگیری از یکجانبه‌نگری و سوگیری ادراکی، اخبار را از رسانه‌های مختلف بگیرید. اما مقالت و گوش و کنایه برخی از رسانه‌های در تضاد آشکار با سلیقه و سیستم استدلالی شما هستند و به جای دیدن قضایا از یک زاویه منطقی دیگر، مرتبا تجریک می‌شوید. پس به جای این رسانه، یک رسانه منتقد دیگر، با ادبیات بهتر انتخاب کنید.

چگونه در مقالب پرسش‌های نیش‌دار و تحریک‌آمیز، از کوره درنرویم؟(یک پزشک)

مهارت‌های تفکر انتقادی را توسعه دهید

تفکر انتقادی بهترین دفاع شما در مقابل سوالات تحریک‌آمیز است. منطق و شواهد پشت استدلال‌های ارائه شده را ارزیابی کنید. از خودتان بپرسید:

– چه شواهدی این ادعا را تایید می‌کند؟

– آیا اشتباهات منطقی وجود دارد؟

– آیا این سوال به گونه‌ای تنظیم شده است که پاسخ خاصی را به دنبال داشته باشد؟

با بررسی انتقادی محتوا، می‌توانید انگیزه‌های اساسی و اعتبار استدلال‌ها را تشخیص دهید و بعد دفاعیه مستدل ارائه کنید و حتی ضدحمله کنید.

محدود کردن قرار گرفتن در معرض مطالب تحریک‌آمیز یا آدم‌های سمی

اخبار بد تمام نمی‌شوند؟ آدم یا آدم‌های سمی‌ای در محل کار شما هستند؟ به سادگی دقایق مطالعه یا شنیدن و دیدن اخبار بد یا گفتگو با آدم‌های سمی را کم کنید یا با آن‌ها قطع رابطه کنید.

در تمرینات ذهن آگاهی شرکت کنید

تمرینات ذهن آگاهی مانند مدیتیشن، تمرینات تنفس عمیق و یوگا می‌توانند به مدیریت استرس و حفظ تعادل عاطفی کمک کنند. این تمرین‌ها ذهن شما را آموزش می‌دهند که آماده بمانند و واکنش‌پذیری به محرک‌های خارجی، از جمله سوالات تحریک‌آمیز را کاهش دهد.

روابط مثبت را تقویت کنید

به جای آدم‌های منفی که مدام جنبه‌های منفی شخصیتی یا ناموفق شدن را نامحسوس و ماهرانه برجسته می‌کنند و شما را از زندگی ناامید می‌کنند، مطالعه کنید، پادکست خوب گوش کنید به یک دوست اندیشمند که در کنار شما نیست، زنگ بزنید و وقت بیشتری برای خانواده بگذارید.

انرژی خود را کانال مناسب هدایت کنید.

به حای نشخوار آخرین نیش و کنایه و یا اقدام منفی همکارتان در خانه، وقت برای ورزش و مطالعه کنار بگذارید و وقتی خانه رفتید دکمه «آف مغز» را بزنید.

در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه‌ای باشید

اگر متوجه شدید که برای مقابله با استرس و اضطراب ناشی از نوشته یا سخنان یا رفتار تحریک‌آمیز کم می‌آورید، در جستجوی کمک حرفه‌ای تردید نکنید. یک درمانگر یا مشاور می‌تواند استراتژی‌ها و حمایت‌هایی را برای کمک به مدیریت احساسات و حفظ سلامت روان خود ارائه دهد.

چگونه در مقالب پرسش‌های نیش‌دار و تحریک‌آمیز، از کوره درنرویم؟(یک پزشک)

خود را در زمینه سواد رسانه‌ای آموزش دهید

سواد رسانه‌ای در عصر حاضر خیلی مهم است. بسیاری از اخبار با تیتر‌ها و عکس‌های خاص و مقدمه‌های احساسی، طوری طراحی شده‌اند که یا ما را غرق در ناامیدی کنند.

در مواردی که خودمان فعالیت آنلاین داریم ممکن کامنتی و یا توییتی آنقدر انرژی منفی داشته باشد که باعث شود در مقام پاسخ، چیز‌های بنویسیم که، نباید هرگز نوشته شوند.

خونسرد بمانید و یه یاد داشته باشید، گاهی سکوت بهترین راهبرد در مقابل کسانی است که می‌خواهند از طریق ایجاد خشم شما در شما، خودشان را مطرخ کنند.

باهوش باشید و شیوه‌های دستکاری شدن بقیه را نقش بر آب کنید.

شفقت به خود را تمرین کنید

در نهایت، شفقت به خود را تمرین کنید. بپذیرید که اشکالی ندارد که از محتوای تحریک‌آمیز احساس ناراحتی یا ناراحتی کنید. به خود این اجازه را بدهید که کنار بروید و در صورت لزوم استراحت کنید. مراقبت از سلامت روان شما بسیار مهم است و همیشه باید بر درگیر شدن با محتوای بالقوه مضر اولویت داشته باشد.

چگونه در مقالب پرسش‌های نیش‌دار و تحریک‌آمیز، از کوره درنرویم؟(یک پزشک)

مواظب شیوه دستکاری ذهنی با ایجاد هاله شک و تردید باشید

یک شیوه شناخته شده دستکاری ذهنی مخاطب، ایجاد هاله شک است. مثلا من برای ایجاد شک در مورد شخصی به او می‌گویم: دزد!

طرف مقابل اگر چیز نگوید، مثل این است که حرفی برای گفتن ندارد و اگر پاسخی بگوید، مخطاب با خودش می‌گوید، پس دست‌کم چیزی بوده که فلانی اینقدر به تکاپوی پاسخگویی برآمده است.

یعنی این طوری یک هاله شک و تردید در اطراف شما ایجاد می‌شود.

در اینجا پاسخ غیرمستقیم به سوال طرف مقابل گاهی خیلی موثر است. مثلا این طوری: اجازه بدهید قبل از پاسخ به سوال شما که بی‌پایه است، از اینجا شروع کنم که …

و در اینجا یک سری دیتا و s<hg چالشی را بگنجانید و در انتها وقتی مخاطب را همراه کردید به لطایف الحیل، پاسخ شک و تردید ابراز شده را بیان کنید.

منبع: یک پزشک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: پرسش ، نیش دار ، تحریک ، کوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv