پیش‌بینی ترسناک از تابستان در تهران و ۴ شهر دیگر
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۵۱۷
تاریخ انتشار: 2024 June 18    -    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
ماهواره‌های جهانی هواشناسی ورود سامانه بارشی در ابتدای فصل تابستان به ایران را پیش‌بینی کرده و برای ۴ شهرستان هشدار سیل صادر کرده است.

ماهواره‌های جهانی هواشناسی ورود سامانه بارشی در ابتدای فصل تابستان به ایران را پیش‌بینی کرده و برای ۴ شهرستان هشدار سیل صادر کرده است.

باد در قفس کردن، پل بستن روی دریا و «باران در تابستان» ضرب‌المثل‌هایی است که کنایه از امر محال است. حال امر محال ممکن شده و سامانه‌های جهانی هواشناسی برای مناطقی از ایران از جمله تهران پیش‌بینی باران کرده است. برای مشکین‌شهر، اهر، هریس و سراب هشدار سیلاب صادر شد. بارش‌های سیل‌آسای تابستانی در تیرماه سال ۱۳۸۶ منتهی به خسارت گسترده در مناطق شمالی کشور شد و بنابر آمار غیر رسمی ۱۳ نفر را به کام مرگ کشاند.

 ۲۴ استان ایران در ابتدای تابستان از ۱۷.۶ تا ۰.۰۱ میلیمتر باران دریافت می‌کنند.

مفید یا غیرمفید بودن بارندگی‌های تابستانی همواره یکی از محور‌های بحث کارشناسان کشاورزی است.

کارشناس منابع آب علی اسحاقی معتقد است که بارش‌های فصل تابستان به دلیل دمای هوا عمدتا در زمان کم و با شدت زیاد همراه می‌شود و این شدت می‌تواند به تقویت منابع آبی کشور کمک کند.

در مقابل، کارشناس کشاورزی بهروز پورجواد می‌گوید که اگر شدت بارش بالا باشد، از طریق سیلاب خسارت به همراه آورده و اگر شدت کم باشد، اساسا همه آب تبخیر می‌شود، مضافا اینکه بارندگی در دوران برداشت گندم ضرر خالص است.

همزمان با تغییرات اقلیمی، کارشناسان سازمان ملل هشدار دادند، پدیده‌های نوظهور از جمله بارش‌های سیل‌آسا در فصل گرم شدت خواهد گرفت، در این راستا، بسته پیشنهادی سازمان ملل تطبیق مدیریت منابع آب با شرایط جدید و تغییر در زمان کاشت، داشت و برداشت را برای کاهش خسارت‌ها پیشنهاد می‌کند.

تداوم رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از  وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید در برخی مناطق خبر داد.

طی دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، اصفهان، ارتفاعات استان‌های گیلان، البرز، تهران شمال غرب سمنان و شرق کردستان رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعات وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ می‌دهد.

این وضعیت پنج شنبه (۳۱ خرداد) در مازندران، شمال استان‌های البرز و تهران، برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و شمال خراسان شمالی و جمعه (اول تیر) در شمال غرب، مناطق شمالی، شمال شرق کشور و استان‌های واقع در ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

 شنبه (۲ تیر) در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف حاکم خواهد بود و تنها در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات مرکزی البرز رشد ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

تا انتهای هفته در ارتفاعات جنوب شرق کشور از ساعات بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی، گاهی همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.

امروز تا جمعه در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور و شنبه در نوار شرقی و برخی نقاط غرب و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش بادشدید گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.

طی سه روز آینده شرق دریای عمان و پنجشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

 آسمان تهران فردا (۳۰ خرداد) کمی ابری و وزش باد، از در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و گرد و خاک و رگبار و رعد و برق و پنجشنبه(۳۱ خرداد) قسمتی ابری تا نیمه ابری،کمی ابری و وزش باد، از در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و گرد و خاک و رگبار و رعد و برق با احتمال رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 
برترین ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv