کيفيت مرغ منجمد از مرغ گرم بيشتر است
کد خبر: ۳۱۶۲۶
تاریخ انتشار: 2016 March 23    -    ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

کيفيت مرغ منجمد از مرغ گرم بيشتر است

عليرضا ولي مديرعامل شرکت پشتيباني امور دام وزارت جهاد کشاورزي افزود: براي ايام عيد که ايام پرمصرف سال به لحاظ استفاده از گوشت مرغ محسوب مي شود، 100 هزار تن مرغ خريداري شده و با روش هاي علمي و بهداشتي و تحت نظارت مهندسان کنترل کيفي و دامپزشکان منجمد و ذخيره سازي شده است.

وي گفت: ما براي ايام عيد از 10 اسفند همه نيروهاي خود را در سراسر کشور بسيج کرده ايم تا براي ايام عيد مشکلي وجود نداشته باشد.

ولي افزود: اين مرغ هاي منجمد در اختيار فروشگاه هاي زنجيره اي و ميادين ميوه و تره بار سراسر کشور با قيمت هر کيلو 4 هزار و 500 تومان قرار گرفته است که با قيمت 5 هزار و 100 تومان در اختيار مصرف کنندگان قرار مي گيرد.

وي گفت: براساس مصوبات ستاد تنظيم بازار قيمت گوشت مرغ گرم نيز بين 6 هزار و 500 تا 7 هزار تومان تعيين شده است که در هيچ نقطه اي از کشور تا امروز از 6 هزار و 500 تومان بالاتر نبوده است.

مدير عامل شرکت پشتيباني امور دام وزارت جهاد کشاورزي افزود: البته در دو روز اول عيد به علت تعطيلي کشتارگاه هاي استان هاي خوزستان و بوشهر قيمت مرغ گرم در اين استان ها به بالاي 7 هزار تومان افزايش يافت اما با فعاليت مجدد کشتارگاه هاي اين استان ها از ديروز قيمت ها متعادل شده است.
ولي گفت: در تهران قيمت گوشت مرغ گرم از 6 هزار و 500 تومان بالاتر نرفته است و مرغ در استان به وفور وجود دارد و هر روز به اندازه نياز فروشگاه هاي زنجيره اي و ميادين ميوه و تره بار توزيع مي شود.
وي افزود: همچنين امسال براي اولين بار کنسرو مرغ نيز تهيه شده تا مسافران بتوانند از فرآورده هاي آماده مرغ استفاده کنند که استقبال از آن با توجه به جديد بودن اين فرآورده خوب بوده است.
مدير عامل شرکت پشتيباني امور دام وزارت جهاد کشاورزي گفت: گوشت قرمز نيز به صورت منجمد به اندازه درخواست روزانه در اختيار فروشگاه هاي زنجيره اي و ميادين ميوه و تره بار قرار مي گيرد.
ولي افزود: مصرف کنندگان و توزيع کنندگان کلان گوشت مرغ و قرمز هم مي توانند با مراجعه به شعبه هاي شرکت پشتيباني امور دام وزارت جهاد کشاورزي در سراسر کشور به صورت عمده نياز خود را تهيه کنند.

مدير عامل شرکت پشتيباني امور دام وزارت جهاد کشاورزي گفت: برخلاف آنچه که بيشتر مردم فکر مي کنند مرغ منجمد به لحاظ کيفيت و بهداشت از گوشت مرغ گرم بهتر است.
عليرضا ولي افزود: مرغ منجمد زير نظر سازمان دامپزشکي و کارشناسان کنترل کيفي به لحاظ علمي منجمد مي شود که به لحاظ علمي و بهداشتي از انجماد در منازل بهتر و کيفيت آن نسبت به مرغ گرم بالاتر است بنابراين به مردم توصيه مي کنيم از نظر مصرف مرغ منجمد و کيفيت آن نگراني نداشته باشند.

وي با بيان اينکه هم اينک بين200 تا300 هزار تن مرغ مازاد بر مصرف داخلي در کشور توليد مي شود، گفت: پارسال به کشورهاي مختلف مرغ صادر کرديم و تلاش مي کنيم در سال جديد زمينه صادرات مرغ به روسيه و کشورهاي شرق اروپا را فراهم کنيم.
مدير عامل شرکت پشتيباني امور دام وزارت جهاد کشاورزي افزود: کارشناساني از اين کشورها از کشتارگاه هاي ما بازديد و آن را تأييد کرده اند و اميدواريم بتوانيم امسال زمينه هاي صادرات مرغ مازاد خود را به کشورهاي جديد هموار کنيم.
آريا
آخرین اخبار