تنها شهر بدون موتورسیکلت ایران
کد خبر: ۳۱۵۸۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2024 June 11    -    ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸

تنها شهر بدون موتورسیکلت ایران

امروزه افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در کنار شلوغی و ازدحام جمعیت مترو و اتوبوس باعث شده تا بسیاری از شهروندان از موتور سیکلت استفاده کنند، اما تردد با موتور سیکلت با خطرات بیشماری روبروست و موتورسواران را به دردسر می‌اندازد. جالب است بدانید در ایران شهری وجود دارد که در آن خبری از موتور‌های بنزینی و پر سر و صدا نیست و شهروندان آن در آرامش زندگی می‌کنند.

تنها شهر بدون موتورسیکلت ایران (نمناک)

تنها شهر بدون موتورسیکلت ایران (نمناک)«تابناک با تو» - شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک شهر در ایران وجود دارد که ورود موتور سیکلت به آن ممنوع است و اگر در سطح شهر با موتور سیکلت وارد شوید جریمه خواهید شد.

شهر بدون موتورسیکلت ایران کجاست؟

امروزه افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در کنار شلوغی و ازدحام جمعیت مترو و اتوبوس باعث شده تا بسیاری از شهروندان از موتور سیکلت استفاده کنند، اما تردد با موتور سیکلت با خطرات بیشماری روبروست و موتورسواران را به دردسر می‌اندازد. جالب است بدانید در ایران شهری وجود دارد که در آن خبری از موتور‌های بنزینی و پر سر و صدا نیست و شهروندان آن در آرامش زندگی می‌کنند، اما تنها شهر بی موتورسیکلت ایران کجاست؟ ایران چنین شهری دارد که در ادامه این بخش، اطلاعات جالبی درموردش خواهید خواند.

دلیل بدون موتور سیکلت بودن کیش

کیش تنها منطقه مسکونی و شهر ایران است که در آن خبری از موتور سیکلت‌های بنزینی نیست، علت این امر تصمیم به ممنوعیت ورود هرگونه موتورسیکلت بنزینی به جزیره طبق مصوبه شورای ترافیکی منطقه آزاد کیش در سال ٨٣ است، بر طبق این قانون اگر کسی موتور سیکلت بنزینی وارد جزیره کند، توقیف و جریمه می‌شود.

به همین دلیل در جزیره کیش که به واسطه آزاد بودنش خودرو‌های وارداتی خارجی وجود دارد، خبری از صدای آزاردهنده و بلند موتورسیکلت‌های بنزینی نیست و گردشگران از شر آلودگی صوتی و دودی این وسایل نقلیه در امانند البته در جزیره کیش تعداد کمی موتورسیکلت برقی وجود دارد که هیچ صدایی تولید نمی‌کنند، میزان تولید آلودگی‌شان صفر است و سرعتشان هم در حدی نیست که بشود با آن ویراژ داد و برای جان خود یا دیگران خطرآفرینی کرد.

تنها شهر بدون موتورسیکلت ایران (نمناک)

کیش کجاست؟

جزیره تفریحی کیش در شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از جزایر ایرانی خلیج فارس به شمار می‌آید. این جزیره با ۹۱ ٫ ۵ کیلومتر مربع مساحت از شمال با ایران، از شرق با تنگه هرمز، از جنوب با کشور امارات متحده عربی و از غرب با کشور‌های بحرین، قطر و عربستان هم‌مرز است.

جا‌های دیدنی کیش

آکواریوم کیش، پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان بهترین جا‌های دیدنی کیش برای کودکان و شهربازی هایلند کیش، بولینگ مریم بهترین جا‌های دیدنی کیش در شب و اسکله تفریحی کیش، درخت سبز، مراکز خرید کیش بهترین جا‌های دیدنی کیش در فصل بهار و تابستان، کشتی یونانی، روستای باغو بهترین جا‌های دیدنی کیش در فصل پاییز و ساحل مرجان، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره بهترین جا‌های دیدنی کیش در فصل زمستان هستند.

منبع: نمناک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
4
جهت اطلاع موتورهای برقی در کیش بسیار رواج پیدا کرده وموتورهای بنزینی ممنوع است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
2
1
یک کار خوب و یک قانون عالی ولی باید کلا تردد موتور سیکلت را چه بنزینی و چه برقی ممنوع کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
1
تعداد کمی؟ مشخصه که نویسنده تا حالا کیش رو ندیده
آخرین اخبار