ثبت ۳۰هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس
کد خبر: ۳۰۸۸۹۳
تاریخ انتشار: 2024 March 24    -    ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
 سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین، ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ مورد تماس با ۱۱۵ نیز ثبت شده که در این تماس‌ها ۱۰۲ هزار و ۷۹۵ مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی شد و ۳۰ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ایجاد شده است.

 سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین، ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ مورد تماس با ۱۱۵ نیز ثبت شده که در این تماس‌ها ۱۰۲ هزار و ۷۹۵ مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی شد و ۳۰ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ایجاد شده است.

ثبت ۳۰هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس

به گزارش ایرنا، سازمان اورژنس کشور در آخرین داده‌ها و اطلاعات آماری مربوط به طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین سال جاری به برخی آمارهای حوادث و اقدامات انجام شده پرداخت که در این موارد به ۳۰ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ و علت مراجعه افراد به مراکز درمانی و بیمارستانی هم اشاره کرده است.

سازمان اورژانس کشور از ۲۴ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین سال ۱۴۰۳ تعداد کل ماموریت‌های ثبت شده خود را ۱۳۶ هزار و ۴۹۴ مورد اعلام کرد که در این مدت ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ مورد تماس با ۱۱۵ نیز قرار شد. در این تماس‌ها ۱۰۲ هزار و ۷۹۵ مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی شد.

همچنین در تماس با اورژانس ۵۶ هزار و ۶۶۵ مورد مشاوره انجام شد که البته ۲۹ هزار و ۹۵۹ مورد مزاحمت برای اورژانس هم به ثبت رسید. ۲۶۲ هزار و ۴۴ مورد نیز سایر تماس‌های برقرار شده با اورژانس کشور بوده است.

ماموریت‌های غیرترافیکی ۱۱۱ هزار و ۴۴۵ مورد و ماموریت ترافیکی ۲۵ هزار و ۴۹ مورد بوده که منجر به اعزام ۵۷ هزار و ۵۴۵ مورد و ۴۳ هزار و ۲۱۱ نفر در محل درمان شدند.

۱۷۱ مورد فوت و مصدومیت ۲۶۸۸ نفر در حوادث ترافیکی و غیرترافیکی

بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه طی هفته گذشته تا سوم فروردین ۱۴۰۳ توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۷۵۶ مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل از ۱۹ تا ۲۵ اسفند از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد کاهش چهار درصدی هستیم.

در این مدت ۳۱۰ مورد حادثه ویژه ترافیکی با افزایش ۸۵ درصدی نسبت به هفته قبل و ۴۴۶ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی و کاهش ۲۸ درصدی نسبت به هفته قبل به ثبت رسیده است که در این مدت ۲ هزار و ۶۸۸ نفر مصدوم/بیمار توسط تیم‌های درمانی و بهداشتی خدمات لازم حوزه سلامت را دریافت کرده و ۱۷۱ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده‌اند.

بیماران به چه علت به مراکز درمانی مراجعه کردند؟

مهمترین علت مراجعه افراد به مراکز و اورژانس بیمارستانی در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳ مربوط به موارد قلبی،‌ سکته مغزی،‌ گوارش،‌ موارد تنفسی و تروما بوده است.

در این مدت ۵۹ هزار و ۳۳۰ مورد قلبی،‌ چهار هزار و ۴۶۳ سکته مغزی، ۸۳ هزار و ۹۷ مورد گوارشی، ۷۸ هزار و ۱۷۴ مورد تنفسی و ۹۴ هزار و ۹۳ مورد تروما به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کردند.

حوادث ویژه ترافیکی در هفته گذشته

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، در هفته گذشته ۷۵۶ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۲ هزار و ۶۸۸ نفر، اعزام ۲ هزار و ۲۰۲ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی و ۴۸۶ مورد درمان در محل شد. بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان فارس با ۲۸ حادثه و ۱۵۱ مصدوم و هشت فوتی، استان خراسان رضوی با ۲۷ حادثه ۱۵۹ مصدوم و ۱۴ فوتی و استان مرکزی با ۲۴ حادثه ۱۲۶ مصدوم و یک فوتی است.

بیشترین مصدوم سوانح ترفیکی در استان‌های سمنان با ۱۶۶ نفر، خراسان رضوی با ۱۵۹ نفر و فارس با ۱۵۱ نفر و بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان‌های خراسان رضوی با ۱۴ نفر، فارس با هشت نفر و تهران و لرستان با ۶ نفر هستند.

در هفته گذشته پنج مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۷۱ نفر نفر شده است که معادل ۲ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده به شمار می‌رود.

همچنین در این مدت ۱۵ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی/کامیون به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۸۰ نفر و فوت ۱۱ نفر شده است که معادل پنج درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده محسوب می‌شود. در هفته گذشته ۱۳ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت بار به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۶۴ نفر و فوت پنج نفر شده است که معادل چهار درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

ثبت ۱۸مورد حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت که منجر به مصدومیت۶۰ نفر و فوت هشت نفر شده که معادل ۶ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

مسمومیت ۴۹۷ نفر و فوت ۹ مسموم

سازمان اورژانس کشور همچنین به ثبت ۱۱۳ مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط با انواع مسمومیت‌ها در هفته گذشته اشاره کرده که منجر به مسمومیت ۴۹۷ نفر و فوت ۹ نفر شده که معادل ۲۵ درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه ثبت شده به شمار می‌رود.

آمارهای مربوطبه مسمومیت از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین سال جاری کاهش سه درصدی را نشان می‌دهد.

ثبت ۳۰هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس

حدود ۲ میلیون مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی

اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند تا سوم فروردین ماه در بخش خدمات اورژانس بیمارستانی نیز دارای آمارهایی متفاوت است به گونه‌ای که در این مدت یک میلیون و ۹۴۴ هزار و ۳۸ مورد مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی ثبت شده که یک میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۵۲ مورد بیماران سرپایی بوده است.

تعداد بیماران بستری ۳۴۸ هزار و ۸۸۶ نفر،‌ بیماران با احیا موفق (CPR) ۶۵۷ مورد و تعداد اعمال جراحی در این مدت نیز ۹۷ هزار و ۸۲۷ مورد است. البته پنج هزار و ۸۲۷ بیمار به مراکز تخصصی و فوق تخصصی اعزام شدند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار