۵ عادت ناسالم که شما را چاق می‌کند
کد خبر: ۳۰۷۹۲۱
تاریخ انتشار: 2024 March 13    -    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
شناخت و حذف عادات غذایی مضر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روند کاهش وزن داشته باشد.

شناخت و حذف عادات غذایی مضر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روند کاهش وزن داشته باشد.

 

به منظور کاهش وزن و از بین بردن چربی شکمی می‌بایست برخی عادات تغذیه‌ای غلط را کنار بگذارید؛ این عادات ناسالم عبارتند از:

۱) غذا خوردن با حواس‌پرتی

وقتی با هوشیاری غذا نمی‌خورید، ممکن است مغز در ارسال سیگنال سیری به معده، دچار اختلال شود و شما را به زیاده‌روی در مصرف غذا و تجمع چربی شکمی تشویق کند.

۲) حذف وعده‌های غذایی

حذف وعده‌های غذایی می‌تواند متابولیسم را مختل کند و منجر به پرخوری در اواخر روز شود. در این شرایط، ترشح هورمون استرس (کورتیزول) هم بیشتر می‌شود و شما را دچار اضطراب می‌کند. اضطراب نیز به نوبه خود سبب پرخوری و درنهایت افزایش وزن می‌شود.

۳) مصرف ناکافی آب

نوشیدن آب در طول روز برای بهبود عملکرد بدن و در عین حال کنترل اشتها را به عادت تبدیل کنید. هیدراته ماندن می‌تواند به کنترل علائم گرسنگی کمک کند.

۴) نخوردن میوه و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند و به کند کردن هضم، کنترل گرسنگی و کاهش التهاب مزمن کمک می‌کنند. سعی کنید میوه و سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۵) عدم دریافت پروتئین کافی

دریافت ناکافی پروتئین سبب ایجاد گرسنگی در میان روز، ریزه‌خواری و تجمع چربی شکمی می‌شود. پروتئین نه‌تنها باعث افزایش احساس سیری می‌شود، بلکه می‌تواند به حفظ توده عضلانی کمک کند.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار