اطلاعاتی درباره ویژگی‌های کرونای جدید
کد خبر: ۳۰۶۱۱۴
تاریخ انتشار: 2024 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

اطلاعاتی درباره ویژگی‌های کرونای جدید

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ویژگی کرونای جدید گفت: در این سویه اما آمار مرگ‌ومیر هیچ افزایشی نداشته است. با وجود اینکه سرعت انتقال بیشتر است.

ناجی، عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره کرونای جدید گفت: ویروس شایع‌شده آنقدرها هم جدید نیست؛ درواقع این ویروس همان ویروس پیرولایی است که از چند ماه پیش به وجود آمده بود و با سویه ba۲ ما تفاوت داشت.

او در ادامه افزود: وان نشات گرفته از همین پیرولا است اما یک تغییر بیشتر دارد و آن این است که سرعت انتشارش بسیار بالا رفته است.

اطلاعاتی درباره ویژگی‌های کرونای جدید

 


ناجی درباره واکسن کرونای جدید گفت: واکسن‌های سویه و زیرسویه‌های امیکرون ساخته شده و هرچند مستقیما علیه پیرولا نیست اما به نظر می‌رسد که همین واکسن‌های آپدیت شده می‌تواند به مقدار زیاد از ایجاد عفونت، مرگ‌ومیر و بستری شدن در بیمارستان و ‌آی سی یو جلوگیری کند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ویژگی کرونای جدید گفت: در این سویه اما آمار مرگ‌ومیر هیچ افزایشی نداشته است. با وجود اینکه سرعت انتقال بیشتر است و شیوع خیلی بالایی دارد اما به نظر نمی‌رسد که از سایر سویه‌های امیکرونی، بیماری شدیدتری به وجود بیاورد یا مرگ‌ومیر بیشتری داشته باشد.

 
فرهیختگان
آخرین اخبار