اگر رئیس هستید این ۱۸ عادات را کنار بگذارید
کد خبر: ۳۰۶۰۹۵
تاریخ انتشار: 2024 February 24    -    ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
در حالی که راه اندازی یک کسب و کار به آمادگی قابل توجهی نیاز دارد هیچ جایگزینی برای میزان تجربه‌ای که کارآفرینان پس از راه اندازی واقعی یک کسب و کار به دست می‌آورند وجود ندارد. همان طور که رهبران کسب و کار شروع به ایجاد سیستم‌ها و تعیین روش‌های کلی نحوه عملکرد کسب و کار می‌کنند.

اگر رئیس هستید این ۱۸ عادت به ظاهر بی ضرر را کنار بگذارید(خبرفوری)

اگر رئیس هستید این ۱۸ عادت به ظاهر بی ضرر را کنار بگذارید(خبرفوری)«تابناک با تو» - نگاه به کارآفرینی به عنوان یک فرآیند آزمون و خطا می‌تواند به رهبران کسب و کار‌ها کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که زمانی را صرف تفکر در مورد نحوه عملکرد کسب و کار به مثابه یک کلیت می‌کنند.

در حالی که راه اندازی یک کسب و کار به آمادگی قابل توجهی نیاز دارد هیچ جایگزینی برای میزان تجربه‌ای که کارآفرینان پس از راه اندازی واقعی یک کسب و کار به دست می‌آورند وجود ندارد. همان طور که رهبران کسب و کار شروع به ایجاد سیستم‌ها و تعیین روش‌های کلی نحوه عملکرد کسب و کار می‌کنند.

عادت‌های خاصی ریشه دار می‌شوند که در درازمدت بیش از ان که مفید باشند آسیب رسان هستند.

مشارکت مستقیم در هر کاری که کسب و کار انجام می‌دهد می‌تواند رؤسا را از دیدن تصویر بزرگتر و تاثیر منفی عادات ریشه دار بر کسب و کار بازدارد. برای کمک به رؤسا به منظور شناسایی آسان‌تر و تغییر رفتار مشکل ساز به ۱۸ عادت به ظاهر بی ضرر در رئیس یک کسب و کار اشاره خوهیم کرد عاداتی که ممکن است مانع موفقیت آنان شوند:

۱- اجتناب از درگیری و تعارض

رئیس بخش تجاری می‌تواند مملو از عادات به ظاهر بی ضرری باشد که ممکن است مانع موفقیت شوند. آن دسته از رؤسایی که برای حفظ صلح و آرامش از هرگونه درگیری و بروز تعارضی اجتناب می‌ورزند ممکن است در عوض باعث پرورش فضایی سمی در محیط کار شوند. رؤسا باید برای جلوگیری از بروز درگیری احتمالی پس از تشویق اعضای تیم به صحبت کردن بدون ترس از تلافی جویی آمادگی داشته باشند. حال آن که تعارض می‌تواند به سازمان‌ها و تیم‌ها کمک کند تا در طول زمان قوی‌تر شوند.

اگر رئیس هستید این ۱۸ عادت به ظاهر بی ضرر را کنار بگذارید(خبرفوری)

۲- خود محور بودن

به عنوان یک رئیس شما آنجا هستید تا به دیگران خدمت کنید. بسیاری از رؤسا بر روی خود، نیاز‌های شان و روش انجام کار‌ها تمرکز می‌کنند. آنان به منحصر به فرد بودن اعضای تیم خود احترام نمی‌گذارند. برای موفقیت روی دیگران پیش از خودتان تمرکز کنید.

۳- بیش از حد مفید بودن

رؤسا گاهی اوقات وظایف دیگران را بر عهده می‌گیرند تا مفید باشند. این عادت نه تنها مانع موفقیت آنان می‌شود بلکه می‌تواند مسیر رهبری اعضای تیم شان را نیز محدود کند. در عوض، رهبران باید رهبری توزیعی را تمرین کرده و وظایف را به دیگران محول کنند.

۴- تضعیف اقتدار و اعتبار شما

رؤسا به خصوص رؤسای زن به طور خاص به شکلی ناآگاهانه در انجام وظایفی که اقتدار و اعتبار آنان را تضعیف می‌کند مرتکب اشتباه می‌شوند. برای مثال، می‌توان به تمیز کردن میز بعد از جلسه اشاره کرد. علیرغم آن که هدف حفظ آراستگی است یک رویکرد موثرتر تشویق همه شرکت کنندگان به دور ریختن زباله‌های در سطل زباله است. انجام این کار با حصول اطمینان از این که زنان و مردان در اتاق به شکلی برابر دیده می‌شوند می‌تواند برابری جنسیتی را در محیط کاری تقویت کند.

اگر رئیس هستید این ۱۸ عادت به ظاهر بی ضرر را کنار بگذارید(خبرفوری)

۵- به دنبال مشاوره بیش از حد

کسب مشاوره بیش از حد یک عادت بی ضرر در بین رؤسا است. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که یک رئیس برای اتخاذ هر تصمیمی به دنبال ورودی بیش از حد هستند. اگرچه ممکن است ماهیت کار آن رئیس مشارکتی به نظر برسد، اما می‌تواند منجر به فلج شدن روند تصمیم گیری، کاهش سرعت پیشرفت و کاهش مسئولیت شود. ایجاد تعادل بین رهبری قاطع با ورودی مشارکتی برای حفظ وضوح و حرکت در جهت کسب و کار امری حیاتی است.

۶- حفظ کنترل مطلق

تمایل به حفظ کنترل مطلق منجر به فرسودگی دائمی سیستم و مانع رشد دیگران می‌شود. استقبال از هنر تفویض اختیار رؤسا را قادر می‌سازد تا روی وظایف خاص تمرکز کنند و باعث تقویت محیطی شوند که وقفه‌ها در آن به حداقل می‌رسد و موجب بروز خلاقیت و بهره وری می‌شود. یک رئیس با سپردن مسئولیت‌ها به اعضای توانمند تیم دیگران را توانمند ساخته و فرهنگ کاری پویا و کارآمد ایجاد می‌کند.

۷-تعامل بیش از اندازه با اعضای تیم خود

برای رؤسا وسوسه انگیز است که عمیقا با تیم خود تعامل کرده و به اعضای تیم بسیار نزدیک شوند. گاهی اوقات آستین بالا زدن ضرر کمی دارد و این رفتار اغلب با نیت خیر همراه است. با این وجود، به همان اندازه می‌تواند حواس یک رئیس را از مسئولیت‌های کلیدی خود در تعیین جهت، فراهم کردن چارچوبی برای موفقیت، حفظ دیدگاه عینی و شناسایی و تربیت رؤسای بعدی منحرف کند.

عدم ارائه بازخورد صادقانه می‌تواند مانع موفقیت شود. گاهی اوقات یک رئیس ممکن است فکر کند که همه چیز با گذر زمان بهبود خواهد یافت.

۸-ارائه بازخورد ناخواسته

ارائه بازخورد ناخواسته یک عادت رایج است. بازخورد مثبت باعث می‌شود کارکنان احساس کنند که از کارشان قدردانی می‌شود و برسمیت شناخته می‌شوند در حالی که بازخورد سازنده آن‌ها را قادر می‌سازد به رشد خود ادامه دهند. هر دو هدیه هستند و باید ارائه شوند. به کارمندان خود بگویید که اطلاعاتی از گذشته به آن‌ها می‌دهید تا در آینده اقدام کنند.

۹-غرولند کردن و خرده گیری

خرده گیری و غرولند کردن به کارکنان یکی از راه‌های از بین بردن ریتم کاری یک تیم است. اطمینان حاصل کنید که درخواست‌های تان واضح و منطقی هستند و زمانی که باید انجام شوند را مشخص نمایید و در مورد منابع و نقاط ارزیابی پیشرفت کار با کارکنان توافق کنید. پیگیری هر ساعت از روز کاری مگر در موارد اضطراری راه خوبی برای رهبری تیم تان نیست.

۱۰-چک کردن و نظارت خیلی زیاد

پس از واگذاری یک کار یا پروژه از بررسی بیش از حد خودداری کنید. چک کردن مداوم ساعتی یا روزانه این احساس را به کارکنان می‌دهد که به مهارت‌ها و توانایی‌های آنان اعتماد ندارید. در عوض سعی کنید برای مطلع شدن از بروزرسانی وضعیت یک اعلام حضور هفتگی را برنامه ریزی کنید. چنین کاری به شما این فرصت را می‌دهد تا پیشرفت کار را درک کرده و اعتماد را در میان اعضای تیم تقویت نمایید.

۱۱- لغو یا برنامه ریزی مجدد جلسات کارکنان

لغو یا برنامه ریزی مجدد جلسات انفرادی با کارمندان یک عادت مضر است. گاهی اوقات زمانی که شما یک تقویم شلوغ یا ضرب الاجلی پیش رو دارید لغو یا برنامه ریزی مجدد جلسات کاری ضروری می‌باشد، اما انجام آن اغلب نشان می‌دهد که اولویت ها، پروژه‌ها و رابطه آن‌ها مهم نیستند. ارتباط مداوم با تیم خود و در دسترس بودن راز موفق‌ترین رهبران است.

اگر رئیس هستید این ۱۸ عادت به ظاهر بی ضرر را کنار بگذارید(خبرفوری)

۱۲- حفظ یک تقویم درهم و برهم

یک تقویم به هم ریخته مانع موفقیت بسیاری از رؤسا می‌شود. جلسات کاری پشت سر هم روز به روز و جلساتی که گاهی اوقات دو یا سه بار در یک زمان برنامه ریزی می‌شوند این پیام را به تیم منتقل می‌کنند که گویی همیشه مشغول کار هستند و زمان کمی را نیز برای تعاملات خود به خود کارمندان باقی می‌گذارد.

۱۳- اجتناب از بازخورد صادقانه

عدم ارائه بازخورد صادقانه می‌تواند مانع موفقیت شود. گاهی اوقات یک رئیس ممکن است فکر کند که همه چیز با گذر زمان بهبود خواهد یافت. با این وجود، صادق نبودن در مورد آن چه نیاز به بهبود دارد می‌تواند این توهم را ایجاد کند که عملکرد اعضای تیم کافی است.

۱۴-کمال گرا یا ایده آلیست بودن

کمال گرایی اغلب نه یک ویژگی بلکه یک سم است. رؤسایی که برای تحقق ایده کمال گرایانه در هر کاری تلاش می‌کنند باعث خفه شدن خلاقیت می‌شوند و محیط کاری مملو از استرسی را ایجاد می‌کنند که بر چابکی و نوآوری تیم تاثیر منفی می‌گذارد. نادیده گرفتن پذیرش اشتباه سابقه بدی ایجاد می‌کند.

۱۵-استخدام کردن افرادی که حتما همفکر باشند

به عنوان یک رئیس باید از استخدام افراد صرفا به دلیل آن که شبیه و همفکر شما هستند خودداری نمایید. علیرغم آن که ممکن است چنین استخدامی در ابتدا باعث ایجاد محیطی دوستانه شود، اما باید بخاطر داشته باشید که یکی از کلید‌های موفقیت تنوع پیشینه‌ها و تنوع نوع تفکر است. به دنبال مهارت‌ها و تجربیاتی باشید که در سازمان خود ندارید و برای پر کردن این شکاف‌ها به استخدام کارکنان مبادرت ورزید.

۱۶-تکیه صرف بر احساسات

رؤسا باید مراقب باشند که توسط انرژی "احساس خوب" اصطلاحا کور نشوند. گاهی اوقات بر اساس تعدادی از عوامل پرانرژی مانند جریان گفتگو با یک فرد ارتباط برقرار می‌کنید و همه حس خوبی به شما می‌دهند. با این وجود، شما باید اطمینان کسب کنید که نیاز‌های پشتیبانی و منابع تان مبتنی بر دلایل معتبر تجاری هستند.

۱۷-بیش از اندازه خرج کردن

خرج کردن بیش از حد ممکن است در ابتدا بی ضرر به نظر برسد، اما می‌تواند به سرعت به یک سبک زندگی منجر شود که سود شما را از بین می‌برد. در دنیای تجارت افراد زیادی بوده اند که به سرعت ثروت اندوخته، اما سپس همه چیز را هدر داده اند و در نهایت این رویه به ورشکستگی منجر شده است. اگرچه این یک واقعیت ترسناک است، اما اغلب رخ می‌دهد.

اگر رئیس هستید این ۱۸ عادت به ظاهر بی ضرر را کنار بگذارید(خبرفوری)

۱۸-تکیه بیش از اندازه به ارتباطات از طرق ایمیل

مطالعه‌ای انجام شده توسط هاروارد بیزینس ریویو نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد از ایمیل می‌تواند انسجام تیم و کیفیت تصمیم گیری را کاهش دهد. نمونه‌های موجود در دنیای واقعی نشان می‌دهند که رؤسایی که بر ارتباطات ایمیلی به شکلی بیش از اندازه تکیه می‌کنند باعث از دست رفتن پویایی تیم شده که بر روابط محل کار تاثیر می‌گذارد. رؤسا باید بین تعاملات دیجیتال و چهره به چهره تعادل ایجاد کنند تا یک محیط تیمی مرتبط‌تر و موثرتر ایجاد نمایند.

منبع: خبرفوری

برچسب ها: رئیس ، عادت ، ضرر ، بی ضرر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار