عسل خور‌ها بخوانند
کد خبر: ۳۰۵۴۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 February 15    -    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
در شرایطی که عسل حاوی فروکتوز است، اما قند‌های پیچیده تری نیز دارد. افزون بر این، عسل منبعی از آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های خاص است که ممکن است آثار آن را در بدن تغییر دهند. برخی پژوهش‌ها نشان داده اند که عسل به کاهش سطوح تری گلیسیرید کمک می‌کند،

ارتباط عسل و سطوح تری گلیسیرید در بدن/ عسل خور‌ها بخوانند (موبنا)

ارتباط عسل و سطوح تری گلیسیرید در بدن/ عسل خور‌ها بخوانند (موبنا)«تابناک با تو» - در شرایطی که عسل حاوی فروکتوز است، اما قندهای پیچیده تری نیز دارد. افزون بر این، عسل منبعی از آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های خاص است که ممکن است آثار آن را در بدن تغییر دهند.

برخی پژوهش ها نشان داده اند که عسل به کاهش سطوح تری گلیسیرید کمک می کند، اما دانشمندان مطمئن نیستند که این اتفاق چگونه رخ می دهد. عسل منبع فروکتوز است و پژوهش های پیشین این شکل از قند را با تری گلیسیرید بالا پیوند داده اند.

به عنوان نمونه، یک بررسی در سال ۲۰۱۹ اشاره داشت که چندین مطالعه مصرف فروکتوز را با سطوح بالای تری گلیسیرید پیوند داده اند.

با این وجود، برخی شواهد وجود دارند که عسل ممکن است این تاثیر را نداشته باشد و حتی به کاهش سطوح تری گلیسیرید کمک کند.

در ادامه بررسی می کنیم که آیا عسل به کاهش تری گلیسیرید کمک می کند یا خیر. همچنین به آثار عسل در برابر قند، میزان مصرف عسل، نحوه استفاده از آن و مواد غذایی دیگری که به کاهش تری گلیسیرید کمک می کنند، خواهیم پرداخت.

عسل خور‌ها بخوانند

آیا عسل به کاهش تری گلیسیرید کمک می کند؟

شواهد علمی نشان می دهند که عسل می تواند سطوح تری گلیسیرید را کاهش دهد، اما به طور دقیق مشخص نیست که چگونه این اتفاق رخ می دهد.

یک بررسی و آنالیز در سال ۲۰۲۱ از هفت کارآزمایی بالینی نشان داد که عسل طبیعی به طور قابل توجهی سطوح تری گلیسیرید را کاهش می دهد. این بررسی همچنین نشان داد که مصرف عسل با سطوح بالاتر کلسترول خوب و سطوح پایین تر کلسترول بد ارتباط دارد.

یک بررسی دیگر در سال ۲۰۲۲ نیز نشان داد که عسل طبیعی به کاهش تری گلیسیرید منتج می شود. اگرچه دانشمندان از دلایل این تاثیر مطمئن نیستند، یک دلیل ممکن است این باشد که عسل حاوی ترکیباتی مشابه با نیاسین یا ویتامین ب۳ است.

نیاسین که پزشکان می توانند آن را به عنوان اسید نیکوتینیک تجویز کنند، به کاهش تری گلیسیرید کمک می کند. یک دلیل دیگر می تواند این باشد که عسل موجب ترشح انسولین در بدن می شود که می تواند سطوح تری گلیسیرید را کاهش دهد.

با این وجود، همه مطالعات به نتایج یکسانی نرسیده اند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ به مقایسه عسل، ساکارز و شربت ذرت با فروکتوز بالا پرداخت و مشخص شد که همه آنها اثر یکسانی داشته و سطوح تری گلیسیرید را افزایش می دهند. به طور کلی، به انجام پژوهش های بیشتر در این زمینه نیاز است.

آیا عسل بهتر از شکر است؟

انواع مختلفی از شکر وجود دارند. شکر سفید همان ساکارز است. بسیاری از محصولات غذایی حاوی انواع دیگری از قند هستند، مانند نوشیدنی هایی که حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند.

در مقایسه با این قندهای افزوده، عسل تنها نوعی محسوب می شود که ممکن است سطوح تری گلیسیرید را کاهش دهد. در شرایطی که یک رژیم غذایی به طور کلی حاوی فروکتوز بالا با تری گلیسیرید بالا پیوند خورده است، به نظر می رسد عسل در صورت مصرف متوسط به کاهش آن کمک می کند. یک بار دیگر باید اشاره داشت که همه مطالعات به این نتیجه نرسیده اند.

در شرایطی که عسل حاوی فروکتوز است، اما قندهای پیچیده تری نیز دارد. افزون بر این، عسل منبعی از آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های خاص است که ممکن است آثار آن را در بدن تغییر دهند.

ارتباط عسل و سطوح تری گلیسیرید در بدن/ عسل خور‌ها بخوانند (موبنا)

آیا عسل مانوکا بهتر است؟

عسل مانوکا از شهد درخت مانوکا حاصل می شود. این نوع نیز حاوی ترکیبات مشابه با دیگر انواع عسل بوده، اما دارای خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدانی و ضد سرطان اضافی است.

یک از ویژگی های منحصر به فرد عسل مانوکا محتوای فنول بالای آن است. برخی شواهد نشان می دهند که برخی ترکیبات فنولی در عسل ممکن است بر سطوح لیپید (چربی) تاثیر بگذارند. با این وجود، هیچ مطالعه ای تاثیر عسل مانوکا بر کاهش سطوح تری گلیسیرید در مقایسه با دیگر انواع عسل را بررسی نکرده است.

چه میزان عسل باید مصرف کرد؟

مشخص نیست افراد دارای تری گلیسیرید بالا چه مقدار عسل باید در روز بخورند. طی یک بررسی در سال ۲۰۲۱، در آزمایشاتی که دانشمندان آنالیز کردند از طیف گسترده ای از مقادیر عسل، از ۲۰ تا ۷۵ گرم استفاده شده بود.

به دلیل این محدوده، دانشمندان نتوانستند بهترین دوز را مشخص کنند. با این وجود، همه آزمایش ها فوایدی را نشان دادند، از این رو، پژوهشگران مصرف روزانه مقدار کمی عسل که بیش از ۷۵ گرم نباشد را توصیه کردند.

یادآوری این نکته مهم است که به رغم فواید عسل، هنوز هم این ماده نوعی قند افزوده است. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، قندهای افزوده نباید بیش از ۱۰ درصد از کالری مصرفی روزانه افراد را تشکیل دهند.

مصرف ۷۵ گرم عسل معادل ۲۲۸ کالری است. اگر فردی روزانه ۲۰۰۰ کالری مصرف می کند، این مقدار عسل نباید بیش از ۱۱.۴ درصد از کالری دریافتی وی باشد.

ارتباط عسل و سطوح تری گلیسیرید در بدن/ عسل خور‌ها بخوانند (موبنا)

نحوه استفاده از عسل

یک روش آسان برای استفاده از عسل، مصرف آن به جای شکر است. به عنوان نمونه، شخص می تواند از آن برای شیرین کردن موارد زیر استفاده کند:

نوشیدنی ها، مانند چای

غلات ساده، مانند جو دوسر

میوه ها، مانند سیب یا انواع توت

ماست ساده یا یونانی

چاشنی های خانگی و سس ها

لعاب برای سبزیجات یا گوشت

افراد همچنین ممکن است بتوانند محصولاتی را در فروشگاه ها پیدا کنند که فقط حاوی عسل به عنوان شیرین کننده هستند. با این وجود، مطالعه دقیق برچسب روی محصول اهمیت دارد. قندهای افزوده دیگر می توانند به نام های دیگری مانند موارد زیر وجود داشته باشند:

گلوکز

دکستروز

مالتودکسترین

شربت ذرت

ملاس

این مواد به میزان قند مصرفی فرد می افزایند.

آیا مواد غذایی دیگری برای کاهش تری گلیسیرید وجود دارند؟

افزون بر عسل، برخی مواد غذایی دیگر ممکن است به کاهش سطوح تری گلیسیرید کمک کنند.

موسسه ملی قلب، ریه و خون آمریکا یک رژیم غذایی سالم برای قلب را توصیه می کند که بر موارد زیر متمرکز باشد:

میوه ها و سبزیجات

غلات کامل

لبنیات کم چرب یا بدون چربی

منابع پروتئین بدون چربی مانند توفو یا مرغ

چربی های سالم از ماهی های چرب، روغن زیتون، مغزدانه ها و دانه ها

یک بررسی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که برخی غذاهای کاربردی ممکن است سطوح تری گلیسیرید را کاهش دهند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتئین سویا

چای سبز

مخمر برنج قرمز

محصولات حاوی استرول های گیاهی

غذاهای حاوی امگا-۳ از منابع دریایی

شواهد کمی وجود دارد که جلبک دریایی و سیر نیز ممکن است فوایدی برای کاهش تری گلیسیرید داشته باشند، اما به انجام پژوهش های بیشتر برای تعیین اثربخشی آنها نیاز است.

منبع: موبنا

برچسب ها: عسل ، گلیسیرید ، عسل خور ، بدن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
0
1
آمیختن عسل با نوشیدنی های داغ مثل چای منجر به تولید ترکیبات سمی می شود، دست کم روزی دو قاشق عسل خام و حرارت ندیده در زمان صبح ناشتا و شب هنگام خواب تاثیرات معجزه اسایی بر سلامتی خواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار