چطور بخوابیم که پوست صورتمان جوان بماند؟
کد خبر: ۳۰۵۲۹۲
تاریخ انتشار: 2024 February 14    -    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
اگر شب‌ها طوری می‌خوابید که صورت تان روی بالش قرار می‌گیرد، باید بدانید که این امر پوست صورت شما را بیشتر مستعد چین و چروک می‌کند. کشیده شدن پوست به بالش و دیگر وسایل خواب طی شب می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌های زودرس به ویژه دور چشم‌ها و دهان شود.

«تابناک با تو» - همه‌ی ما به اهمیت داشتن یک خواب خوب شبانه واقف هستیم. اما آیا می‌دانستید که این امر می‌تواند در سلامت پوست تان هم تأثیرگذار باشد؟ با بالا رفتن سن، پوست نازک و شکننده و انعطاف پذیری آن کمتر می‌شود. گرچه پیری بخشی کاملاً طبیعی از زندگی است، اما چین و چروک‌های پوست برای بسیاری دغدغه‌ای جدی هستند. اما از قرار معلوم رعایت چند نکته می‌تواند در این خصوص واقعاً کمک کننده باشد.

چطور بخوابیم که پوست صورتمان جوان بماند؟

اگر شب‌ها طوری می‌خوابید که صورت تان روی بالش قرار می‌گیرد، باید بدانید که این امر پوست صورت شما را بیشتر مستعد چین و چروک می‌کند. کشیده شدن پوست به بالش و دیگر وسایل خواب طی شب می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌های زودرس به ویژه دور چشم‌ها و دهان شود. خوشبختانه ایجاد برخی تغییرات در عادات خواب می‌تواند جلوی پیری زودرس پوست را بگیرد، از جمله خوابیدن به پشت به جای خوابیدن به شکم یا به پهلو.

کارشناسان خوابیدن به شکلی که صورت به سمت پایین قرار بگیرد را بدترین حالت خوابیدن می‌دانند، چون فشردن صورت به بالش می‌تواند منجر به ایجاد تغییرات مزمن در پوست شود و چین و چروک‌های آن را بیشتر کند.

خوابیدن به پهلو هم خیلی بهتر نیست. این حالت خوابیدن باعث ایجاد چین و چروک‌های عمودی مثلاً بین ابرو‌ها یا در قسمت پیشانی می‌شود، چین و چروک‌هایی که بعد از ایجاد شدن، کاهش آن‌ها می‌تواند دشوار باشد؛ بنابراین بهترین حالت برای داشتن پوستی جوان، خوابیدن به پشت است.

کارشناسان می‌گویند رایج‌ترین حالت خوابیدن در میان افراد بزرگسال، حالت جنینی است که در آن زانو‌ها خم می‌شوند. اما خوابیدن به پشت بهترین حالت است، البته به این شرط که درگیر خروپف یا اختلال وقفه تنفسی در خواب (آپنه خواب) نباشید.

خوابیدن به شکم فواید بسیار اندکی دارد و بدترین حالت برای برخورداری از خواب عمیق هم محسوب می‌شود.

اگر به پهلو می‌خوابید، بین پاهایتان یک بالش بگذارید تا لگن تان هم تراز شود. این کار احتمال اینکه دچار پشت درد شوید را کمتر می‌کند.

بهتر است خودتان را عادت به خوابیدن به پشت دهید. در این حالت هم یک بالش زیر زانو‌های خود بگذارید. با این حالت خوابیدن، هم فشار کمتری به بدن تان وارد می‌شود، هم پوست تان دیرتر پیر می‌شود و هم کرم‌های شب تان بهتر جذب می‌شوند و تأثیرگذاری بیشتری پیدا می‌کنند.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار