نقش استفراغ نهنگ در تولید لوکس‌ترین عطرهای جهان!
کد خبر: ۳۰۴۱۸۴
تاریخ انتشار: 2024 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
ماده مومی کمیاب با نام عنبر که به «طلای شناور» مشهور است، در صنعت عطرسازی، همچون گنجی به شمار می‌رود.
ماده مومی کمیاب با نام عنبر که به «طلای شناور» مشهور است، در صنعت عطرسازی، همچون گنجی به شمار می‌رود.
 
نقش استفراغ نهنگ در تولید لوکس‌ترین عطرهای جهان!
 
افراد مختلف از عطرهای متفاوت که رایحه مطلوبی برایشان داشته باشد، استفاده می‌کنند. این عطرها از مواد شیمیایی و طبیعی مختلفی تشکیل شده‌اند و بسته به آن قیمت‌های متفاوتی هم دارند. شاید باور این نکته دشوار باشد که برخی عطرها و ادکلن‌ها رایحه خوبشان را به‌ نهنگ‌ها مدیون‌اند، اما نیویورک‌پست در گزارشی به این نکته پرداخته است.
 
ماده مومی کمیاب با نام عنبر که به «طلای شناور» مشهور است، در صنعت عطرسازی، همچون گنجی به شمار می‌رود. این طلای شناور باعث افزایش رایحه خوب عطر‌ها و ادکلن‌ها می‌شود.
 
نوامبر نیکولز، عطرساز و صاحب نشان تجاری شمین (Chémin)، در این زمینه می‌گوید: «این ماده بسیار ارزشمند به‌دلیل رایحه منحصربه‌فرد و ویژگی‌های تثبیت‌کننده‌اش شناخته می‌شود و ماندگاری و شدت رایحه‌هایی را که به آن اضافه می‌شود، افزایش می‌دهد.»
 
این ماده گرانبها در معده نوعی نهنگ با نام نهنگ عنبر (نهنگ اسپرم) تولید می‌شود. نهنگ عنبر که بزرگ‌ترین شکارچی دندان‌دار طبیعت به شمار می‌ورد، مدت‌ها است که در فهرست گونه‌‌های رو به انقراض قرار دارد.
 
عنبر در واقع به نوعی، استفراغ نهنگ است. عنبر برای محافظت از روده نهنگ در برابر اجسام نوک تیز ترشح می‌شود و به مرور زمان از بدن این حیوان خارج می‌شود و می‌توان آن را در اقیانوس شناور یا در ساحل پیدا کرد. این ماده مطلوب که به ماندگاری عطر کمک می‌کند، اعتبار و ارزش عطر را رقم می‌زند وکمیاب بودنش، آن را به قدری ارزشمند کرده است که فقط در عطرهای مجلل و گران‌قیمت یافت می‌شوند.
چندثانیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار