قرارداد یک ژاپنی باارزش‌تر از قرارداد مسی و رونالدو!
کد خبر: ۲۹۸۸۲۲
تاریخ انتشار: 2023 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
شوهی اوتانی ستاره ژاپنی بیسبال با دریافت پیشنهادی به ارزش ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون دلار گران‌ترین قرارداد ورزشی جهان را امضا خواهد کرد.

شوهی اوتانی ستاره ژاپنی بیسبال با دریافت پیشنهادی به ارزش ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون دلار گران‌ترین قرارداد ورزشی جهان را امضا خواهد کرد.

قرارداد یک ژاپنی باارزش‌تر از قرارداد مسی و رونالدو!

در شرایطی که طرفدار ورزش این روزها در اندیشه بریز و بپاش‌های عربستانی‌ها در فوتبال بودند امروز خبری عجیب در دل یک ورزش عجیب‌تر منتشر شد؛ شوهی اوهتانی ستاره ژاپنی-آمریکایی لیگ برتر بیسبال به زودی می‌تواند با قراردادی که میان ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، بزرگترین قرارداد تاریخ ورزش را به ثبت برساند.

او که تنها ۲۹ سال سن دارد در تیم لس آنجلس آنجلز در شرایطی قرار گرفته که می‌تواند تیم خود را تغییر دهد و در صورتی که قرار باشد از این تیم جدا شود، باید پیشنهادی بالاتر از ۵۰۰ میلون دلار دریافت کند.

به زبان ساده، قراردادهای ورزشی که در این مطلب درباره آنها بحث می‌کنیم، قراردادهایی است که شامل توافق بازیکن با تیم ورزشی است و در اصل همان دستمزد بازیکن به شمار می‌رود. به عنوان مثال وقتی یک بازیکن فوتبال از تیمی به تیم دیگری منتقل می‌شود، هزینه جابه‌جایی، صرفا یک رقم انتقال به شمار می‌رود که به باشگاه می‌رسد و قرارداد شخصی بازیکن با تیم، قرارداد ورزشی است که ما مورد بحث قرار می‌دهیم.

تا به امروز بیشتر از ۱۰۰ قرارداد حداقل ۱۵۰ میلیون دلاری در ورزش های مختلف به ثبت رسیده است که مطابق انتظار، بخش بزرگی از این قراردادها متعلق به لیگ های آمریکایی است. ارزش بیشتر از ۵۰ قرارداد ورزشی نیز حداقل ۲۰۰ میلیون دلار است. البته باید این نکته ذکر شود که قراردادهای بوکسورها با شرکت های رسانه‌ای در این لیست حساب نمی‌شوند و همچنین قراردادهای برخی ستارگان لیگ عربستان از لحاظ اپشنی نامشخص است.

در ورزش‌هایی مانند گلف، تنیس یا ورزش‌های رزمی مانند بوکس و MMA، قرارداد بازیکنان به صورت مسابقه‌ای حساب می‌شود. این قراردادها مانند قراردادهای ذکر شده نیست که در همان ابتدا قرارداد سنگینی بسته شود و به ورزشکار طبق مسابقاتش دستمزد می‌دهند. البته این ورزشکارها، قراردادهای مختلفی با شرکت‌های رسانه‌ای نیز امضا می‌کنند تا از مبارزه‌های خود، درآمد بیشتری کسب کنند.

به عنوان مثال، کانلو آلوارز، بوکسور مطرح مکزیکی، قراردادی ۵ ساله با رسانه DAZN به امضا رساند تا این رسانه، مبارزه‌های او را پوشش دهد. این قرارداد ۳۶۵ میلیون دلار ارزش داشت که پنجمین قرارداد گران تاریخ ورزش است اما به دلیل اینکه این قرارداد صرفا ورزشی حساب نمی‌شود و جنبه تبلیغاتی دارد، بنابر این نام او در لیست اصلی جایگاه بالاتری خواهد داشت.

به همین منظور نگاهی هم خواهیم داشت به ده قرارداد گران قیمت تاریخ ورزش که تا این لحظه مسی و رونالدو صدر جدول خواهند بود:
لیونل مسی - فوتبال - (۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱) به مبلغ ۶۴۴,۰۰۰,۰۰۰ دلار
کریستیانو رونالدو - فوتبال - (۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵) به مبلغ ۵۳۶,۳۳۶,۸۱۸ دلار
پاتریک ماهومس - فوتبال آمریکایی - (۲۰۲۰ تا ۲۰۳۱) به مبلغ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار
کریم بنزما - فوتبال - (۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵) به مبلغ ۴۳۶,۳۳۶,۸۱۸ دلار
مایک تروت - بیسبال - (۲۰۱۹ تا ۲۰۳۰) به مبلغ ۴۲۶,۵۰۰,۰۰۰ دلار
موریس بتس - بیسبال - (۲۰۲۱ تا ۲۰۳۲) به مبلغ ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ دلار
آرون جاج - بیسبال - (۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲) به مبلغ ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار
منی ماچادو - بیسبال - (۲۰۲۳ تا ۲۰۳۴) به مبلغ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار
مکس ورشتپن - فرمول یک - (۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸) به مبلغ ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار
جینکارلو سانتون - بیسبال - (۲۰۱۵ تا ۲۰۲۷) به مبلغ ۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ دلار

ورزش سه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار