باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۶۲۷
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 03    -    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در ۸۸ امین مراسم اسکار، بالأخره شاهد دریافت جایزه اسکار توسط «دی کاپریو» بودیم. او که تا پیش از این ۵ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، یکی از رکورد داران اسکار محسوب می‌شد؛ هر چند این بار بخت با او یار بود و توانست مجسمه طلایی را از آن خود کند تا به این صورت نامش از فهرست بازیگران بزرگ بدون اسکار خط بخورد.
باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟ در ۸۸ امین مراسم اسکار، بالأخره شاهد دریافت جایزه اسکار توسط «دی کاپریو» بودیم. او که تا پیش از این ۵ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، یکی از رکورد داران اسکار محسوب می‌شد؛ هر چند این بار بخت با او یار بود و توانست مجسمه طلایی را از آن خود کند تا به این صورت نامش از فهرست بازیگران بزرگ بدون اسکار خط بخورد.

باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

حال نگاهی بیندازیم به دیگر بازیگران موجود در این فهرست. بازیگران بزرگ، با استعداد و مشهوری که علاوه بر نامزدی اسکار، همچنان محبوبیت بالایی در میان طرفداران دارند و ممکن است به زودی شاهد اسکاری شدن آن‌ها باشیم.

۱. لیام نیسن Liam Neeson؛ یک نامزدی برای اسکار

باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

لیام نیسن تنها نامزدی اسکار خود را برای نقشش در فیلم «فهرست شیندلر» دریافت کرد. هم نقش و هم فیلم آن چنان مورد توجه قرار گرفته بود که دریافت اسکار بسیار محتمل به نظر می‌رسید. ولی به هر حال ایفای نقش خارق العاده تام هنکس در فیلم «فیلادلفیا»، لیام نیسن را از اسکار محروم کرد. پس از گذشت دو دهه، او همچنان توانسته است با ایفای نقش در فیلم‌های موفقی از جمله «جنگ ستارگان»، «بتمن آغاز می‌کند» و سری فیلم‌های «ربوده شده» محبوبیت خود را در میان طرفداران حفظ کند.

۲. رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr): دو بار

باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

همه او را با بازی در فیلم‌های «مرد آهنی» و «انتقام جویان» و «شرلوک هولمز می‌شناسند» و کمتر کسی می‌داند که او ۲۴ سال پیش در فیلم «چاپلین» برای بازی در نقش چارلی چاپلین، نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. داونی جونیور پس از کسب شهرت جهانی به خاطر بازی در نقش «تونی استارک»، دومین عنوان نامزدی اسکارش را در سال ۲۰۰۸ برای بازی در فیلم پر ستاره ولی کمتر دیده شده «طوفان استوایی» دریافت کرد. او هم همانند بسیاری از بازیگران هالیوودی دیگر، فعلاً درگیر کسب شهرت و حضور در فیلم‌های پر فروش است، ولی شاید در سالهای آینده شاهد هنرنمایی‌های دیگر از او باشیم.

۳. هلنا بنهام کار‌تر (Helena Bonham Carter )؛ دو بار

باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

هلنا بنهام کار‌تر به واسطه بازیگری فوق العاده و حضور در بسیاری از فیلم‌های تیم برتون، توانسته فرا‌تر از یک چهره جذاب هالیوودی ظاهر شود و افراد بسیاری را شیفته هنرنمایی‌های خود بر روی پرده سینما کند. او که در فیلم‌های شناخته شده و پر فروش بسیاری مانند «سوئینی تاد»، «آلیس در سرزمین عجایب»، «باشگاه مشت زنی»، «چارلی و کارخانه شکلات سازی»، «هری پا‌تر» و... بازی کرده است، تا کنون توانسته برای فیلم‌های «سخنرانی پادشاه» و «بالهای کبوتر» نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

۴. مت دیمون (Matt Damon)؛ سه بار

باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

با وجود دریافت یک اسکار، مت دیمون همچنان دستش از رسیدن به اسکار بازیگری کوتاه مانده است! او اولین بار برای بازی در فیلم «ویل هانتیگ نابغه» نامزد دریافت جایزه اسکار شد. هر چند که اسکار بازیگری نهایتاً به «جک نیکلسون رسید» ولی مت دیمون با اسکار بهترین فیلم سال توانست در‌‌ همان ابتدای کار یک اسکار در کارنامه‌اش به ثبت برساند. در ادامه او با بازی‌های خوب در فیلم‌هایی مثل «نجات سرباز رایان» و «هویت بورن»، توانست راه خود را در هالیوود باز کند. مت دیمون بار دوم برای فیلم «اینویکتوس» و بار سوم هم برای فیلم «مریخی» نامزد دریافت اسکار بازیگری شد.

۵. مارک رافالو (Mark Ruffalo)؛ سه بار


باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

پیش از آنکه چهره مهربانش با پذیرفتن نقش یک غول سبز عصبانی شهرت جهانی پیدا کند، در بسیاری از فیلم‌های هالیوود مثل «کوری»، «جزیره مسدود» حضور یافته و به عنوان یک بازیگر قابل، شناخته شده بود. رافالو اولین بار برای فیلم «بچه‌ها حالشان خوب است» برای گرفتن اسکار خیز برداشت ولی اسکار به «کریستین بیل رسید» برای بازی در فیلم «مشت زن» رسید. او موفقیتش برای حضور در میان کاندیداهای دریافت جایزه اسکار را دو بار دیگر برای فیلم‌های «شکارچی روباه» و «افشاگر» تکرار کرد.

۶. ادوارد نورتون (Edward Norton)؛ سه بار

باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

ادوارد نورتون برای ایفای نقش فیلم‌های «ترس اولیه» و «تاریخ مجهول آمریکا» توانست دو بار نامزد دریافت اسکار شود. بازیگر محبوب فیلم‌های «باشگاه مشت زنی»، «شعبده باز» و «هالک شگفت انگیز»، در سال ۲۰۱۳ نیز سومین نامزدی خود را برای نقش مکمل فیلم «مرد پرنده»، تجربه کرد. «مرد پرنده‌ای» در آن سال ۴ اسکار را به خانه برد ولی هیچ کدام از آن‌ها متعلق به نورتون نبود چرا که نورتون اسکار را به بازی خلاقانه و زیبای جی. کی سیمونز در فیلم «شلاق» باخت.

۷. واکین فونیکس (Joquin Phoenix)؛ سه بار

باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

واکین فونیکس از بازیگر هاییست که توانایی بالقوه‌ای در ایفای نقش‌های پیچیده، متنوع و درونی دارد. هر چند که فیلم‌های او چندان هیجانی و در نتیجه شناخته شده نیستند، ولی بازی‌های او درجه یک است. او اولین بار برای بازی در فیلم «گلادیاتور» نامزد دریافت جایزه اسکار شد و بیشتر شهرت خود را نیز مدیون‌‌ همان فیلم است. فونیکس برای فیلم «راه رفتن روی خط» و «مرشد»، دو بار دیگر هم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

۸. جانی دپ (Johnny Depp)  سه بار




جانی دپ که گا‌ها به او لقب مرد هزار چهره سینما را هم می‌دهند، بیشتر برای بازی در نقش «کاپیتان جک اسپارو» در دزدان دریایی کارائیب مشهور است و اتفاقاً اولین نامزدی اسکار خود را هم برای همین نقش تجربه کرد. پس از آن او در فیلم «در جست‌و‌جوی ناکجا آباد» نامزد اسکار شد و آخرین بار هم در فیلم تاریک و موزیکال «سوئینی تاد» به دلیل ایفای نقش خارق العاده‌اش، این عنوان را کسب کرد. با این حال او هر سه بار رقابت را به رقبای خود یعنی «شان پن»، «جیمی فاکس» و «دنیل دی لوئیس» واگذار کرد.
 
۹. تام کروز (Tom Cruise)؛ سه بار


باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

تام کروز از آن دسته بازیگرهایی است که نسل امروز او را برای بازی در فیلم‌های اکشن از جمله «مأموریت غیر ممکن»، «جنگ دنیا‌ها» و... می‌شناسند. با این حال بیشتر افتخارات سینمایی تام کروز، خارج از محدوده فیلم‌های اکشن و چهره جذابش است. در واقع او استعداد فوق العاده‌ای در ایفای نقش‌های احساسی و پیچیده و سخت دارد و نمونه‌های آن را در فیلم‌های «جری مگوایر»، «متولد چهارم جولای» و «ماگنولیا»، می‌توان مشاهده کرد که ۳ بار نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. با این وجود در فیلم‌های اخیر تام کروز به سختی می‌توان اثری از آن استعداد فوق العاده و بازی‌های تأثیر گذار، پیدا کرد.
 
۱۰. برد پیت (Brad pitt)؛ سه بار

باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

پیت از جمله بازیگرانی است که قابلیت بازی در طیف وسیعی از کاراک‌تر‌ها را دارد. علاقه مندان سینما او را با بیش از ۲ دهه فعالیت در سینما با بازی در فیلم‌هایی مثل «هفت»، «باشگاه مشت زنی»، «دوازده یار اوشن»، «آقا و خانم اسمیت»، «درخت زندگی» و «جنگ جهانی زد» می‌شناسند. او ۳ نامزدی اسکار خود را برای فیلم‌های «۱۲ میمون»، «سرنوشت عجیب بنجامین باتن» و «مانیبال» دریافت کرد.
 

۱۱. امی آدامز (Amy Adams)؛ پنج بار

باورتان می‌شود که این بازیگران هنوز اسکار ندارند؟

از معدود بازیگر‌های زن هالیوود است که علی رغم بازی‌های درخشان در فیلم‌های متعدد، همچنان بدون اسکار مانده است. او در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه کارگردانان قرار گرفته و به بازیگری شناخته شده تبدیل شده است. اگر چه کارنامه هنری او مانند دیگران از فیلم‌های بزرگ و پر فروش پر نشده، ولی ۵ نامزدی برای فیلم‌هایی مثل «جون باگ»، «تردید»، «مشت زن»، «مرشد» و «حقه باز آمریکایی» نشان می‌دهد که او در مسیر درستی قرار گرفته و شاید در آینده باز هم شاهد نقش آفرینی‌های هنرمندانه او باشیم.

در انت‌ها از بازیگران بدون اسکاری که هم اکنون در قید حیات نیستند هم نام می‌بریم. پی‌تر اوتول بازیگر فیلم «لورنس عربستان» هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد ولی هیچگاه دستش به آن نرسید. ریچارد برتون نیز در طول ۳۵ سال فعالیت هنری خود موفق شد ۷ بار این عنوان را دریافت کند.

به نظر شما چه بازیگرانی جایشان در این لیست خالی است؟


کاری از: عباس رهامی


bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
2
89
اره معلومه که باورمون میشه همین دیکاپریو نمونه بارز اسکار گرفتن بعد 8 بار بالاخره بهش اسکار دادن.
اسکار نگرفتن چیزی از ارزش هنری بازیگرا کم نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
در بین اینها برد پیت و فونیکس واقعا عالی اند. مخصوصا فونیکس که بدجور رو کاراکتر آدمهای درونگرا و مرموز می نشیند
يك ساروي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
2
122
نقي معمولي !
ناشناس
|
Romania
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
2
30
اون عکسه برد پیته ؟!!!!!!
پاسخ ها
رفیق شما
| |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
بله برد پیت تو فیلم دوازده میمون همین نقش باعث مشهور شدن و پیشرفت سریعش شد نه چهره زیبا
Amy
|
United States
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
2
22
همشون بازیگرای خوبی هستن. ولی امی آدامز به اندازه دی کاپریو نامزد اسکار شده. واسه اونم یه کمپین راه بندازیم شاید اسکار گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
بازیگر دوست داشتنی امی ادامز پارسال اسکار گرفت.تحقیق کنید
Amy
| |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
منظورتون دو سال پیشه؟ امی آدامز برای american hustle نامزد اسکار شد ولی کیت بلانشت برای blue jasmine اسکار رو گرفت. پارسال بازیگر نقش زن فیلم boyhood اسکار گرفت. درست نمی گم؟
فاطمه
| |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
راست میگه نبرده. گلدن گلوب 2 تا برده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
1
37
همیشه نقش و بازی بازیگر در ذهنها باقی میماند نه جایزه اسکار .
نصیرلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
8
8
بروس ویلیس چی ؟ اسکار گرفته ؟
فیلم های جذابی مثل جان سخت 1و2و3و4
مل گیبسون چی؟ شجاع دل ، میهن پرست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
فیلم مل گیبسن به عنوان گارگردان شیر دل اسکارگرفت
شاهد
|
France
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
2
7
جایزه اسکار صدقه و خیریه نیست و هرسال فقط به یک نفر داده می شود. حساب کنید دراین 88 سالی که از عمر اسکار میگذرد چند شخصیت برجسته در هر رشته وجود داشته است و تنها 88 نفر شایسته دریافت آن بوده اند، هرچند کسانی بیش از یک بار موفق بدریافت آن شده اند.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
7
26
نه من اصلا باور نكردم. از موقعي خبر شمارو شنيدم از بهت و حيرت سه بار تصادف كردم. حالا هم عميقا در حال فكرم كه چرا به اينا اسكار ندادن. آقا كسي پرايد مدل 80 يا 82 قيمت 3 ميليون سراغ داره برم مسافر كشي.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
17
5
جانی دپ که کاملا طبیعی است چون از زندگی آمریکایی انتقادهایی تندی کرده و آنطور که شنیده ام الان از زندگی در آمریکا منصرف شده و به اروپا مهاجرت کرده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
5
1
سیلوستر استالونه
پاسخ ها
نسل اسفالت
| |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
استالونه رکورد داره در گرفتن تمشک طلایی در واقع به عبارتی میشه گفت استالونه بدترین بازیگر کل تاریخ سینما بوده و حالا این هموطن استالونه رو شایسته ی اسکار میدونه . ! واقعا داریم به کجا میریم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
1
0
گرتا گاربو
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
1
0
آوا گاردنر حیف بود...خصوصا فنقش پر رنگ در فیلم کنتس پابرهنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv