گزارشی از سرقت‌های جنجالی این روزها از خانه بازیگران و استاد کلهر
کد خبر: ۲۹۶۱۳۶
تاریخ انتشار: 2023 November 06    -    ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
این روز‌ها خانه هنرمندان به پاتوق دزدان تبدیل شده و در کمتر از یک ماه دزدان به خانه سه هنرمند در البرز و تهران دستبرد زده‌اند. سارقان با خیالی راحت وارد خانه هنرمندان شدند و اموال با‌ارزش آن‌ها را به راحتی سرقت و فرار کردند. بعد از جنایت هولناک ویلای شماره۱۴ در شهرک دشت ناز فردیس و قتل داریوش مهرجویی و همسرش...

گزارشی از سرقت‌های جنجالی این روزها از خانه بازیگران و استاد کلهر (سرنا)

گزارشی از سرقت‌های جنجالی این روزها از خانه بازیگران و استاد کلهر (سرنا)«تابناک با تو» - این روز‌ها خانه هنرمندان به پاتوق دزدان تبدیل شده و در کمتر از یک ماه دزدان به خانه سه هنرمند در البرز و تهران دستبرد زده‌اند. سارقان با خیالی راحت وارد خانه هنرمندان شدند و اموال با‌ارزش آن‌ها را به راحتی سرقت و فرار کردند. بعد از جنایت هولناک ویلای شماره۱۴ در شهرک دشت ناز فردیس و قتل داریوش مهرجویی و همسرش، این بار خانه استاد کیهان کلهر در مهرشهر کرج و امیر‌نوری در تهران مورد دستبرد سارقان قرار گرفت. سارقان پس از اطمینان از نبودن این دو هنرمند در خانه اقدام به سرقت کردند و اگر این افراد زمان سرقت سر می‌رسیدند، ممکن بود تراژدی مرحوم مهرجویی بار دیگر رخ دهد.

۱- سرقت جنجالی

شاید مهم‌ترین جنایت سال۱۴۰۲ تاکنون مربوط به سرقت چهار مرد از ویلای داریوش مهرجویی و همسرش بود که با جنایتی هولناک پایان یافت. در آخرین ساعات روز ۲۲مهرماه دختر نوجوانی با پلیس تماس گرفت و از جنایت هولناکی در ویلای شماره۱۴ شهرک دشت ناز فردیس خبر داد.‌ با حضور تیم جنایی در مقابل ویلای یک طبقه قدیمی مشخص شد که قربانیان این جنایت داریوش مهرجویی کارگردان برجسته کشور و خانم محمدی‌فر همسرش هستند. تعداد ضربات زیاد چاقو و نوع درگیری نشان از کینه‌ای عمیق می‌داد‌. عاملان جنایت با سرقت طلاهای وحیده محمدی‌فر و گوشی‌های تلفن‌همراه زوج هنرمند متواری شده بودند‌. در کمتر از یک هفته، باغبان خانه همراه برادرش و دو دوستش به عنوان عاملان این جنایت بازداشت شده و پس از اعتراف به قتل، صحنه سرقت و جنایت را بازسازی کردند. متهمان مدعی شدند با انگیزه سرقت وارد خانه شده و پس از رو‌به‌رو شدن با این زوج آنها را با ضربه چوب و چاقو کشته‌اند.

گزارشی از سرقت‌های جنجالی این روزها از خانه بازیگران و استاد کلهر (سرنا)

۲- دزد در خانه استاد کیهان کلهر

هنوز جامعه در شوک قتل داریوش مهرجویی و همسرش بود که روز دوشنبه همسر کیهان کلهر، استاد برجسته موسیقی کشور خبر از ورود دزدان به خانه‌شان داد. همسر او با بیان این‌که ردپای دزدان در خانه باقی مانده و آنها اموال با ارزش و معنوی را سرقت کرده‌اند، در صفحه مجازی خود ازدزدان خواست اگر پست او رامی‌بینند، اموال را برگردانند و آنها هم با مهربانی برخورد می‌کنند.
زهره سلطان‌آبادی همچنین در مورد لحظه ورودش به خانه و دیدن آنجا پس از سرقت، برای دزدان نوشت: دستکش بوکس و مکمل ورزشی و دستگاه اسپرسو ساز و کُت‌های چرمی خلبانی و موتورسواری را هم برداشتی، حدس زدم که اهل ورزش باشی. دیدم عطرها و کیف‌های زنانه را هم برداشتی، حدس زدم شاید زن عزیزی در نظرت داشتی. شاید تو، ای صاحب این رد پا، پیامم را دیدی و اینجا یا به هر شکلی با من تماس گرفتی. می‌خواهم بدانی که درِ مهر و حتی دوستی، هیچ وقت از سوی اهل این خانه که تو دیشب ناخوانده واردش شدی به رویت بسته نیست.» پیگیری‌های خبرنگار جام‌جم در مورد سرقت از خانه استاد کیهان کلهر نشان می‌دهد خانه آنها در مهرشهر کرج دوشنبه شب در حالی که کیهان کلهر و همسرش در خانه نبودند از سوی سارق یا سارقان حرفه‌ای مورد دستبرد قرار گرفته و روز بعد خانم سلطان‌آبادی با مراجعه به پلیس از سارقان شکایت کرده است.
در حال حاضر کارآگاهان پلیس آگاهی البرز در حال تحقیق برای شناسایی سارقان هستند.

۳- سرقت میلیاردی

در حالی که خبر سرقت از خانه کیهان کلهر در صدر اخبار رسانه‌ها بود، سه‌شنبه شب امیر نوری، بازیگر از دستبرد میلیاردی سارقان به خانه‌اش خبر داد.‌ او با اشاره به این‌که سارقان در زمان نبودش در خانه دست به دزدی زده‌اند، گفت: وقتی به خانه مراجعه کردم متوجه شدم دزدان به خانه‌ام دستبرد زده و تمام لوازم با ارزشم را سرقت کرده‌اند. آنها حتی مدارک و گاو صندوق را هم به سرقت بردند و به خود خانه خسارت زیادی وارد کردند. به پلیس موضوع را اعلام و شکایتم را ثبت کردم. در حال حاضر کارآگاهان پلیس آگاهی البرز و تهران به صورت ویژه در حال پیگیری پرونده سرقت از خانه استاد کلهر و امیر نوری هستند.

گزارشی از سرقت‌های جنجالی این روزها از خانه بازیگران و استاد کلهر (سرنا)

دزدانی که دستگیر نمی‌شوند

سرقت از خانه هنرمندان پیش از این هم اتفاق افتاده بود و سال ۱۴۰۰ به اوج خودش رسید. تیرماه ۱۴۰۰ مریم امیرجلالی با انتشار فیلمی از وضعیت به‌هم ریخته خانه‌اش از سرقت لوازم منزلش خبر داد. این بازیگر خطاب به دزدان گفت: چرا فکر می‌کنید پول همه بازیگران از پارو بالا می‌رود و دست به سرقت می‌زنید. این پول خرج دوا و درمان خودت و عزیزانت می‌شود. چندی بعد اما سرقت از خانه آزیتا ترکاشوند، بازیگر سینما نیز جنجالی شد. او با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی، از دستبرد دزدان به منزلش خبرداد و انتقاداتی را به پلیس وارد کرد که رئیس پلیس پیشگیری تهران جواب او را داد و مدعی شد خانه این هنرمند هیچ‌گونه امنیتی نداشته و دزدان خیلی راحت وارد خانه‌اش شده‌اند. سال ۹۹ بود که در کمتر از ۲۴ ساعت دزدان به خانه و مغازه احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان افسانه‌ای کشورمان دستبرد زدند. عقاب آسیا در مورد این سرقت‌ها گفت: سارقان نرده و چهار قفل روی در را با سنگ فرز بریده و لوازم با ارزش دوران فوتبالم را که تمام خاطرات من محسوب می‌شدند بردند. دزدان لوسترهای مغازه‌ام را هم سرقت کردند. سرقت‌های اشاره شده فقط چند مورد از ده‌ها سرقت از خانه هنرمندان در سال‌های گذشته است اما آنچه جالب توجه است این که تاکنون این سارقان در تور پلیس گرفتار نشده و سرقت‌های خود را حرفه‌ای انجام داده‌اند.

منبع: سرنا

برچسب ها: دزد ، دزدی ، چهره ها ، سرقت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار